„V jedné části budovy bychom chtěli vybudovat bufet a úschovnu pro cyklisty, v druhé části by fungovala pekárna regionálních produktů," nastínil plány morkovický starosta Pavel Horák.

„Pokud se nám na projekt podaří získat dotace a schválí jej zastupitelstvo, budova by mohla začít sloužit do půlky příštího roku," nastínil Pavel Horák.

Železniční trať mezi Nezamyslicemi a Morkovicemi-Slížany vznikla v roce 1909. Poslední souprava vyrazila na koleje v lednu 1998, o sedm let později pak ministerstvo trať administrativně zrušilo.

Výstavba cyklostezky, která kopíruje železniční trať, spolkla 25 milionů korun. Osmnáct milionů korun šlo z kasy Státního fondu dopravní infrastruktury, zbytek nákladů si mezi sebou rozdělily obce, kterými cyklostezka vede. Týká se to obcí Uhřice, Prasklince, Koválovice-Osíčany, Tištín a Dřevnovice.

Celková délka trasy s hladkým povrchem je jedenáct a půl kilometru. Stezka je obousměrná o šířce dvou metrů. V místech křížení se stávajícími účelovými a místními komunikacemi vyrostou středové ostrůvky, které znemožní přístup motorových vozidel na cyklostezku. Obce si od cyklostezky slibují zvýšení cestovního ruchu a také zachování dopravního koridoru.