VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do šumperského podniku Pars se vrací tramvaje, podívejte se

Šumperk – Branami šumperského podniku Pars projela opět tramvaj. Firma totiž získala významný kontrakt pro Plzeňské městské dopravní podniky, v Šumperku se budou tyto dopravní prostředky spravovat. Pro zaměstnance firmy je to dobrá zpráva, díky zakázce se podaří zachovat pracovní místa.

14.11.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Plzeňská tramvaj Astra před složením v areálu Pars nova.Foto: Pars nova

„V našich halách bude provedena velká oprava skříně tramvaje, podvozku a elektrovýzbroje, což zahrnuje proměření, přezkoušení a výměnu všech opotřebovaných a vadných dílů," uvedl předseda představenstva firmy Pars Tomáš Ignačák.  Opravovaná kolejová vozidla pocházejí z let 1997 až 2005, kdy by vyrobeno osmačtyřicet kusů.

První tramvaj dorazila do Šumperka na konci října, mnohatunový kolos byl přesunut jako nadrozměrný náklad po silnici. Vážnější komplikace při dopravě nenastaly.

„Tramvaj by bylo možné přepravit i po železnici, ale to by bylo nutné jí rozmontovat na tři díly. Takto se na podvozek speciálního vozu vešla celá," vysvětlila mluvčí firma Pars Jana Kaněvová.

V souvislosti s novou zakázkou ale firma hromadné přijímání pracovníků neplánuje. „Bude se jednat o práci pro stávající zaměstnance. Nabírat budeme zřejmě jen v případech, že budeme potřebovat splnit termín dodání opraveného vozu, ale to se zpravidla jedná o krátkodobé úvazky," dodala Jana Kaněvová.

V minulých letech se podnik Pars nova orientoval výhradně na železniční kolejová vozidla, získal totiž několik lukrativních zakázek pro České dráhy v hodnotě desítek milionů korun. Ale ještě před pěti lety patřily tramvaje do běžného portfolia firmy, zaměstnanci se s nimi tedy nesetkávají poprvé.

„Naši pracovníci mají zkušenosti s opravami tramvají, modernizacemi i novou výrobou. V letech 1991 až 2008 rukama řemeslníků prošlo přes dvě stovky  tramvají různých typů," doplnila Jana Kaněvová.  Dopravní prostředky s nálepkou „modernizováno v Pars nova Šumperk" převážejí nyní cestující nejen v českých městech, Praze, Brně, Plzni, ale také v zahraničí. Nejblíže v Bratislavě, potom dále na východ, v Kyjevě, Krivoj Rogu i Moskvě, bosenském Sarajevu. Do Sarajeva také směřovaly z Parsu dlouhodobé dodávky komponentů na další tramvaje vyráběné již přímo na místě.

Firma Pars nova, která je součástí holdingu Škoda, zaměstnává 750 lidí, ještě před rokem 1989 to byl téměř dvojnásobek. I tak ale podnik zůstal mezi největšími zaměstnavateli v kraji.

Autor: Hana Kubová

14.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Ilustrační foto
10

Údajná vražda v boleslavské nemocnici. Ošetřovatelka tu měla zabít pacienta

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Jak to vidí Antonio Tajani: Zůstaňme spolu

Právě oslavujeme 60 nejlepších let v historii svobodné Evropy. Zítra si připomeneme výročí podpisu Římských smluv, které jsou jedním ze základů evropské integrace.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Úřady pozastavily činnost jehovistům v Rusku, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost náboženské společnosti Svědkové Jehovovi v celé zemi a požádalo soud, aby zakázal tuto organizaci jako extremistickou. Oznámila to ruská média. Nejvyšší soud má přijmout konečné rozhodnutí o zákazu 5. dubna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies