VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jesenicko s polským vnitrozemím možná propojí vlaky

Jesenicko – Opolské vojvodství má zájem o zavedení vlakového spojení s Českou republikou přes Glucholazy. Na Jesenicko by se tak mohli po letech dostat vlakem polští turisté. Zda však soupravy v prosinci skutečně vyjedou, není jasné.

13.11.2014
SDÍLEJ:

Český vlak na nádraží v polských Glucholazech.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

Podle polského serveru nto.pl objednal již v září Úřad maršálka Opolského vojvodství mezi Opolí a Glucholazy v novém jízdním řádu dva páry vlaků. Z Opole by soupravy vyjely ve dnech pracovního klidu v 7.20 a 15.40 hodin, na zpáteční cestu by se měly vydat v 10.10 a 17.50 hodin.

„Spoje už jsou objednané a odsouhlasené s okolními vojvodstvími," sdělil již dříve pro server nto.pl ředitel Úřadu maršálka Opolského vojvodství Bartolomiej Horaczuk.

Z vlaků z polského vnitrozemí by cestující museli v Glucholazech přestoupit na soupravy, které jezdí mezi Jeseníkem a Krnovem.

Konečné rozhodnutí o tom, zda vlaky skutečně vyjedou, mělo padnout do konce října. Deník se na začátku listopadu dotázal na aktuální stav jak Úřadu maršálka Opolského vojvodství, tak polských drah. Odpověď však neobdržel.

Oficiální informace postrádá též koordinátor veřejné dopravy v Olomouckém kraji. Žádný ze zdrojů na české ani polské straně mu dosud nebyl schopen objednávku potvrdit.

„Z naší strany jde skutečně o důležitou informaci, neboť by se takovou objednávkou změnil režim poplatků za dopravní cestu. Společný železniční prostor by přinesl úsporu několika milionů korun za rok," sdělil ředitel organizace Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík.

Objednávka vlaků z Polska by též vyjadřovala zájem polské strany, aby Češi do budoucna provozovali vlaky na trati z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova. Olomoucký kraj přitom o provozování vlaků na této lince zájem má.

„Bez přispění polské strany objednávkou z vnitrozemí, revitalizací trati i zřízením zastávky blíže k centru Glucholaz bude obtížné prokazovat dlouhodobě smysluplné využití takového druhu spojení," doplnil Jaroslav Tomík.

I pokud by Poláci spoje ze svého vnitrozemí do Glucholaz nezavedli, náklady na provoz spěšných vlaků mezi Jeseníkem a Krnovem patrně klesnou. Místo dosavadních motorových vlaků mají na koleje od půli prosince vyrazit jednotky Regionova. Ty jsou výrazně lehčí, díky čemuž se sníží i poplatky za používání kolejí na českém území.

Autor: Petr Krňávek

13.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

AKTUALIZUJEME

Pohřeb kardinála Vlka: lidé se scházejí na Hradě, musí projít kontrolou

První desítky lidí čekají před chrámem svatého Víta na Pražském hradě kvůli pohřbu kardinála Miloslava Vlka. Katedrála, ve které se bude rozloučení konat, se otevře v 9:45, lidé do ní budou moci vstupovat do 10:45. Samotná zádušní mše má být zahájena v 11:00 po průvodu církevních hodnostářů z Arcibiskupského paláce do chrámu. Mši bude sloužit pražský arcibiskup Dominik Duka. Vlk zemřel po těžké nemoci minulou sobotu ve věku 84 let.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies