VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Olomouce přijel supermoderní vlak Railjet. Ale jen na ukázku

Olomouc – Cestující, kteří čekali ve čtvrtek odpoledne na nástupišti v Olomouci, měli jedinečnou příležitost spatřit na vlastní oči novou komfortní soupravu.

22.2.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Moderní vlaková souprava rakouských drah – RAILJET – na přerovském nádražíFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Do železniční stanice totiž přijel zvláštní vlak, sestavený z rakouské lokomotivy řady 1216 Taurus a supermoderní soupravy Siemens Viaggio Comfort, která je známá jako Railjet.

Pro Olomouc nebo Přerov, kudy vlak na své předváděcí jízdě projel, to byla jen ukázka.

Plánovaná trasa jízdy této komfortní soupravy totiž povede z Prahy přes Českou Třebovou do Brna, Břeclavi a dále do Vídně.

Vlak je v rakouských barvách, Railjety v modrém kabátě Českých drah totiž firma Siemens teprve vyrábí.

České dráhy mají s firmou smlouvu na 15 vlaků a po téměř dvouletých peripetiích zadaly loni v srpnu do výroby sedm souprav za zhruba dvě miliardy korun. Ty by měly začít jezdit v prosinci 2014.

„Neveřejný zvláštní vlak byl vypraven ve spolupráci Českých drah a Rakouských spolkových drah (ÖBB) po okružní trase Vídeň – Břeclav – Brno – Česká Třebová – Olomouc – Přerov – Břeclav – Vídeň a je určen pro zaměstnance obou společností a pozvané hosty," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Účastníci jízdy se seznámili s některými provozními parametry, činností informačního, rezervačního i řídícího systému, poskytovanými servisními službami a ověřili si kvalitu cestování v soupravě Railjet.

„Pro veřejnost a zákazníky Českých drah připravujeme prezentaci až v dubnu letošního roku," řekl.

Z Brna do Vídně

Komfortní soupravy Railjet ÖBB a Railjet ČD budou od prosince 2014 nasazeny ve dvouhodinovém intervalu na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz a nabídnou novou kvalitu služeb.

Jednotky Railjet patří do skupiny vysokorychlostních vlaků a urazí 230 kilometrů v hodině.

Cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly business první a druhé třídy, restaurační vůz, dětské kino a řadu dalších výhod. České dráhy tak ve spolupráci s ÖBB nabídnou na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz nejmodernější a nejkomfortnější vlaky, jaké budou moci cestující železniční dopravy v České republice využívat.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

22.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
1

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Oto Košta
AKTUALIZOVÁNO
7 14

Zmatek a chaos: Nechtěný hejtman Košta přijel na sněm Ano

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek porazil světovou dvojku Nateu, bude se prát o bronz

Judista Lukáš Krpálek při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz sice nakonec skončil na Grand Prix v Düsseldorfu pátý bez medaile, ale v průběhu turnaje porazil světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů. Krpálek prohrál až poslední dva zápasy - v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou a v boji o bronz s Kazachem Jeržanem Šynkejevem, přestože byl v obou aktivnější než soupeři.

Karneval v sušickém klubu skončil tragédií

Sušice – Páteční karnevalové veselí skončilo v jednom ze sušických klubů tragicky. Podle informací Deníku tam svůj život ukončil jeho provozovatel.

Národní galerie je zavřená i dnes, otevře v úterý

Všechny budovy Národní galerie zůstávají kvůli sporu s bezpečnostní agenturou uzavřené i dnes. Agentura v pátek vypověděla smlouvu. Tvrdí, že ji galerie od listopadu neplatí za služby. Národní galerie chce znovu otevřít příští týden, zatím ale neví jak a kdy. Platnost zakoupených vstupenek je prodloužena do května.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies