VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklista to v Hranicích nemá jednoduché, vyznačené pruhy stále chybí

Hranice – Co Hraničák, to cyklista. Doslova to sice neplatí, obrazně ale určitě. Bohužel, současná situace v Hranicích jim na radosti rozhodně nepřidává. Komplikovaná doprava zejména v samotném centru města mnoho z nich od využívání jízdních kol po patřičných komunikacích spíše odrazuje.

24.6.2012
SDÍLEJ:

Cyklisté v HranicíchFoto: DENÍK/Pavel Mašlaň

„Využívám raději chodníky, protože na cestě se jezdit nedá," glosoval komplikovanou situaci v centru Hranic jeden ze zkušenějších cyklistů.

Rozhodně není jediný, kdo nevidí stav věci v nejrůžovějších barvách.

„Jezdím často do Přerova a vím, že pro cyklisty jsou tam vymezené prostory už přímo podél chodníků. Měli by to zavést i tady v Hranicích," přidala jeden z postřehů Marta Zatloukalová.

Pomůže odborná studie?

Cyklisté v HranicíchPrávě kvůli lidem, kteří prostřednictvím jízdy na kole prospívají svému zdraví a dbají i na zkvalitnění životního prostředí se v minulosti zpracovala odborná studie.

Centrum Dopravního výzkumu Brno, které tuto studii obstaralo, zahrnulo do projektu nové cyklotrasy vedoucí přes celé Hranice, a to včetně nejkrizovějších ú­seků.

„Město při zpracování studie vycházelo z faktu, že v Hranicích je mnoho cyklistů, a vzhledem k velkému automobilovému provozu v ulicích města pro ně pohyb po městě není příliš bezpečný," uznal tiskový mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský.

Momentálně je ale vyznačených pruhů pro milovníky jízdních kol stále zoufale málo.

„V programu pro rozvoj města je na to myšleno, ale v loňském roce ani letos se k dalším krokům zatím nepřistoupilo," dodal Petr Bakovský.

Město se už také pokusilo zjistit, které komunikace v Hranicích cyklisté užívají nejčastěji.

„Místním šetřením bylo zjištěno, že cyklisté hojně využívají nejen místní komunikace, ale i chodníky a různé neoficiální stezky. Cyklisté se rovněž, především při ranních cestách do zaměstnání, pohybují po silnicích I/35 a I/47," uvedl tiskový mluvčí.

Předběžný projekt, jak by cyklotrasy v Hranicích měly vypadat

Předběžný projekt, jak by cyklotrasy v Hranicích měly vypadat. Zdroj: MÚ Hranice

U Drahotuš je to o pusu

Cílem projektu má podle něj být zejména zvýšení bezpečí cyklistů při pohybu po městě a okolí a zajistit nabídku bezpečného, pohodlného a přímého dopravního spojení.

Podle zmíněného projektu mají cyklistické trasy spojit obytná území, zdroje pracovních příležitostí, střední školy, sportovní zařízení, oblasti vhodné k rekreaci a dokonce i obce v okolí Hranic. Počítá se tedy s tím, že trasy ve městě budou navazovat i na ty meziměstské.

Cyklisté v Hranicích„V současnosti je vybudovaná část cyklotrasy od vlakového nádraží směrem k centru po třídě 1. máje. Na další cyklotrasy je zpracovávána projektová dokumentace," naznačil další plány tiskový mluvčí.

Jenže ani třída 1. máje není vyznačeným pruhem pro cyklisty pokrytá kompletně, zejména u kritického bodu, kterým je křižovatka U Černého orla, pruh pro cyklisty zcela chybí.

Kromě částečně vybudované cyklotrasy v tomto úseku se na cyklisty pamatovalo také na Tovární ulici a na třídě Československé armády. Také tam je ale značení jen částečně.

Podle projektové dokumentace má jedna z plánovaných cyklotras vést od Drahotuš přes Šromotovo náměstí a Zborovskou ulici a končila by až u Cementárny. Právě u Drahotuš hrozí podle jedné z dotázaných obyvatel riziko srážky cyklisty s projíždějícími nákladními auty.

„U Drahotuš je to takzvaně o pusu. Máme strach, protože některé kamiony tam jezdí hodně blízko cyklistů," prozradila svůj názor.

V letošní sezoně se tedy cyklisté na hranických hlavních silnicích zřejmě bezpečněji cítit nebudou. To, zda se na jejich zájmy bude pamatovat v příštím roce, ukáže až schválení nadcházejícího rozpočtu. První sezení k tomuto bodu proběhne jako každoročně v prosinci.

Autor: Pavel Mašlaň

24.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies