VYBERTE SI REGION

Cyklista to v Hranicích nemá jednoduché, vyznačené pruhy stále chybí

Hranice – Co Hraničák, to cyklista. Doslova to sice neplatí, obrazně ale určitě. Bohužel, současná situace v Hranicích jim na radosti rozhodně nepřidává. Komplikovaná doprava zejména v samotném centru města mnoho z nich od využívání jízdních kol po patřičných komunikacích spíše odrazuje.

24.6.2012
SDÍLEJ:

Cyklisté v HranicíchFoto: DENÍK/Pavel Mašlaň

„Využívám raději chodníky, protože na cestě se jezdit nedá," glosoval komplikovanou situaci v centru Hranic jeden ze zkušenějších cyklistů.

Rozhodně není jediný, kdo nevidí stav věci v nejrůžovějších barvách.

„Jezdím často do Přerova a vím, že pro cyklisty jsou tam vymezené prostory už přímo podél chodníků. Měli by to zavést i tady v Hranicích," přidala jeden z postřehů Marta Zatloukalová.

Pomůže odborná studie?

Cyklisté v HranicíchPrávě kvůli lidem, kteří prostřednictvím jízdy na kole prospívají svému zdraví a dbají i na zkvalitnění životního prostředí se v minulosti zpracovala odborná studie.

Centrum Dopravního výzkumu Brno, které tuto studii obstaralo, zahrnulo do projektu nové cyklotrasy vedoucí přes celé Hranice, a to včetně nejkrizovějších ú­seků.

„Město při zpracování studie vycházelo z faktu, že v Hranicích je mnoho cyklistů, a vzhledem k velkému automobilovému provozu v ulicích města pro ně pohyb po městě není příliš bezpečný," uznal tiskový mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský.

Momentálně je ale vyznačených pruhů pro milovníky jízdních kol stále zoufale málo.

„V programu pro rozvoj města je na to myšleno, ale v loňském roce ani letos se k dalším krokům zatím nepřistoupilo," dodal Petr Bakovský.

Město se už také pokusilo zjistit, které komunikace v Hranicích cyklisté užívají nejčastěji.

„Místním šetřením bylo zjištěno, že cyklisté hojně využívají nejen místní komunikace, ale i chodníky a různé neoficiální stezky. Cyklisté se rovněž, především při ranních cestách do zaměstnání, pohybují po silnicích I/35 a I/47," uvedl tiskový mluvčí.

Předběžný projekt, jak by cyklotrasy v Hranicích měly vypadat

Předběžný projekt, jak by cyklotrasy v Hranicích měly vypadat. Zdroj: MÚ Hranice

U Drahotuš je to o pusu

Cílem projektu má podle něj být zejména zvýšení bezpečí cyklistů při pohybu po městě a okolí a zajistit nabídku bezpečného, pohodlného a přímého dopravního spojení.

Podle zmíněného projektu mají cyklistické trasy spojit obytná území, zdroje pracovních příležitostí, střední školy, sportovní zařízení, oblasti vhodné k rekreaci a dokonce i obce v okolí Hranic. Počítá se tedy s tím, že trasy ve městě budou navazovat i na ty meziměstské.

Cyklisté v Hranicích„V současnosti je vybudovaná část cyklotrasy od vlakového nádraží směrem k centru po třídě 1. máje. Na další cyklotrasy je zpracovávána projektová dokumentace," naznačil další plány tiskový mluvčí.

Jenže ani třída 1. máje není vyznačeným pruhem pro cyklisty pokrytá kompletně, zejména u kritického bodu, kterým je křižovatka U Černého orla, pruh pro cyklisty zcela chybí.

Kromě částečně vybudované cyklotrasy v tomto úseku se na cyklisty pamatovalo také na Tovární ulici a na třídě Československé armády. Také tam je ale značení jen částečně.

Podle projektové dokumentace má jedna z plánovaných cyklotras vést od Drahotuš přes Šromotovo náměstí a Zborovskou ulici a končila by až u Cementárny. Právě u Drahotuš hrozí podle jedné z dotázaných obyvatel riziko srážky cyklisty s projíždějícími nákladními auty.

„U Drahotuš je to takzvaně o pusu. Máme strach, protože některé kamiony tam jezdí hodně blízko cyklistů," prozradila svůj názor.

V letošní sezoně se tedy cyklisté na hranických hlavních silnicích zřejmě bezpečněji cítit nebudou. To, zda se na jejich zájmy bude pamatovat v příštím roce, ukáže až schválení nadcházejícího rozpočtu. První sezení k tomuto bodu proběhne jako každoročně v prosinci.

Autor: Pavel Mašlaň

24.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Banka UBS v Curychu. Ilustrační foto.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Ilustrační foto.
8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Konec twitteru na vnitru. Zaměstnanci retweetnuli nelichotivé foto z inaugurace

Americké ministerstvo vnitra dostalo pokyn uzavřít všechny své twitterové účty poté, co na jednom z nich jeho zaměstnanci retweetnuli nelichotivé porovnání fotek z inaugurace exprezidenta Baracka Obamy a nynějšího šéfa Bílého domu Donalda Trumpa. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies