VYBERTE SI REGION

Lyžařské areály se brání nepoctivcům, mají hlídací systém

Jeseníky – Zabránit kšeftování s permanentkami chtějí lyžařské areály v Jeseníkách. Hlídací systém, který odhalí nepoctivé zákazníky, si již pořizují některá střediska, například v Koutech nad Desnou, Dolní Moravě či na Ramzové. Menší areály o této investici zatím neuvažují.

13.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Stubaier Gletscher

„Ten problém má u nás rostoucí tendenci, bohužel někteří návštěvníci bezostyšně permanentky přeprodávají dokonce  přímo před pokladnami. Ráno přijedou, koupí si celodenní skipas, zalyžují si tři hodiny a pak ho prodají. Někteří dospělí lyžaři zase zkoušejí jezdit na dětské jízdenky. V současné době jednáme o tom, který hlídací systém vybrat. sdělil ředitel areálu K3Sport v Koutech nad Desnou Petr Marek.

Dodal, že podle odhadů  firmě uniká díky kšeftování s permanentkami přes deset procent tržeb, což není zanedbatelné číslo.

„Lidé v areálu žádají dobré služby, ale všechno něco stojí. Ceny skipasů jsou přiměřené, což si mnozí odmítají uvědomit a snaží se placení vyhnout," řekl Petr Marek.

Hlídací zařízení bude fungovat tak, že kamera zachytí lyžaře při koupi skipasu u pokladny, při odbavení u lanovky záznamový systém porovná podobu. Pokud nebude souhlasit, permanentka se zablokuje. „Sporné případy se budou řešit individuálně. Myslíme také na to, že k nám jezdí rodiče s dětmi, zatímco se jeden dospělý věnuje dětem, druhý lyžuje a pak se rodiče prostřídají. To jim samozřejmě nadále umožníme," slíbil ředitel kouteckého areálu.

Stopku překupníkům dávají také areály na Ramzové a Dolní Moravě. Na Ramzové v areálu Bonera se nový odbavovací systém, který fotografuje lyžaře, spustil hned na začátku nové lyžařské sezony.  „Nové turnikety fungují velmi dobře, nejsou žádné problémy," řekla Kristýna Baďurová z areálu Bonery.

Poctivost zákazníků hlídá nová technologie také v novém lyžařském středisku Dolní Morava

„Roční únik tržeb spojený s kupčením s permanentkami je zhruba deset procent. Pokud máme udržovat a vylepšovat úroveň střediska nemůžeme si takové ztráty dovolit,\" vysvětlil ředitel areálu Martin Palán.

Menší areály zatím o hlídacích systémech neuvažují, představují totiž investici v řádu milionů korun.

„Tohle vůbec neřešíme, jsme malé středisko a jsme rádi, že k nám někdo dojede. Jestli jezdí na jednu permanentku nejdříve jeden člověk a pak druhý, je úplně jedno," domnívá se majitel Proskil v Branné Rostislav Procházka.

Autor: Hana Kubová

13.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies