VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Šumperku se bojí parkovacích domů, sepsali petici

Šumperk – S velkou nevolí obyvatel sídliště mezi ulicemi Fibichova a Evaldova se setkala nová územní studie, kterou nechala zpracovat šumperská radnice. Lidem vadí především parkovací domy, které architekti v lokalitě navrhli. Navíc si obyvatelé sídliště stěžují, že záměry stavebních úprav s nimi radnice vůbec nekonzultovala. Zastupitelé již od nespokojených obyvatel obdrželi petici „Zelené sídliště," která žádá přepracování studie.

16.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Vokurka

„V této studii zhotovitel firma Knesl – Kynčl kladla důraz pouze na vytvoření parkovacích míst a parkovacích budov, bez řádného průzkumu provozu, kvality bydlení, bezpečnosti a potřeb obyvatel v této lokalitě," uvádí Martin Janíček z petičního výboru.

Obyvatelé sídlištní čtvrti razantní stavební zásahy odmítají, nijak je neuklidnilo ani vysvětlení, že územní studie řeší úpravy v horizontu desítek let. Zjednodušeně řečeno, tam kde je ve studii namalované parkoviště či cesta, nebude moci nikdo v budoucnu stavět třeba obchod.

„Účelem studie je definování veřejného prostranství. Je pouze podkladem pro drobnější akce v budoucnu. Parkovací místa podle platných norem na sídlišti chybějí, proto jsme je v dokumentu doplnili," vysvětlil architekt Jakub Kynčl.

V celé lokalitě je nyní zhruba šest stovek míst na parkování, podle technické normy by jich ale mělo být o tisíc víc. „Navrhli jsme nová parkovací místa za panelovými domy, reálná potřeba je zhruba dvě stovky nových stání. Parkovací domy, které jsme do studie zanesli, jsou jen rezervou do daleké budoucnosti. Vůbec to ale neznamená, že se někdy postaví," dodal Jakub Kynčl. Jen pro srovnání, náklady na vytvoření jednoho parkovacího stání na povrchu se pohybují od 20 do 50 tisíc korun, u parkovacího domu se jedná už o investici od 150 tisíc korun výše. Jediný projekt parkovacího domu v Šumperku, který před několika lety chtěla firma SAN-JV postavit u panelového komplexu Hokejka, skončil pro finanční neúnosnost krachem.

Kromě problematického parkování je podle architektů nedostatků na sídlišti celá řada. Ve špatném stavu jsou břehy Temenického a Bratrušovského potoka, nevhodné jsou i potrubní mosty. Zeleň je neuspořádaná a obměnu by si zasloužil i mobiliář. Změnit by se časem měl také prostor před Základní školou v Šumavské ulici. Nevzhledný betonový plac by mohl nahradit malý parčík s vodním prvkem, architekti neopomněli namalovat ani plastiky zvířat, které by dětem sloužily jako didaktická pomůcka.

Zastupitelé vzali územní studii na vědomí, nyní vytvoří pracovní skupinu. V té budou i zástupci petičního výboru, kteří budou hájit zájmy a přání občanů. Nový pracovní tým pak v budoucnu projedná jednotlivé investiční akce, které se budou dotýkat veřejného prostranství na sídlišti. Žádné konkrétní stavební zásahy ale radnice ještě naplánované nemá.

Autor: Hana Kubová

16.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nedaleko ústeckého sportovního letiště v Podhoří spadlo v úterý krátce po sedmé hodině ranní ultralehké letadlo.
AKTUALIZUJEME
3

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Podhoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

EXKLUZIVNĚ

Osobnosti regionů: Drsňák Sobotka? To mu nevěříme

Vyhazov Andreje Babiše z vlády byl správný krok, ale změnu v rázného politika premiérovi Bohuslavu Sobotkovi osobnosti regionů nevěří.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies