VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Realitní weby sázejí na přehlednost

Základem uživatelsky přátelských webových stránek je podle odborníků především jednoduchá a rychlá orientace.

3.8.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: PROFIMEDIA.cz

V době krize a omezování marketingových nákladů se internetové stránky pro realitní kanceláře stávají jednou z nejdůležitějších forem prezentace. Do rozvoje internetových služeb pro klienty investují proto nemalé finanční prostředky.

Výsledky průzkumu

Například realitní kancelář AAABYTY.CZ před přípravou nových internetových stránek uskutečnila letos průzkum, který měl odpovědět na otázku, co vlastněočekávají zákazníci od realitních webů.

„Zjistili jsme, že při výběru nemovitostí tímto způsobem je u zákazníků nejvítanější možnost porovnávat vybrané nemovitosti mezi sebou. Druhé místo obsadilo „plnotextové“ vyhledávání, které umožňuje vyhledat vhodný objekt přes zadaná slova.

Na třetím místě skončila podrobná filtrace lokalit prostřednictvím mapy. Výsledky průzkumu jsme beze zbytku zahrnuly do podoby našich nových stránek, které nyní ověřujeme,“ uvedla v této souvislosti pro tisk marketingová ředitelka společnosti AAABYTY.CZ Michaela Holická.

Podle ní je zvláštní, že vyhledávání v textových souborech či detailní výběr lokality přes mapu má v Česku k dispozici jen minimum realitních kanceláří, zatímco v zahraničí je tato alternativa běžná. Zákazníci dále také vysoce oceňují hypoteční kalkulačku, ale ta je už celoplošnou samozřejmostí a bývá součastí všech specializovaných we­bů.

Slovníček pojmů

Klienti prý velmi vítají i slovníček nejčastějších pojmů – ne každý se totiž vyzná v příslušné terminologii. Za chybu naopak potenciální kupci považují špatné pojmenování jednotlivých tlačítek, odkazů a dalších prvků. Pokud zájemce klikne na nějaký odkaz, tak by měl pod ním nalézt stručnou informaci, co vlastně obsahuje.

Zákazníky dále značně rozladí, když přes internetovou stránku není možná jednoduchá komunikace se společností, třeba prostřednictvím populárních a moderních komunikačních systémů, jakými jsou například ICQ nebo Skype.

Mnoho reklam škodí

Průzkum realitní kanceláře AAABYTY.CZ dále jako výrazně zápornou vlastnost uvedl takzvanou bannerovou slepotu – tedy tendenci uživatelů internetových stránek ignorovat reklamní plochy přesto, že obsahují informace, které návštěvník právě hledá.

Zjistilo se, že stránky přehlcené reklamou neosloví dokonce ani takové zákazníky, kteří v daném momentě seriózně zvažují nákup nového bytu, domu či jiné nemovitosti a jsou tedy o to pozornější.

Mezi nejnavštěvovanější internetové stránky s nabídkou nemovitostí v Česku patří server Sreality. Do popředí jej vynesl především jednoduchý systém vyhledávání, na který si zájemci již zvykli.

Oblíbené adresy

Dalšími z často navštěvovaných internetových stránek jsou ceskereality.cz, které fungují pomocí aktivních prolinků na nabídku v jednotlivých geografických oblastech České republiky – jihoceskereali­ty.cz; stredoceskere­ality.cz a podobně.

Zde je nejdůležitější jednoduché rozdělení nemovitostí do geografických oblastí, ve kterých se nemovitost vyhledává, a samozřejmě soustavná časová aktualizace, která pomáhá návštěvníkům najít v pravý čas správné řešení. V poslední době se trvale zvyšuje také popularita internetového serveru hyperreality.cz.

RUDOLF VOJTĚCH

3.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies