Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na hlavním nádraží v Prostějově opravují kolejiště, cestující to prý neomezí

Prostějov – Koleje na hlavním nádraží v Prostějově se dočkaly opravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se pustila do výměny dvou kolejí, které jsou nejblíže nádražní budově.

17.9.2013
SDÍLEJ:

Rekonstrukce na hlavním nádraží v ProstějověFoto: Deník/Michal Sobecký

„Nechápu, proč se opravují zrovna první dvě koleje, když se vůbec nepoužívají," řekl cestující Jaroslav Dostál. Janu Crhonkovou z Olomouce zase zajímalo, jestli se bude první a druhá kolej využívat. „Nic na nich nejezdí. Přijde mi to proto trochu nelogické. Jedině, že by zprovoznili všechny koleje. Teď je nejvíc vytěžovaná pětka a šestka," popsala Jana Crhonková, která jezdí každý den vlakem z Olomouce do Prostějova za prací.

Podle vedení oblastního ředitelství SŽDC se po opravách budou nově využívat všechny koleje. Jaký bude přesný harmonogram se v tuto chvíli ještě neví.

,,Stávající koleje na dřevěných pražcích sem vložili v letech 1955 a 1973. Od té doby se prováděla pouze běžná údržba, případně výměna vyhnilých pražců. Jejich životnost je zpravidla 30, maximálně 50 let," přiblížil Ladislav Kašpar z oblastního ředitelství SŽDC.

,,Další jednotlivá výměna pražců by již byla neekonomická, proto jsme přistoupili k výměně celých kolejových polí. Stávající koleje tak jsou nahrazovány kolejovými poli na betonových pražcích," dodal.

Hotovo má být do října

Tyto úpravy však nejsou jediné, k nimž do konce září dojde. I další čtyři koleje se dočkají změn, konkrétně ve výškové a směrové poloze.

Poslední stavební úpravou bude oprava nástupištní hrany u třetí koleje. Dohromady opravy SŽDC vyjdou na zhruba 3 miliony Kč.

Cestující se však zkomplikování cesty do práce či do školy bát nemusí.

,,Vlaková doprava je po dobu oprav zajišťována po ostatních kolejích, náhradní autobusová přeprava nemusela být zavedena," ujišťuje cestující Kašpar.

Stavební ruch poznají jenom tím, že se k vlaku budou muset dostávat po provizorních dřevěných přechodech. Činnost stavařů skončí na nádraží 27.9.

Naposledy se na hlavním nádraží opravovalo mezi lety 2003–2006, kdy budova prošla kompletní rekonstrukcí, která vyšla na 53 mil. Kč.

Autor: Michal Sobecký 

Autor: Redakce

Místo události:
17.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Citigo.
1 6

Škoda dál vyvíjí dostupné auto pro rozvíjející se trhy

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.
7

Chorvatsko dál sužují silné požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

Na Zlínsku hořela střecha obecní budovy. Její rekonstrukce se komplikuje

Celkem sedm jednotek profesionálních a dobrovolných hasičů ze Zlínska a Kroměříže, zasahovalo v úterý odpoledne při požáru střechy obecní budovy v Tlumačově na Zlínsku.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Vlivný ruský režisér skončil za mřížemi. Měl rozkrádat státní peníze

Ruská policie si posvítila na jednoho z nejvýznamnějších divadelních a filmových režisérů země Kirila Serebrennikova. Slavný umělec je podezřelý ze zpronevěry necelých 68 milionu rublů (přibližně 22 milionů korun). Informovala o tom agentura TASS.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení