Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do Olomouce přijel supermoderní vlak Railjet. Ale jen na ukázku

Olomouc – Cestující, kteří čekali ve čtvrtek odpoledne na nástupišti v Olomouci, měli jedinečnou příležitost spatřit na vlastní oči novou komfortní soupravu.

22.2.2013
SDÍLEJ:

Moderní vlaková souprava rakouských drah – RAILJET – na přerovském nádražíFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Do železniční stanice totiž přijel zvláštní vlak, sestavený z rakouské lokomotivy řady 1216 Taurus a supermoderní soupravy Siemens Viaggio Comfort, která je známá jako Railjet.

Pro Olomouc nebo Přerov, kudy vlak na své předváděcí jízdě projel, to byla jen ukázka.

Plánovaná trasa jízdy této komfortní soupravy totiž povede z Prahy přes Českou Třebovou do Brna, Břeclavi a dále do Vídně.

Vlak je v rakouských barvách, Railjety v modrém kabátě Českých drah totiž firma Siemens teprve vyrábí.

České dráhy mají s firmou smlouvu na 15 vlaků a po téměř dvouletých peripetiích zadaly loni v srpnu do výroby sedm souprav za zhruba dvě miliardy korun. Ty by měly začít jezdit v prosinci 2014.

„Neveřejný zvláštní vlak byl vypraven ve spolupráci Českých drah a Rakouských spolkových drah (ÖBB) po okružní trase Vídeň – Břeclav – Brno – Česká Třebová – Olomouc – Přerov – Břeclav – Vídeň a je určen pro zaměstnance obou společností a pozvané hosty," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Účastníci jízdy se seznámili s některými provozními parametry, činností informačního, rezervačního i řídícího systému, poskytovanými servisními službami a ověřili si kvalitu cestování v soupravě Railjet.

„Pro veřejnost a zákazníky Českých drah připravujeme prezentaci až v dubnu letošního roku," řekl.

Z Brna do Vídně

Komfortní soupravy Railjet ÖBB a Railjet ČD budou od prosince 2014 nasazeny ve dvouhodinovém intervalu na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz a nabídnou novou kvalitu služeb.

Jednotky Railjet patří do skupiny vysokorychlostních vlaků a urazí 230 kilometrů v hodině.

Cestujícím nabízejí moderní klimatizovaný interiér, oddíly business první a druhé třídy, restaurační vůz, dětské kino a řadu dalších výhod. České dráhy tak ve spolupráci s ÖBB nabídnou na lince Praha – Brno – Vídeň – Graz nejmodernější a nejkomfortnější vlaky, jaké budou moci cestující železniční dopravy v České republice využívat.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

22.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Jeruzalém
1 10

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

Martin Kratochvíl.
1

Týdenní zkrat: Světlana zná české muže

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

/ROZHOVOR/ Dokument Svět podle Daliborka líčí Věru Krupičkovou jako starostlivou mámu, která svému synovi, jenž u ní v osmatřiceti letech stále bydlí, dělá snídaně, uklízí po něm nebo mu například i chodí do koupelny. Dle slov jejích slov je však vše úplně jinak.

Chlapce v Třinci zasáhl blesk

Patnáctiletý chlapec byl v sobotu večer zasažen bleskem během bouřky na ulici v Třinci. Záchranářům se ho ale podařilo oživit.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení