VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na hlavním nádraží v Prostějově opravují kolejiště, cestující to prý neomezí

Prostějov – Koleje na hlavním nádraží v Prostějově se dočkaly opravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se pustila do výměny dvou kolejí, které jsou nejblíže nádražní budově.

17.9.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Rekonstrukce na hlavním nádraží v ProstějověFoto: Deník/Michal Sobecký

„Nechápu, proč se opravují zrovna první dvě koleje, když se vůbec nepoužívají," řekl cestující Jaroslav Dostál. Janu Crhonkovou z Olomouce zase zajímalo, jestli se bude první a druhá kolej využívat. „Nic na nich nejezdí. Přijde mi to proto trochu nelogické. Jedině, že by zprovoznili všechny koleje. Teď je nejvíc vytěžovaná pětka a šestka," popsala Jana Crhonková, která jezdí každý den vlakem z Olomouce do Prostějova za prací.

Podle vedení oblastního ředitelství SŽDC se po opravách budou nově využívat všechny koleje. Jaký bude přesný harmonogram se v tuto chvíli ještě neví.

,,Stávající koleje na dřevěných pražcích sem vložili v letech 1955 a 1973. Od té doby se prováděla pouze běžná údržba, případně výměna vyhnilých pražců. Jejich životnost je zpravidla 30, maximálně 50 let," přiblížil Ladislav Kašpar z oblastního ředitelství SŽDC.

,,Další jednotlivá výměna pražců by již byla neekonomická, proto jsme přistoupili k výměně celých kolejových polí. Stávající koleje tak jsou nahrazovány kolejovými poli na betonových pražcích," dodal.

Hotovo má být do října

Tyto úpravy však nejsou jediné, k nimž do konce září dojde. I další čtyři koleje se dočkají změn, konkrétně ve výškové a směrové poloze.

Poslední stavební úpravou bude oprava nástupištní hrany u třetí koleje. Dohromady opravy SŽDC vyjdou na zhruba 3 miliony Kč.

Cestující se však zkomplikování cesty do práce či do školy bát nemusí.

,,Vlaková doprava je po dobu oprav zajišťována po ostatních kolejích, náhradní autobusová přeprava nemusela být zavedena," ujišťuje cestující Kašpar.

Stavební ruch poznají jenom tím, že se k vlaku budou muset dostávat po provizorních dřevěných přechodech. Činnost stavařů skončí na nádraží 27.9.

Naposledy se na hlavním nádraží opravovalo mezi lety 2003–2006, kdy budova prošla kompletní rekonstrukcí, která vyšla na 53 mil. Kč.

Autor: Michal Sobecký 

Autor: Redakce

Místo události:
17.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
4

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Česko zažilo neobvykle slunný den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies