VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklista to v Hranicích nemá jednoduché, vyznačené pruhy stále chybí

Hranice – Co Hraničák, to cyklista. Doslova to sice neplatí, obrazně ale určitě. Bohužel, současná situace v Hranicích jim na radosti rozhodně nepřidává. Komplikovaná doprava zejména v samotném centru města mnoho z nich od využívání jízdních kol po patřičných komunikacích spíše odrazuje.

24.6.2012
SDÍLEJ:

Cyklisté v HranicíchFoto: DENÍK/Pavel Mašlaň

„Využívám raději chodníky, protože na cestě se jezdit nedá," glosoval komplikovanou situaci v centru Hranic jeden ze zkušenějších cyklistů.

Rozhodně není jediný, kdo nevidí stav věci v nejrůžovějších barvách.

„Jezdím často do Přerova a vím, že pro cyklisty jsou tam vymezené prostory už přímo podél chodníků. Měli by to zavést i tady v Hranicích," přidala jeden z postřehů Marta Zatloukalová.

Pomůže odborná studie?

Cyklisté v HranicíchPrávě kvůli lidem, kteří prostřednictvím jízdy na kole prospívají svému zdraví a dbají i na zkvalitnění životního prostředí se v minulosti zpracovala odborná studie.

Centrum Dopravního výzkumu Brno, které tuto studii obstaralo, zahrnulo do projektu nové cyklotrasy vedoucí přes celé Hranice, a to včetně nejkrizovějších ú­seků.

„Město při zpracování studie vycházelo z faktu, že v Hranicích je mnoho cyklistů, a vzhledem k velkému automobilovému provozu v ulicích města pro ně pohyb po městě není příliš bezpečný," uznal tiskový mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský.

Momentálně je ale vyznačených pruhů pro milovníky jízdních kol stále zoufale málo.

„V programu pro rozvoj města je na to myšleno, ale v loňském roce ani letos se k dalším krokům zatím nepřistoupilo," dodal Petr Bakovský.

Město se už také pokusilo zjistit, které komunikace v Hranicích cyklisté užívají nejčastěji.

„Místním šetřením bylo zjištěno, že cyklisté hojně využívají nejen místní komunikace, ale i chodníky a různé neoficiální stezky. Cyklisté se rovněž, především při ranních cestách do zaměstnání, pohybují po silnicích I/35 a I/47," uvedl tiskový mluvčí.

Předběžný projekt, jak by cyklotrasy v Hranicích měly vypadat

Předběžný projekt, jak by cyklotrasy v Hranicích měly vypadat. Zdroj: MÚ Hranice

U Drahotuš je to o pusu

Cílem projektu má podle něj být zejména zvýšení bezpečí cyklistů při pohybu po městě a okolí a zajistit nabídku bezpečného, pohodlného a přímého dopravního spojení.

Podle zmíněného projektu mají cyklistické trasy spojit obytná území, zdroje pracovních příležitostí, střední školy, sportovní zařízení, oblasti vhodné k rekreaci a dokonce i obce v okolí Hranic. Počítá se tedy s tím, že trasy ve městě budou navazovat i na ty meziměstské.

Cyklisté v Hranicích„V současnosti je vybudovaná část cyklotrasy od vlakového nádraží směrem k centru po třídě 1. máje. Na další cyklotrasy je zpracovávána projektová dokumentace," naznačil další plány tiskový mluvčí.

Jenže ani třída 1. máje není vyznačeným pruhem pro cyklisty pokrytá kompletně, zejména u kritického bodu, kterým je křižovatka U Černého orla, pruh pro cyklisty zcela chybí.

Kromě částečně vybudované cyklotrasy v tomto úseku se na cyklisty pamatovalo také na Tovární ulici a na třídě Československé armády. Také tam je ale značení jen částečně.

Podle projektové dokumentace má jedna z plánovaných cyklotras vést od Drahotuš přes Šromotovo náměstí a Zborovskou ulici a končila by až u Cementárny. Právě u Drahotuš hrozí podle jedné z dotázaných obyvatel riziko srážky cyklisty s projíždějícími nákladními auty.

„U Drahotuš je to takzvaně o pusu. Máme strach, protože některé kamiony tam jezdí hodně blízko cyklistů," prozradila svůj názor.

V letošní sezoně se tedy cyklisté na hranických hlavních silnicích zřejmě bezpečněji cítit nebudou. To, zda se na jejich zájmy bude pamatovat v příštím roce, ukáže až schválení nadcházejícího rozpočtu. První sezení k tomuto bodu proběhne jako každoročně v prosinci.

Autor: Pavel Mašlaň

24.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Milan Petržela se raduje s Františkem Rajtoralem po vstřelené brance.
10

Fanoušci zapalují u stadionu svíčky. "Františku, nezapomeneme," zní z Viktorie

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies