VYBERTE SI REGION

Třetina společností se neumí zlepšovat

Ti, kteří mají malé cíle, patří mezi neúspěšné. Stejně jako ti, kteří chtějí restrukturalizaci firmy zvládnout tak nějak mimochodem.

17.3.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Isifa

Pouze dvěma třetinám firem se vyplatilo investovat do snahy o efektivnější fungování. Podle studie agentury EIU pro společnost Logica zbývající firmy na změnách prodělávají. Jen v Evropě tímto způsobem zbytečně utratily v roce 2008 přes 10 miliard eur. Může za to jejich vedení, jež firmy špatně připravilo.

Evropské firmy přitom investují do svých procedurálních změn velké částky. Více než tři čtvrtiny z nich na podobné projekty podle údajů EIU vynakládají až šest procent svých výnosů.

Kdy měnit firmu

Jako důvod změn firmy nejčastěji uvádějí snahu změnit obchodní procesy tak, aby se jejich větší efektivita projevila ve vyšších výnosech. Dalšími důvody ke změnám jsou nové příležitosti outsourcingu, zavedení nových technologií či meziregionální spolupráce. Často však projekty nepřinesou žádaný výsledek.

Podle výzkumu jsou úspěšnější ty restrukturalizační projekty, které jsou více ambiciózní a nezastavují se před prováděním zásadních změn ve firmě.

Lepších výsledků také dosahují společnosti, které se změnou svého fungování nečekají až do doby, kdy se dostaví problémy (stížnosti zákazníků, ztráta tržního podílu a podobně), ale pečlivě si dopředu všechny změny promyslí.

Jak měnit firmu

Manažeři, kteří restrukturalizaci firmy zvládli, hovoří o tlaku každodenního provozu mnohem častěji než neúspěšní šéfové a vnímají jej jako zásadní komplikaci.

V důsledku toho radí ostatním, aby změny obchodních procesů vnímali jako samostatný projekt s vlastním rozpočtem. Podle nich je chybou, snažit se změnu společnosti řídit jako součást každodenní administrativy.

Oddělení restrukturalizace od každodenní agendy pomůže firmě překonat hlavní překážky na cestě k úspěšné realizaci projektu, tedy nejčastěji stres z každodenního provozu a nedostatek prostředků.

Tvrdí to aspoň ti manažeři, kteří byli při zásadních změnách úspěšní. Do průzkumu se zapojilo 380 šéfů firem působících v západní Evropě.

Co překáží restrukturalizaci

- tlak každodenních obchodních záležitostí (48 %)
- nedostatek zdrojů určených pro projekt (38 %)
- malá propojenost mezi funkcemi (38 %)
- chybějící podpora vrchního vedení (15 %)
- špatné plánování (16 %)
- nedostatek potřebného IT/infrastruk­tury/softwaru (22 %)
- nedostatek zkušeností v oblasti navrhování podnikových procesů anebo řízení přestavby (21 %)

Autor: Petr Mácha

17.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Poškozenou halu v České Třeboví opraví
18

OBRAZEM: Zřícenou střechu sportovní haly postaví znovu

Michal Pavlata.
5

Zemřel herec, dabér a publicista Michal Pavlata

Konec twitteru na vnitru. Zaměstnanci retweetnuli nelichotivé foto z inaugurace

Americké ministerstvo vnitra dostalo pokyn uzavřít všechny své twitterové účty poté, co na jednom z nich jeho zaměstnanci retweetnuli nelichotivé porovnání fotek z inaugurace exprezidenta Baracka Obamy a nynějšího šéfa Bílého domu Donalda Trumpa. 

Zaorálek: Češi a Němci nejsou jen sousedé, ale i partneři

Česko-německá deklarace před 20 lety pootočila vzájemné vztahy obou zemí směrem do budoucna a umožnila jim spolupracovat, řekl ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD). Podle šéfa české diplomacie význam deklarace, v níž se vlády obou států zavázaly, že se nebudou vracet k minulým křivdám, trvá i dnes. Češi a Němci díky ní jsou nejen sousedy, ale i významnými partnery.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies