Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Méně zákazníků kvůli Šantovce? City chystá Amazonii, Olympia odložila rozšíření

Olomouc - Obchodní centrum Olympia, OC Haná na Horním lánu a Olomouc City v Neředíně. To jsou tři největší obchodní zóny na okrajích Olomouce, kam jezdí utrácet peníze miliony zákazníků ročně. Dvě z nich nyní přiznávají, že jim otevření nového komerčního komplexu Šantovka ubralo zákazníky.

13.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petra Opletalová

Manažeři center doufají, že je to jenom dočasné. Aby klienty přilákali zpět nebo získali nové, mají v plánech mnoho novinek.

Podle odborníka na obchodní sítě se dopady otevření Šantovky plně projeví až příští rok.

„Je přirozené, že pokud bude otevřen projekt takového rozsahu, dojde k dočasnému odlivu zákazníků. V krátkodobém až střednědobém horizontu očekáváme pokles návštěvnosti zhruba v rozmezí deset až dvacet procent," předpověděl Martin Crha, manažer OC Haná s tím, že je předčasné hlouběji dopady hodnotit.

Velké knihkupectví a sportovní výbava

Také na okraji Neředína, kde stojí obchodní centrum Olomouc City (OC), již pocítili pokles příchozích.

„Během čtyř týdnů od otevření OC Šantovka jsme zaznamenali pokles návštěvnosti mezi pěti až sedmi procenty. Na druhou stranu návštěvnost je ovlivňována řadou dalších faktorů, takže nejsme schopni s určitostí tento pokles přisoudit pouze tomu, že bylo otevřeno centrum Šantovka," sdělil Zdeněk Volf, manažer Olomouc City.

Oba zástupci však dodávají, že si své klienty chtějí držet. Pomoci k tomu mají například zlepšení a zatraktivnění skladby nájemců, v případě Olomouc City to může být otevření velkoformátové prodejny knih namísto obuvi či rozšíření prodejny sportu.

V současnosti zde k plné obsazenosti prodejních ploch chybí zhruba deset procent.

„Do konce roku pak připravujeme otevření Amazonie, která na více než 1100 metrech čtverečních nabídne atraktivní zábavu pro děti od dvou let a jejich rodiče," přiblížil Zdeněk Volf.

Nová módní značka

OC Haná zase sází na své umístění, protože je součástí velké komerční zóny, která zahrnuje řadu dalších subjektů.

„Věříme, že známost OC Haná, zařazení na trhu, dobrá spádová oblast a v neposlední řadě šíře nabídky, kterou se snažíme zajistit, budou pro zákazníky přidanou hodnotou ke spokojenému nákupu," vyzdvihl výhody Martin Crha. Podle něj je nyní v OC Haná obsazeno 99,5 procenta prodejních ploch.

Naopak manažerka OC Olympia Olomouc Ivana Kočí tvrdí, že v současnosti se provoz Galerie Šantovka na příliv zákazníků nijak zásadně neprojevil.

„Počáteční nadšení z otevření konkurence opadá a zákazníci se začínají vracet ke svým původním nákupním zvyklostem," sdělila Ivana Kočí, manažerka Obchodního centra Olympia Olomouc.

Také toto obchodní centrum plánuje nabídnout klientele víc, a to prostřednictvím nového obchodu s atraktivní módní značkou a rozšířením nabídky.

Ve Vsisku se přistavovat nebude

Ohlášená přístavba Olympie se nakonec oddálí.

„Studii o rozšíření budovy dokončujeme. Původní plán, který počítal se stavbou nové části, jsme odložili, a v současné době upřednostňujme dílčí přestavby uvnitř budovy," sdělila manažerka OC Olympia Olomouc.

VÍCE: Olomoucká Olympia se rozroste o desítku obchodů

Všechny tři obchodní komplexy se i nadále snaží zákazníkům zajistit pohodlnou dopravu.

K obchodnímu centru ve Vsisku sváží zdarma nakupující z okolních měst dvoupatrový autobus. Městská hromadná doprava zase přiváží zákazníky do dvou zbylých center na okrajích Olomouce.

Milion zákazníků v Šantovce

Snadná dostupnost je výhodou právě u konkurenční Galerie Šantovka. Dobrou pozici upevnilo kromě umístění téměř ve středu města také přivedení zákazníků po nové tramvajové trati.

Podle Juraje Aláče, mluvčího projektu Šantovka, přišel do galerie za necelý měsíc a půl již téměř milion lidí.

Hodnotit veškeré dopady, které otevření tohoto komplexu může ostatním obchodním centrům na periferii, ale i menším obchodům v Olomouci přinést, je však podle odborníků zatím předčasné.

„Jednak zatím uplynula krátká doba a také je čas předvánočních nákupů, kdy lidé utrácejí mnohem více peněz než ve zbylých měsících roku," sdělil Zdeněk Szczyrba, vedoucí Katedry geografie Univerzity Palackého v Olomouci.

Jasněji by tak mělo být v polovině příštího roku. Právě předvánoční nakupování může podle jeho slov oddálit konec některých obchodních center.

Autor: Veronika Kolesárová

13.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zahájení školního roku v Suchdole nad Lužnicí.
1 9

Křivá záda. Má je čtvrtina prvňáků

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Potvrzeno. Bezhlavé tělo patří novinářce z Madsenovy ponorky

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Metro v Jinonicích se dnes otvírá. Anděl nebo Karlovo náměstí opravy čekají

Oprava vzácných obkladů, modernizace osvětlení či lepší odvodňovací a kamerový systém. To jsou práce, kterými v posledních měsících prošla stanice metra Jinonice. Už za plného provozu prostor čeká poslední etapa.

Přestaňte chránit Tálibán, nebo přijdete o miliardy, varují USA Pákistán

Americký ministr obrany Rex Tillerson zesílil diplomatický tlak na Pákistán. Pohrozil, že země ztratí své privilegované postavení spojence USA, a tím také miliardy dolarů v zahraniční pomoci. Důvodem je jeho údajná podpora afgánskému hnutí Tálibán.

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

/INFOGRAFIKA/ Auto slisované projíždějícím vlakem nebo rozmlácená auta v příkopě. I takové jsou výsledky tragických dopravních nehod, při nichž umírali lidé. Počet mrtvých od začátku prázdnin na jihomoravských silnicích je už teď vyšší než v předchozích letech za celé léto. Při nehodách zemřelo od začátku července na jižní Moravě sedmnáct lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení