VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Olomouce přijel supermoderní vlak Railjet. Ale jen na ukázku

Olomouc – Cestující, kteří čekali ve čtvrtek odpoledne na nástupišti v Olomouci, měli jedinečnou příležitost spatřit na vlastní oči novou komfortní soupravu.

22.2.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Moderní vlaková souprava rakouských drah – RAILJET – na přerovském nádražíFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Do železniční stanice totiž přijel zvláštní vlak, sestavený z rakouské lokomotivy řady 1216 Taurus a supermoderní soupravy Siemens Viaggio Comfort, která je známá jako Railjet.

Pro Olomouc nebo Přerov, kudy vlak na své předváděcí jízdě projel, to byla jen ukázka.

Plánovaná trasa jízdy této komfortní soupravy totiž povede z Prahy přes Českou Třebovou do Brna, Břeclavi a dále do Vídně.

Vlak je v rakouských barvách, Railjety v modrém kabátě Českých drah totiž firma Siemens teprve vyrábí.

České dráhy mají s firmou smlouvu na 15 vlaků a po téměř dvouletých peripetiích zadaly loni v srpnu do výroby sedm souprav za zhruba dvě miliardy korun. Ty by měly začít jezdit v prosinci 2014.

„Neveřejný zvláštní vlak byl vypraven ve spolupráci Českých drah a Rakouských spolkových drah (ÖBB) po okružní trase Vídeň – Břeclav – Brno – Česká Třebová – Olomouc – Přerov – Břeclav – Vídeň a je určen pro zaměstnance obou společností a pozvané hosty," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Účastníci jízdy se seznámili s některými provozními parametry, činností informačního, rezervačního i řídícího systému, poskytovanými servisními službami a ověřili si kvalitu cestování v soupravě Railjet.

„Pro veřejnost a zákazníky Českých drah připravujeme prezentaci až v dubnu letošního roku," řekl.

Z Brna do Vídně

Komfortní soupravy Railjet ÖBB a Railjet ČD budou od prosince 2014 nasazeny ve dvouhodinovém intervalu na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz a nabídnou novou kvalitu služeb.

Jednotky Railjet patří do skupiny vysokorychlostních vlaků a urazí 230 kilometrů v hodině.

Cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly business první a druhé třídy, restaurační vůz, dětské kino a řadu dalších výhod. České dráhy tak ve spolupráci s ÖBB nabídnou na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz nejmodernější a nejkomfortnější vlaky, jaké budou moci cestující železniční dopravy v České republice využívat.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

22.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies