Autoservis včetně prodeje vozů BMW zatím od stavebního úřadu získal rozhodnutí o umístění stavby.

Připravovaný územní plán města tomu nebrání. Autoservis je totiž v souladu s územním plánem z roku 1998, který na pozemcích připouští například benzinky, servisy, myčky či maloobchod.

„Každá stavba se posuzuje podle stávajícího územního plánu. I kdyby ten nový navrhoval něco jiného, bude se to řídit tím starým," vysvětlil vedoucí odboru koncepce a rozvoje olomouckého magistrátu Radek Dosoudil.

Po stavebním povolení se tedy může firma Car Tec Group pustit do příprav.

Začít by chtěla co nejdříve, nicméně letos to zřejmě nestihne.

„Časový harmonogram blíže upřesnit nemohu, došlo k určitému zpoždění. Řekněme, že v příštím roce," uvedl výkonný ředitel společnosti Petr Lex.

Chystané umístění autoservisu BMW v areálu autobusového nádraží Olomouc

Se všemi se domluvili

Autoservis je zatím jen na papíře, ale komentáře už si nápad vysloužil.

„Stavba výrazně zmenší prostory hlavního autobusového nádraží v Olomouci. Nevím, zda jsme na Moravě tak za vodou, abychom měli dvakrát servis a prodej BMW ve vzdálenosti asi tří kilometrů od sebe. Nyní se staví jeden v Týnecké ulici," upozornil čtenář Olomouckého deníku.

V centru města je prodej a servis BMW v Sokolské ulici.

I když kvůli stavbě zhruba polovina ze současných nástupišť autobusového nádraží zmizí, cestující mohou počítat se stejnými službami jako dosud.

„Z hlediska funkce musela firma prokázat, že to, co zbude, je dostatečné pro provoz. Souhlas musel dát koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje, vlastník a tak dále. Se všemi se domluvili," řekl Radek Dosoudil.

K žádnému omezení nesmí dojít

Autobusové nádraží v Olomouci. Ilustrační fotoProvozovatelem olomouckého autobusového nádraží je společnost ČSAD Ostrava. Ta na dotazy Olomouckého deníku opakovaně nereagovala.

Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK) upozorňuje, že k žádnému omezení autobusové dopravy dojít nesmí.

„Autobusové nádraží Olomouc je v soukromých rukou. Jeho pronajímatel zajišťuje poptávaný rozsah služeb vůči všem dopravcům, kteří se podílejí na provozování veřejné dopravy v regionu. Pokud dojde k úpravám dnešního nádraží, je zásadní, aby kompetentní instituce, majitel plochy a investor stavebního záměru garantovali, že nebude omezen žádný z dnes zajíždějících autobusů do tohoto prostoru," sdělil ředitel KIDSOK Jaroslav Tomík.

Konkrétně záleží na množství nástupních hran, zázemí pro cestující a šířce prostoru pro autobusy.