VYBERTE SI REGION

Mezi Šumperkem a Zábřehem budou od podzimu jezdit moderní vlaky

Šumperk/Zábřeh – Cestující na železnici, kteří jezdí na trase mezi Šumperkem a Zábřehem, se už brzy dočkají moderního a pohodlného cestování. Na podzim na trase začne jezdit nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter.

9.4.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Cestující na železnici, kteří jezdí na trase mezi Šumperkem a Zábřehem, se už brzy dočkají moderního a pohodlného cestování. Na podzim na trase začne jezdit nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter.

Cestující na železnici, kteří jezdí na trase mezi Šumperkem a Zábřehem, se už brzy dočkají moderního a pohodlného cestování. Na podzim na trase začne jezdit nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

České dráhy objednaly u výrobce, společnosti Škoda Vagonka, celkem devatenáct vlaků za téměř dvě a půl miliardy. Tři třívozové jednotky z tohoto počtu jsou určené pro Olomoucký kraj. Jedna z nich vyjede od podzimu i na Šumpersku, kde nahradí spoje provozované dosud motorovými jednotkami Regionova.

Nová souprava nabízí kromě sedaček druhé třídy i devět míst v první třídě. Je klimatizovaná, bezbariérová a ze dvou třetin nízkopodlažní, což ocení zejména cestující s kočárky nebo koly, případně vozíčkáři. O trase vlaku informuje cestující audiovizuální systém. V soupravě je navíc k dispozici i Wi-Fi připojení.

Dva RegioPantery už nyní jezdí na spojích mezi Olomoucí, Prostějovem a Nezamyslicemi. „Cestující si je pochvalují. Nová vozidla jim nabízejí komfort srovnatelný s dálkovými vlaky," uvedla ředitelka Krajského centra osobní dopravy Českých drah Hana Motyková.

„Už se těším, určitě to zlepší pohodlí při cestování. Konečně se dočkáme stejně moderního osobáku jako cestující v okolí Prahy nebo na Ostravsku. Mohlo by to ale jezdit až do Olomouce místo klasických souprav, ty jsou dost nepohodlné," řekl cestující Milan Šimáček, který dojíždí denně ze Šumperka do Olomouce.

Jedna jednotka přijde na 144 milionů korun. Čtyřicet procent z této sumy pokryje dotace z Evropské unie. Zbytek hradí ze svého rozpočtu České dráhy.

Technické parametry souprav RegioPanter
Délka vlaku: 79,4 metru
Počet vozů: 3
Počet míst 1. třídy: 9
Počet míst 2. třídy: 232
Maximální rychlost: 160 km/h
Zdroj: České dráhy

Autor: Michal Krestýn

9.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

ČSSD chce zásadní reformu daní směrem k progresi, řekl Sobotka

Praha - Aktuální nastavení českého daňového systému vyhovuje velkým a bohatým, cílem ČSSD nejsou kosmetické úpravy daní, ale zásadní reforma směrem k progresi. Novinářům to po dnešním jednání širšího vedení sociální demokracie řekl předseda ČSSD a premiér Bohuslav Sobotka. Konkrétní parametry reformy chce sociální demokracie představit na jaře příštího roku.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies