Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamenolom Hrabůvka vyšel vstříc požadavkům města

Hranice – Od 1. ledna 2016 platí povinnost plachtovat veškerá vozidla, která vyjíždí z lomu. Vozidla bez možnosti plachtování nebudou naložena! Cedule s tímto popisem již nyní stojí u výjezdu z kamenolomu Hrabůvka. Zástupcům města se tak povedlo domluvit se na určitých omezeních vedoucí ke zlepšení situace v okolí kamenolomu.

2.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Mašlaň

„Po jednáních s představiteli lomu jsme se domluvili, že všichni chceme, aby životní prostředí na Hranicku nebylo minimálně horší, ba naopak chceme, aby se zlepšilo. A dále už nechtějí ničit veřejný majetek, respektive komunikace a budovy, což se při přetěžování nákladních vozidel děje," pověděl místostarosta Hranic Ivo Lesák s tím, že ačkoliv vozy budou nadále jezdit přes obec Velkou, dojde k řadě pozitivních změn.

První změnou bude již zmíněné plachtování.

„Vlastník lomu Hrabůvka dá svým partnerům do smluvních podmínek, že od prvního ledna nevyjede žádné auto nezaplachtované. Nově zde budou vybudované dvě rampy, na které může řidič auta vylézt a pohodlně si vozidlo zaplachtovat, což je ze strany majitele krok vpřed," vysvětlil dále místostarosta.

„Menší vozy nesmluvních partnerů budou v rámci omezení prašnosti zkrápěny," dodal.

Nová silnice i oklepávací rošty

Vedle ramp by v lomu měly vzniknout i další vymoženosti.

„Zvýšenou prašnost nezpůsobuje jen usypávání materiálu z nákladu, ale i z kol, na které se v lomu nabalí bahno. Důvodem byla technická voda, která tekla přes komunikaci. Dělá se tedy takové opatření, že voda poteče mimo komunikaci a budou zde oklepávací rošty, na které budou auta najíždět a k úplnému odstranění zbytků dojde na nové betonové cestě," popisoval plány v kamenolomu Hrabůvka Ivo Lesák, který si prozatím spolupráci s firmou Českomoravský štěrk pochvaluje.

„Zatím, na čemkoliv jsme se domluvili, splnili. V lednu by měly v lomu vypuknout první práce a do dubna by mělo být hotovo. Vše bude hradit majitel. Takže v létě bychom měli mít ve Velké a Hrabůvce lepší podmínky, co se týká prášení a přetěžování aut," uzavřel místostarosta města Ivo Lesák.

V kamenolomu tak vznikne úplně nová komunikace na vjezd a výjezd, aby nedocházelo k blokování vozů, prostor k případnému otočení přetížených vozů, aby měly možnost ubrat ze svého nákladu, prostor ke zkrápění vozidel, závory a časem se počítá i s kamerovým systémem, který bude kontrolovat dodržování plachtování nákladu.

Autor: Barbora Jestřebská

2.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Desetisíce obyvatel Hongkongu vyšly do ulic
1 4

Tisíce lidí v Hongkongu vyšly do ulic kvůli zatčení trojice aktivistů

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Nabarvené ptáče je dřina. Musí se dělat srdcem

/REPORTÁŽ/ Letní požár obilného lánu za Konstantinovými Lázněmi vyhlížel jako scéna z filmu. Do adaptace knihy Nabarvené ptáče by sedl jako ulitý. Šlo ale o přírodní divadlo. Režisér Václav Marhoul ten den točil vizuálně krotší záběry. „Kozácký nájezd je teprve před námi,“ shrnul lakonicky.

K ochraně rysů v Evropě se spojí šest zemí včetně Česka

Tři evropské rysí populace včetně té na Šumavě budou v následujících třech letech sledovat odborníci ze šesti zemí, kteří vytvoří strategii pro mezinárodní ochranu tohoto silně ohroženého druhu. Projekt s názvem 3Lynx připravilo ministerstvo životního prostředí a bude stát asi 2,3 milionu eur, největší část půjde z evropských peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení