VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamenolom Hrabůvka vyšel vstříc požadavkům města

Hranice – Od 1. ledna 2016 platí povinnost plachtovat veškerá vozidla, která vyjíždí z lomu. Vozidla bez možnosti plachtování nebudou naložena! Cedule s tímto popisem již nyní stojí u výjezdu z kamenolomu Hrabůvka. Zástupcům města se tak povedlo domluvit se na určitých omezeních vedoucí ke zlepšení situace v okolí kamenolomu.

2.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Mašlaň

„Po jednáních s představiteli lomu jsme se domluvili, že všichni chceme, aby životní prostředí na Hranicku nebylo minimálně horší, ba naopak chceme, aby se zlepšilo. A dále už nechtějí ničit veřejný majetek, respektive komunikace a budovy, což se při přetěžování nákladních vozidel děje," pověděl místostarosta Hranic Ivo Lesák s tím, že ačkoliv vozy budou nadále jezdit přes obec Velkou, dojde k řadě pozitivních změn.

První změnou bude již zmíněné plachtování.

„Vlastník lomu Hrabůvka dá svým partnerům do smluvních podmínek, že od prvního ledna nevyjede žádné auto nezaplachtované. Nově zde budou vybudované dvě rampy, na které může řidič auta vylézt a pohodlně si vozidlo zaplachtovat, což je ze strany majitele krok vpřed," vysvětlil dále místostarosta.

„Menší vozy nesmluvních partnerů budou v rámci omezení prašnosti zkrápěny," dodal.

Nová silnice i oklepávací rošty

Vedle ramp by v lomu měly vzniknout i další vymoženosti.

„Zvýšenou prašnost nezpůsobuje jen usypávání materiálu z nákladu, ale i z kol, na které se v lomu nabalí bahno. Důvodem byla technická voda, která tekla přes komunikaci. Dělá se tedy takové opatření, že voda poteče mimo komunikaci a budou zde oklepávací rošty, na které budou auta najíždět a k úplnému odstranění zbytků dojde na nové betonové cestě," popisoval plány v kamenolomu Hrabůvka Ivo Lesák, který si prozatím spolupráci s firmou Českomoravský štěrk pochvaluje.

„Zatím, na čemkoliv jsme se domluvili, splnili. V lednu by měly v lomu vypuknout první práce a do dubna by mělo být hotovo. Vše bude hradit majitel. Takže v létě bychom měli mít ve Velké a Hrabůvce lepší podmínky, co se týká prášení a přetěžování aut," uzavřel místostarosta města Ivo Lesák.

V kamenolomu tak vznikne úplně nová komunikace na vjezd a výjezd, aby nedocházelo k blokování vozů, prostor k případnému otočení přetížených vozů, aby měly možnost ubrat ze svého nákladu, prostor ke zkrápění vozidel, závory a časem se počítá i s kamerovým systémem, který bude kontrolovat dodržování plachtování nákladu.

Autor: Barbora Jestřebská

2.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Seniorka. Ilustrační foto.
3 13

Bydlení, léky, jídlo. Pražští senioři jsou ohroženi chudobou

Ilustrační foto.
1 4

Balík vám nově vydají v balíkovně. Bez fronty i občanky

Potvrzeno. V Brně vyroste park pro společné fandění během zimních OH

/ANKETA/ Hokejové hřiště, curlingové dráhy či malý skokanský můstek. To a mnohem více nabídne nový olympijský park, který vznikne v Pavilonu Z v areálu brněnského výstaviště. V pátek to potvrdilo vedení Brna s Českým olympijským výborem. 

Jako v Izraeli. Mostecké děti se učí přežít teror

Připomíná to civilní obranu v Izraeli, kde je stav ohrožení součástí života. V Mostě je to zatím jen experiment, který má připravit děti na měnící se Evropu.

Dlouhé čekání na operace? Stovky Čechů míří za lékařem za hranice

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Část lidí nevěří českým lékařům, dalším se nechce čekat měsíce na operaci. Češi se stále častěji vydávají na plánované zákroky do zahraničí. Většina lidí si nemalé výdaje za léčbu musí hradit ze svého.

DOTYK.CZ

Před 69 lety hrozila atomová válka. Zažehnala ji chladná hlava a teplá zima

Winston Churchill chtěl na Sověty shodit atomovku, prezident Francie de Gaulle mu souhlasně přitakával. Americký prezident Harry Truman byl pro citlivější řešení, sovětskou blokádu Berlína započatou jen před pár hodinami, hodlal vyřešit leteckým mostem. Tenhle risk z odpoledne 23. června 1948 vyjde. A Sověti utrpí první poválečnou diplomatickou porážku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies