VYBERTE SI REGION

Jesenicko s polským vnitrozemím možná propojí vlaky

Jesenicko – Opolské vojvodství má zájem o zavedení vlakového spojení s Českou republikou přes Glucholazy. Na Jesenicko by se tak mohli po letech dostat vlakem polští turisté. Zda však soupravy v prosinci skutečně vyjedou, není jasné.

13.11.2014
SDÍLEJ:

Český vlak na nádraží v polských Glucholazech.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

Podle polského serveru nto.pl objednal již v září Úřad maršálka Opolského vojvodství mezi Opolí a Glucholazy v novém jízdním řádu dva páry vlaků. Z Opole by soupravy vyjely ve dnech pracovního klidu v 7.20 a 15.40 hodin, na zpáteční cestu by se měly vydat v 10.10 a 17.50 hodin.

„Spoje už jsou objednané a odsouhlasené s okolními vojvodstvími," sdělil již dříve pro server nto.pl ředitel Úřadu maršálka Opolského vojvodství Bartolomiej Horaczuk.

Z vlaků z polského vnitrozemí by cestující museli v Glucholazech přestoupit na soupravy, které jezdí mezi Jeseníkem a Krnovem.

Konečné rozhodnutí o tom, zda vlaky skutečně vyjedou, mělo padnout do konce října. Deník se na začátku listopadu dotázal na aktuální stav jak Úřadu maršálka Opolského vojvodství, tak polských drah. Odpověď však neobdržel.

Oficiální informace postrádá též koordinátor veřejné dopravy v Olomouckém kraji. Žádný ze zdrojů na české ani polské straně mu dosud nebyl schopen objednávku potvrdit.

„Z naší strany jde skutečně o důležitou informaci, neboť by se takovou objednávkou změnil režim poplatků za dopravní cestu. Společný železniční prostor by přinesl úsporu několika milionů korun za rok," sdělil ředitel organizace Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík.

Objednávka vlaků z Polska by též vyjadřovala zájem polské strany, aby Češi do budoucna provozovali vlaky na trati z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova. Olomoucký kraj přitom o provozování vlaků na této lince zájem má.

„Bez přispění polské strany objednávkou z vnitrozemí, revitalizací trati i zřízením zastávky blíže k centru Glucholaz bude obtížné prokazovat dlouhodobě smysluplné využití takového druhu spojení," doplnil Jaroslav Tomík.

I pokud by Poláci spoje ze svého vnitrozemí do Glucholaz nezavedli, náklady na provoz spěšných vlaků mezi Jeseníkem a Krnovem patrně klesnou. Místo dosavadních motorových vlaků mají na koleje od půli prosince vyrazit jednotky Regionova. Ty jsou výrazně lehčí, díky čemuž se sníží i poplatky za používání kolejí na českém území.

Autor: Petr Krňávek

13.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
AKTUALIZOVÁNO
16 22

S Trumpem začínají nebezpečné roky, píše polský list

Advokát Miroslav Jansta

Vlivný advokát Jansta se v Zemanově kampani angažovat nehodlá

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

Le Penová: Každá země musí mít možnost opustit euro

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová prohlásila, že každá země musí mít možnost opustit euro, pokud si to bude přát. "Neříkám, že každá země musí opustit euro, ale musíme mít tuto možnost, pokud si to daná země přeje," řekla a sklidila potlesk na konferenci evropské krajní pravice v Koblenzi.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies