VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jesenicko s polským vnitrozemím možná propojí vlaky

Jesenicko – Opolské vojvodství má zájem o zavedení vlakového spojení s Českou republikou přes Glucholazy. Na Jesenicko by se tak mohli po letech dostat vlakem polští turisté. Zda však soupravy v prosinci skutečně vyjedou, není jasné.

13.11.2014
SDÍLEJ:

Český vlak na nádraží v polských Glucholazech.Foto: DENÍK/Michal Krestýn

Podle polského serveru nto.pl objednal již v září Úřad maršálka Opolského vojvodství mezi Opolí a Glucholazy v novém jízdním řádu dva páry vlaků. Z Opole by soupravy vyjely ve dnech pracovního klidu v 7.20 a 15.40 hodin, na zpáteční cestu by se měly vydat v 10.10 a 17.50 hodin.

„Spoje už jsou objednané a odsouhlasené s okolními vojvodstvími," sdělil již dříve pro server nto.pl ředitel Úřadu maršálka Opolského vojvodství Bartolomiej Horaczuk.

Z vlaků z polského vnitrozemí by cestující museli v Glucholazech přestoupit na soupravy, které jezdí mezi Jeseníkem a Krnovem.

Konečné rozhodnutí o tom, zda vlaky skutečně vyjedou, mělo padnout do konce října. Deník se na začátku listopadu dotázal na aktuální stav jak Úřadu maršálka Opolského vojvodství, tak polských drah. Odpověď však neobdržel.

Oficiální informace postrádá též koordinátor veřejné dopravy v Olomouckém kraji. Žádný ze zdrojů na české ani polské straně mu dosud nebyl schopen objednávku potvrdit.

„Z naší strany jde skutečně o důležitou informaci, neboť by se takovou objednávkou změnil režim poplatků za dopravní cestu. Společný železniční prostor by přinesl úsporu několika milionů korun za rok," sdělil ředitel organizace Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík.

Objednávka vlaků z Polska by též vyjadřovala zájem polské strany, aby Češi do budoucna provozovali vlaky na trati z Jeseníku přes Glucholazy do Krnova. Olomoucký kraj přitom o provozování vlaků na této lince zájem má.

„Bez přispění polské strany objednávkou z vnitrozemí, revitalizací trati i zřízením zastávky blíže k centru Glucholaz bude obtížné prokazovat dlouhodobě smysluplné využití takového druhu spojení," doplnil Jaroslav Tomík.

I pokud by Poláci spoje ze svého vnitrozemí do Glucholaz nezavedli, náklady na provoz spěšných vlaků mezi Jeseníkem a Krnovem patrně klesnou. Místo dosavadních motorových vlaků mají na koleje od půli prosince vyrazit jednotky Regionova. Ty jsou výrazně lehčí, díky čemuž se sníží i poplatky za používání kolejí na českém území.

Autor: Petr Krňávek

13.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
54 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
2

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Asadovi vědci se dostali ve Spojených státech na černou listinu

Americké ministerstvo financí umístilo na černou listinu 271 zaměstnanců syrského vládní střediska pro vědu a výzkum. Tvrdí o nich, že zodpovídají za vývoj chemických zbraní pro vládu Bašára Asada.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies