VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budoucí ministr dopravy Prachař: Relaxuji hlavně doma v Želatovicích

Přerov - Rozhovor s kandidátem na ministra dopravy Antonínem Prachařem (ANO).

18.1.2014
SDÍLEJ:

Antonín Prachař Foto: ČTK/Luděk Peřina

Doprava je pro mnohé obyvatele Přerova alfou a omegou. Na zoufale ucpané město nadávají řidiči, nedokončená dálnice D1 odrazuje i případné investory.

Bude potíže v regionu více než jeho předchůdci vnímat kandidát na funkci ministra dopravy Antonín Prachař (ANO), který pochází ze Želatovic u Přerova?

Ve vrcholné politice jste pro mnohé „nováčkem". Myslíte si, že je to spíše výhoda nebo nevýhoda?
To, že jsem měl tu čest vstoupit do politiky za hnutí ANO, a nebyl jsem spojený se žádnou funkcí ve výkonu státní správy v předcházejícím období a ani se žádnou politickou stranou, považuji spíše za výhodu. Nemám totiž žádnou spojitost s její předcházející činností.

 Antonín Prachař Jak se cítíte první dny v náročné funkci?
Zatím jsem jen nominován – nemůžu tedy říct, jaké jsou mé pocity. Nicméně to, co se teď děje, je pro mě odměna za třiadvacet aktivních let v dopravě v soukromém sektoru, a je to pro mě i výzva do budoucnosti.

Můžete alespoň ve stručnosti přiblížit své dosavadní profesní působení?
V devadesátých letech jsem zakládal společnost Omega servis, kde jsem vykonával funkci generálního ředitele. Ještě předtím, od roku 1986 do roku 1990 jsem působil na odboru dopravy Přerovských chemických závodů.

Na co budete klást jako ministr dopravy největší důraz?
Je potřeba klást důraz na ekonomický audit rezortu dopravy, včetně všech jeho příspěvkových organizací, které spadají pod přímé řízení ministerstva dopravy. Na základě jeho výsledků pak budou přijímána dílčí opatření k naplnění volebního programu hnutí ANO a naší vize rekonstrukce státu.

Můžete nastínit své hlavní priority?
Bude mezi ně bezesporu patřit urychlení procesu přípravy a výstavby infrastruktury, čerpání evropských fondů a stanovení plánu přípravy investic na nadcházející období. Dokončení infrasktruktury musí navazovat na transevropskou síť a musí zohledňovat potřeby českého průmyslu k rozvoji ekonomiky. Určitě se budeme zabývat situací na východě republiky, včetně dořešení reklamačního řízení na dálnici D 47. Jednou z možností, jak urychlit proces přípravy a výstavby, je přijetí zákona o liniových stavbách. Podstatou je nastavení veškerých procesů – od výkupu pozemků přes posouzení vlivu na životní prostředí a vydání příslušných dokumentů k zahájení stavby. Inspiraci k této předloze budeme čerpat jak v České republice v rámci dosavadních právních norem, tak i v ostatních zemích Evropské unie, kde je tento zákon již součástí právního řádu.

Před lety jste na jednání městského zastupitelstva, kdy do Přerova zavítal tehdejší ministr dopravy, bojoval za dokončení dálnice D1. Budete se snažit zlepšit dopravní situaci ve městě?
Co se týče situace kolem dokončení dálnice D1 mezi Říkovicemi a Lipníkem nad Bečvou, bude nutné se seznámit s projektovou dokumentací, přípravou stavby a možnostmi jejího financování. V případě, že budou splněny veškeré náležitosti, bude snahou ministerstva dopravy toto napojení v co nejkratším termínu dokončit. V rámci rozpracovaných úseků bude nutné jejich zapojení do stávající dálniční sítě.

Kanál? Nejdříve silnice 

Jak vnímáte otázku v poslední době často zmiňovaného vodního koridoru Dunaj – Odra – Labe?
Budeme určitě pokračovat v dokončení podkladů pro plavební stupeň Děčín tak, abychom docílili splavnosti Labe mezi Českou republikou a přístavem Hamburg. V ostatních částech diskutovaného propojení je nutné nejdříve vyhodnotit ekonomické přínosy takového projektu. V současné době, kdy je výstavba infrastruktury podfinancována, bude nutné dokončit zejména silniční a železniční síť.

Bude stát do budoucna více podporovat nákladní železniční dopravu?
Stát se bude snažit vytvářet rovné podmínky pro všechny typy přeprav tak, aby mezi sebou nebyly vzájemně znevýhodňovány. Tedy rovné podmínky pro přístup na infrastrukturu pro všechny typy přeprav.

Jaký je váš názor na stávající konkurenční prostředí na železnici?
Konkurenční prostředí na železnici je určitě pozitivní ve vztahu k cestujícím a vytváří pro ně lepší podmínky.

Pocházíte ze Želatovic u Přerova, kde i se svou rodinou žijete. Jaký máte vztah k regionu a hodláte se v budoucnu stěhovat do Prahy?
Vládní angažmá je pro mě práce jako jako každá jiná. Nepředpokládám, že bych kvůli tomu opustil své bydliště v regionu. Zůstanu tedy věrný Želatovicím a Přerovsku.

Jak nejlépe relaxujete, a zbývá vám ještě čas na nějaké koníčky?
Relaxuji hlavně doma v Želatovicích se svou rodinou a přáteli. Také rád lyžuji a odpočinu si třeba i při jízdě na kole.

Máte životní krédo nebo motto, kterého se držíte?
Když už se člověk do něčeho pustí, měl by to dělat s maximálním úsilím a vědomím odpovědnosti vůči svému okolí a sobě samému.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

18.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První ministryně Skotska (premiérka) Nicola Sturgeonová chce bránit místo, které má Skotsko v Evropské unii, a bude usilovat o to, aby Skotové mohli mít po odchodu Británie z unie i nadále přístup k evropskému jednotnému trhu.
AKTUALIZOVÁNO
1

Skotský parlament souhlasí s novým referendem o nezávislosti

Izraelský rabín - ilustrační foto

Soud v Soči vyhostil ze země amerického rabína, důvody neuvedl

Brečet nebudu, říká sprejer, který poničil hradby

Na místo činu se o víkendu vrátili sprejeři, kteří ve čtvrtek 16. března pomalovali historické hradby a další místa v Klatovech, a způsobili tak škodu za zhruba 45 tisíc korun. Odstraňovali nápisy, které nastříkali. Lítost by u nich ale člověk hledal jen stěží.

Vinni! Policisté, co zasahovali proti útočnici ze Smíchova, vyslechli trest

Obvodní soud pro Prahu 1 uznal ve čtvrtek vinnými dva policisty, kteří zasahovali proti Michelle Sudků poté, co chtěla zabíjet v kavárně na pražském Újezdě. Potrestal je trestním příkazem. Informaci České televize v úterý potvrdila mluvčí Obvodního soudu pro Prahu 1. Konkrétní druh ani výši trestu soud nezveřejní, dokud nebude výsledek sdělen účastníkům řízení. Oba policisté mohou proti rozhodnutí podat odpor, v tom případě by soudkyně musela nařídit hlavní líčení.

Se zpěvačkou Špinarovou se příznivci rozloučí 1. dubna v Ostravě

Se zpěvačkou Věrou Špinarovou, která náhle zemřela v neděli ve věku 65 let, se její příznivci mohou rozloučit dopoledne 1. dubna v Ostravě. Smuteční síň krematoria ve Slezské Ostravě jim bude zpřístupněna od 09:00 do 12:00. Odpoledne se poslední rozloučení uskuteční pouze v kruhu rodiny a přátel. ČTK o tom dnes informoval Adam Pavlík, syn Věry Špinarové a vedoucí její doprovodné kapely.

Divoká prasata terorizují lázně i města

Nejsou to hony za dobrodružstvím, ale na vztek. Odstřel divokých prasat, která v nájezdech terorizují parky v Karlových Varech a dalších městech, ale nepohrdnou ani zahradami soukromníků, nyní zaměstnává myslivce i pracovníky Správy lázeňských parků. Ačkoliv na čekanou vyrážejí prakticky každou noc, od začátku letošního roku se jim podařilo ulovit jeden kus.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies