VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Méně zákazníků kvůli Šantovce? City chystá Amazonii, Olympia odložila rozšíření

Olomouc - Obchodní centrum Olympia, OC Haná na Horním lánu a Olomouc City v Neředíně. To jsou tři největší obchodní zóny na okrajích Olomouce, kam jezdí utrácet peníze miliony zákazníků ročně. Dvě z nich nyní přiznávají, že jim otevření nového komerčního komplexu Šantovka ubralo zákazníky.

13.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petra Opletalová

Manažeři center doufají, že je to jenom dočasné. Aby klienty přilákali zpět nebo získali nové, mají v plánech mnoho novinek.

Podle odborníka na obchodní sítě se dopady otevření Šantovky plně projeví až příští rok.

„Je přirozené, že pokud bude otevřen projekt takového rozsahu, dojde k dočasnému odlivu zákazníků. V krátkodobém až střednědobém horizontu očekáváme pokles návštěvnosti zhruba v rozmezí deset až dvacet procent," předpověděl Martin Crha, manažer OC Haná s tím, že je předčasné hlouběji dopady hodnotit.

Velké knihkupectví a sportovní výbava

Také na okraji Neředína, kde stojí obchodní centrum Olomouc City (OC), již pocítili pokles příchozích.

„Během čtyř týdnů od otevření OC Šantovka jsme zaznamenali pokles návštěvnosti mezi pěti až sedmi procenty. Na druhou stranu návštěvnost je ovlivňována řadou dalších faktorů, takže nejsme schopni s určitostí tento pokles přisoudit pouze tomu, že bylo otevřeno centrum Šantovka," sdělil Zdeněk Volf, manažer Olomouc City.

Oba zástupci však dodávají, že si své klienty chtějí držet. Pomoci k tomu mají například zlepšení a zatraktivnění skladby nájemců, v případě Olomouc City to může být otevření velkoformátové prodejny knih namísto obuvi či rozšíření prodejny sportu.

V současnosti zde k plné obsazenosti prodejních ploch chybí zhruba deset procent.

„Do konce roku pak připravujeme otevření Amazonie, která na více než 1100 metrech čtverečních nabídne atraktivní zábavu pro děti od dvou let a jejich rodiče," přiblížil Zdeněk Volf.

Nová módní značka

OC Haná zase sází na své umístění, protože je součástí velké komerční zóny, která zahrnuje řadu dalších subjektů.

„Věříme, že známost OC Haná, zařazení na trhu, dobrá spádová oblast a v neposlední řadě šíře nabídky, kterou se snažíme zajistit, budou pro zákazníky přidanou hodnotou ke spokojenému nákupu," vyzdvihl výhody Martin Crha. Podle něj je nyní v OC Haná obsazeno 99,5 procenta prodejních ploch.

Naopak manažerka OC Olympia Olomouc Ivana Kočí tvrdí, že v současnosti se provoz Galerie Šantovka na příliv zákazníků nijak zásadně neprojevil.

„Počáteční nadšení z otevření konkurence opadá a zákazníci se začínají vracet ke svým původním nákupním zvyklostem," sdělila Ivana Kočí, manažerka Obchodního centra Olympia Olomouc.

Také toto obchodní centrum plánuje nabídnout klientele víc, a to prostřednictvím nového obchodu s atraktivní módní značkou a rozšířením nabídky.

Ve Vsisku se přistavovat nebude

Ohlášená přístavba Olympie se nakonec oddálí.

„Studii o rozšíření budovy dokončujeme. Původní plán, který počítal se stavbou nové části, jsme odložili, a v současné době upřednostňujme dílčí přestavby uvnitř budovy," sdělila manažerka OC Olympia Olomouc.

VÍCE: Olomoucká Olympia se rozroste o desítku obchodů

Všechny tři obchodní komplexy se i nadále snaží zákazníkům zajistit pohodlnou dopravu.

K obchodnímu centru ve Vsisku sváží zdarma nakupující z okolních měst dvoupatrový autobus. Městská hromadná doprava zase přiváží zákazníky do dvou zbylých center na okrajích Olomouce.

Milion zákazníků v Šantovce

Snadná dostupnost je výhodou právě u konkurenční Galerie Šantovka. Dobrou pozici upevnilo kromě umístění téměř ve středu města také přivedení zákazníků po nové tramvajové trati.

Podle Juraje Aláče, mluvčího projektu Šantovka, přišel do galerie za necelý měsíc a půl již téměř milion lidí.

Hodnotit veškeré dopady, které otevření tohoto komplexu může ostatním obchodním centrům na periferii, ale i menším obchodům v Olomouci přinést, je však podle odborníků zatím předčasné.

„Jednak zatím uplynula krátká doba a také je čas předvánočních nákupů, kdy lidé utrácejí mnohem více peněz než ve zbylých měsících roku," sdělil Zdeněk Szczyrba, vedoucí Katedry geografie Univerzity Palackého v Olomouci.

Jasněji by tak mělo být v polovině příštího roku. Právě předvánoční nakupování může podle jeho slov oddálit konec některých obchodních center.

Autor: Veronika Kolesárová

13.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
EXKLUZIVNĚ
71 13

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

V Bruselu se jedná o jednotném postupu Evropské unie při brexitu

V hlavním městě Belgie a EU se dnes schází k jednání 27 členských států Evropské unie. Mají dohodnout taktiku, jak bude dvouleté období odchodu Velké Británie z unie vypadat. Ale už před jednáním poslal Britům vzkaz například německý ministr financí Wolfgang Schäuble. Otevřene řekl, že na rovné podmínky, které mají stávající zbylé země unie musí Velká Británie zapomenout. Ta by měla definitivně ukončit své členství na jaře roku 2019.

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Mrazy jsou na ústupu. Škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Nepříjemný pohled na zmrzlá očka révy vinné čekal vinaře Jiřího Maděřiče z Moravského Žižkova na Břeclavsku, když kontroloval po nedávné mrazivé noci vinohrad. „U některých odrůd, především u Chardonnay či Muškátu moravského, zmrzlo třicet až čtyřicet procent," vypočítával Maděřič. Neradostné sčítání mají za sebou i další pěstitelé.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies