VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetina společností se neumí zlepšovat

Ti, kteří mají malé cíle, patří mezi neúspěšné. Stejně jako ti, kteří chtějí restrukturalizaci firmy zvládnout tak nějak mimochodem.

17.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Isifa

Pouze dvěma třetinám firem se vyplatilo investovat do snahy o efektivnější fungování. Podle studie agentury EIU pro společnost Logica zbývající firmy na změnách prodělávají. Jen v Evropě tímto způsobem zbytečně utratily v roce 2008 přes 10 miliard eur. Může za to jejich vedení, jež firmy špatně připravilo.

Evropské firmy přitom investují do svých procedurálních změn velké částky. Více než tři čtvrtiny z nich na podobné projekty podle údajů EIU vynakládají až šest procent svých výnosů.

Kdy měnit firmu

Jako důvod změn firmy nejčastěji uvádějí snahu změnit obchodní procesy tak, aby se jejich větší efektivita projevila ve vyšších výnosech. Dalšími důvody ke změnám jsou nové příležitosti outsourcingu, zavedení nových technologií či meziregionální spolupráce. Často však projekty nepřinesou žádaný výsledek.

Podle výzkumu jsou úspěšnější ty restrukturalizační projekty, které jsou více ambiciózní a nezastavují se před prováděním zásadních změn ve firmě.

Lepších výsledků také dosahují společnosti, které se změnou svého fungování nečekají až do doby, kdy se dostaví problémy (stížnosti zákazníků, ztráta tržního podílu a podobně), ale pečlivě si dopředu všechny změny promyslí.

Jak měnit firmu

Manažeři, kteří restrukturalizaci firmy zvládli, hovoří o tlaku každodenního provozu mnohem častěji než neúspěšní šéfové a vnímají jej jako zásadní komplikaci.

V důsledku toho radí ostatním, aby změny obchodních procesů vnímali jako samostatný projekt s vlastním rozpočtem. Podle nich je chybou, snažit se změnu společnosti řídit jako součást každodenní administrativy.

Oddělení restrukturalizace od každodenní agendy pomůže firmě překonat hlavní překážky na cestě k úspěšné realizaci projektu, tedy nejčastěji stres z každodenního provozu a nedostatek prostředků.

Tvrdí to aspoň ti manažeři, kteří byli při zásadních změnách úspěšní. Do průzkumu se zapojilo 380 šéfů firem působících v západní Evropě.

Co překáží restrukturalizaci

- tlak každodenních obchodních záležitostí (48 %)
- nedostatek zdrojů určených pro projekt (38 %)
- malá propojenost mezi funkcemi (38 %)
- chybějící podpora vrchního vedení (15 %)
- špatné plánování (16 %)
- nedostatek potřebného IT/infrastruk­tury/softwaru (22 %)
- nedostatek zkušeností v oblasti navrhování podnikových procesů anebo řízení přestavby (21 %)

Autor: Petr Mácha

17.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nepokoje v Paříži
AKTUALIZUJEME
5

Nepokoje v Paříži. Mladí se bouří proti Le Penové a Macronovi

Stíhací letoun F-35
2 5

Izrael nakupuje americké stíhačky F-35. Jako jediný vyvolený

Hákový kříž na ruce stál pokladní v Kauflandu místo

Obchodní řetězec Kaufland má problém. Způsobilo jej tetování prodavačky Miriam z obchodu v pražské Michli, které zachytil jeden ze všímavých zákazníků. Žena totiž měla na ruce vytetovaný hákový kříž. Obchod se s ní rozloučil a kvůli nacistickému symbolu dokonce zvažuje právní postih.

AUTOMIX.CZ

Nástupce Škody Yeti se ukázal na zatím nejlepších fotkách. Hraje si na Kodiaqa

Už minulý týden jsme si mohli prohlédnout video, které ukazovalo testovací prototyp nástupce Škody Yeti. Nyní se ale posuneme ještě dál, na internetu se totiž objevily kvalitní fotografie, které novinku ukazují mnohem lépe.

Více technologií, méně papírů. Farmy přebírá nová krev

Jejich předkové po roce 1989 dostali zpět pole, o něž je na 40 let připravili komunisté. Obnovili hospodářství a rozšiřovali je. Dnes otěže přebírá nová generace farmářů. Jak výměnu prožívá?

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Spolu s Putinem vždy Medveděv patřil k nejoblíbenějším ruským politikům. Teď jeho hvězda hasne. Možná proto, aby Putin za rok bezpečně vyhrál prezidentské volby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies