VYBERTE SI REGION

Mezi Šumperkem a Zábřehem budou od podzimu jezdit moderní vlaky

Šumperk/Zábřeh – Cestující na železnici, kteří jezdí na trase mezi Šumperkem a Zábřehem, se už brzy dočkají moderního a pohodlného cestování. Na podzim na trase začne jezdit nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter.

9.4.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Cestující na železnici, kteří jezdí na trase mezi Šumperkem a Zábřehem, se už brzy dočkají moderního a pohodlného cestování. Na podzim na trase začne jezdit nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter.

Cestující na železnici, kteří jezdí na trase mezi Šumperkem a Zábřehem, se už brzy dočkají moderního a pohodlného cestování. Na podzim na trase začne jezdit nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

České dráhy objednaly u výrobce, společnosti Škoda Vagonka, celkem devatenáct vlaků za téměř dvě a půl miliardy. Tři třívozové jednotky z tohoto počtu jsou určené pro Olomoucký kraj. Jedna z nich vyjede od podzimu i na Šumpersku, kde nahradí spoje provozované dosud motorovými jednotkami Regionova.

Nová souprava nabízí kromě sedaček druhé třídy i devět míst v první třídě. Je klimatizovaná, bezbariérová a ze dvou třetin nízkopodlažní, což ocení zejména cestující s kočárky nebo koly, případně vozíčkáři. O trase vlaku informuje cestující audiovizuální systém. V soupravě je navíc k dispozici i Wi-Fi připojení.

Dva RegioPantery už nyní jezdí na spojích mezi Olomoucí, Prostějovem a Nezamyslicemi. „Cestující si je pochvalují. Nová vozidla jim nabízejí komfort srovnatelný s dálkovými vlaky," uvedla ředitelka Krajského centra osobní dopravy Českých drah Hana Motyková.

„Už se těším, určitě to zlepší pohodlí při cestování. Konečně se dočkáme stejně moderního osobáku jako cestující v okolí Prahy nebo na Ostravsku. Mohlo by to ale jezdit až do Olomouce místo klasických souprav, ty jsou dost nepohodlné," řekl cestující Milan Šimáček, který dojíždí denně ze Šumperka do Olomouce.

Jedna jednotka přijde na 144 milionů korun. Čtyřicet procent z této sumy pokryje dotace z Evropské unie. Zbytek hradí ze svého rozpočtu České dráhy.

Technické parametry souprav RegioPanter
Délka vlaku: 79,4 metru
Počet vozů: 3
Počet míst 1. třídy: 9
Počet míst 2. třídy: 232
Maximální rychlost: 160 km/h
Zdroj: České dráhy

Autor: Michal Krestýn

9.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.
1

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies