Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kauza radary v Prostějově pokračuje, odborníci vytipují nebezpečná místa

Prostějov – Prostějovský magistrát stále nemá jasno, jak naložit ve městě s měřením rychlosti. Radnice, která už dvakrát zrušila výběrové řízení na měřice rychlosti, nyní sestavila skupinu odborníků. Ta má projednat, jakým způsobem město zajistí měření rychlosti, a vytipovat nebezpečná místa ve městě. Ve hře je i možnost instalace tzv. inteligentních semaforů.

5.8.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Kateřina Slouková

„Společnost Czech Radar vyzveme, aby odstranila svá měřící zařízení. Uvažovali jsme o vypsání výběrového řízení pro všechny měřice, ale nakonec ustanovíme pracovní skupinu složenou ze zástupců města, policistů a městské policie, která navrhne další postup. Skupina zároveň vytipuje stanoviště, kde dochází k častým nehodám," informovala náměstkyně primátora Alena Rašková.

Odborníci také projednají i případnou instalaci inteligentních semaforů se zabudovaným radarem. Zařízení funguje tak, že pokud auto jede předepsanou rychlostí, přepne se trvale svítící červená na zelenou. V opačném případě zůstane na semaforu červená, která svítí tak dlouho, dokud řidič nezpomalí na požadovanou rychlost.

„Inteligentní semafory fungují již na třech místech Olomouckého kraje. Jsou vhodným řešením zajištění bezpečnosti silničního provozu pro dlouhé rovné úseky na vjezdech do měst. Osobně se mi takové řešení líbí," dodala Alena Rašková.

Jednou z variant je i provozování stacionárních radarů samotným městem.

„Pracovní skupina se bude zabývat také možnostmi změn lokalit eventuálního umístění stacionárních radarů. První radar byl v Prostějově instalován v roce 2005 a další o tři roky později. Za tu dobu se změnily poměry v dopravě a například radar v Brněnské ulici směrem do centra od kruhové křižovatky s Okružní se jeví jako nadbytečný," podotkla Alena Rašková.

Radnice již dvakrát zrušila zadávací řízení na měřiče rychlosti.

„Před vyhlášením nového zadávacího řízení na dodavatele systému měření rychlosti vozidel ve městě zpracujeme celkovou dlouhodobou analýzu možností a způsobů řešení celé problematiky," vysvětlila Alena Rašková.

„Chceme maximální průchodnost výběrového řízení. Měření rychlosti ve městě musí být, ale nesmí ho být moc, aby nezpomalovalo dopravu," vyjádřil se primátor města Miroslav Pišťák.

První stacionární radar nechala prostějovská radnice nainstalovat v roce 2005 na křižovatku ulic Vápenice a Kostelecká. Nakonec jich v ulicích města měřilo okamžitou rychlost jedenáct. Protože však v systému zpracování dat našli krajští úředníci pochybení, radary přestaly řidiče fotit. Magistrát pak loni s vlastníkem zařízení – firmou Czech Radar – vypověděl smlouvu o pronájmu radarů. 

Autor: Hana Masaříková

5.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aukční síň tvrdí, že hodinky, které prodala za více než milion eur, ruskému prezidentovi nepatřily.
8

Putinovy hodinky za milion euro? Nebyly prý jeho, dementoval Kreml

Unikátní plovoucí solární systém
5

Čína posouvá hranice v ekologii. Vybudovala největší plovoucí elektrárnu světa

Člověk v tísni se rozroste. Pobočku bude mít v Londýně

/VIDEO, FOTOGALERIE/ Člověk v tísni dostane k letošním pětadvacátým narozeninám dárek: novou pobočku v Londýně. Deníku to řekl ředitel humanitární organizace Šimon Pánek.

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělala i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Nejbizarnější přestup fotbalového léta? Portugalsko přišlo o klenot

/VIDEO/ Mohl si říct, kam půjde. Chtěla ho Chelsea, po jeho ceně pátrali i zástupci Arsenalu, Liverpoolu nebo Manchesteru United. Rúben Neves však zaskočil fotbalový svět.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení