VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do šumperského podniku Pars se vrací tramvaje, podívejte se

Šumperk – Branami šumperského podniku Pars projela opět tramvaj. Firma totiž získala významný kontrakt pro Plzeňské městské dopravní podniky, v Šumperku se budou tyto dopravní prostředky spravovat. Pro zaměstnance firmy je to dobrá zpráva, díky zakázce se podaří zachovat pracovní místa.

14.11.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
5 fotografií

Plzeňská tramvaj Astra před složením v areálu Pars nova.Foto: Pars nova

„V našich halách bude provedena velká oprava skříně tramvaje, podvozku a elektrovýzbroje, což zahrnuje proměření, přezkoušení a výměnu všech opotřebovaných a vadných dílů," uvedl předseda představenstva firmy Pars Tomáš Ignačák.  Opravovaná kolejová vozidla pocházejí z let 1997 až 2005, kdy by vyrobeno osmačtyřicet kusů.

První tramvaj dorazila do Šumperka na konci října, mnohatunový kolos byl přesunut jako nadrozměrný náklad po silnici. Vážnější komplikace při dopravě nenastaly.

„Tramvaj by bylo možné přepravit i po železnici, ale to by bylo nutné jí rozmontovat na tři díly. Takto se na podvozek speciálního vozu vešla celá," vysvětlila mluvčí firma Pars Jana Kaněvová.

V souvislosti s novou zakázkou ale firma hromadné přijímání pracovníků neplánuje. „Bude se jednat o práci pro stávající zaměstnance. Nabírat budeme zřejmě jen v případech, že budeme potřebovat splnit termín dodání opraveného vozu, ale to se zpravidla jedná o krátkodobé úvazky," dodala Jana Kaněvová.

V minulých letech se podnik Pars nova orientoval výhradně na železniční kolejová vozidla, získal totiž několik lukrativních zakázek pro České dráhy v hodnotě desítek milionů korun. Ale ještě před pěti lety patřily tramvaje do běžného portfolia firmy, zaměstnanci se s nimi tedy nesetkávají poprvé.

„Naši pracovníci mají zkušenosti s opravami tramvají, modernizacemi i novou výrobou. V letech 1991 až 2008 rukama řemeslníků prošlo přes dvě stovky  tramvají různých typů," doplnila Jana Kaněvová.  Dopravní prostředky s nálepkou „modernizováno v Pars nova Šumperk" převážejí nyní cestující nejen v českých městech, Praze, Brně, Plzni, ale také v zahraničí. Nejblíže v Bratislavě, potom dále na východ, v Kyjevě, Krivoj Rogu i Moskvě, bosenském Sarajevu. Do Sarajeva také směřovaly z Parsu dlouhodobé dodávky komponentů na další tramvaje vyráběné již přímo na místě.

Firma Pars nova, která je součástí holdingu Škoda, zaměstnává 750 lidí, ještě před rokem 1989 to byl téměř dvojnásobek. I tak ale podnik zůstal mezi největšími zaměstnavateli v kraji.

Autor: Hana Kubová

14.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Stojící tramvaje. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Oto Košta. Zasedání zastupitelstva Olomouckého kraje, které má na programu odvolání hejtmana
27

Odvolají hejtmana Olomouckého kraje Koštu? Sledujeme ON-LINE

ANALÝZA: Babiš chce proměnit Česko. Pevnou rukou

Voliči budou mít letos na podzim na vybranou. Buď dají hlas zástupcům tradičních demokratických stran, nebo Andreji Babišovi. Víkendový sněm nenechal nikoho na pochybách, oč usiluje druhý nejbohatší Čech a zakladatel i největší sponzor hnutí ANO Andrej Babiš.

Sazka může na internetu provozovat Sportku nebo Eurojackpot

Sázková společnost Sazka může na internetu provozovat loterie jako například Sportku, Eurojackpot, Euromiliony nebo Kasičku. Dnes to sdělil mluvčí společnosti Václav Friedmann. Informaci potvrdilo i ministerstvo financí (MF), které Sazce licenci udělilo. Spuštění her online plánuje Sazka v nejbližší možné době.

AKTUALIZOVÁNO

V Praze se srazily kamiony a nizozemský autobus, osm lidí zraněno

V Kbelské ulici v Praze 9 se v pondělí dopoledne srazila dvě nákladní auta a autobus z Nizozemska. Při nehodě bylo zraněno osm lidí z autobusu, včetně řidiče, který byl ve vozidle zaklíněn a utrpěl vážná zranění nohou. Silnice je uzavřena. V pondělí to řekli mluvčí policie Jan Daněk a záchranné služby Dominik Horn.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies