VYBERTE SI REGION

Na hlavním nádraží v Prostějově opravují kolejiště, cestující to prý neomezí

Prostějov – Koleje na hlavním nádraží v Prostějově se dočkaly opravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se pustila do výměny dvou kolejí, které jsou nejblíže nádražní budově.

17.9.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Rekonstrukce na hlavním nádraží v Prostějově

Rekonstrukce na hlavním nádraží v ProstějověFoto: Deník/Michal Sobecký

„Nechápu, proč se opravují zrovna první dvě koleje, když se vůbec nepoužívají," řekl cestující Jaroslav Dostál. Janu Crhonkovou z Olomouce zase zajímalo, jestli se bude první a druhá kolej využívat. „Nic na nich nejezdí. Přijde mi to proto trochu nelogické. Jedině, že by zprovoznili všechny koleje. Teď je nejvíc vytěžovaná pětka a šestka," popsala Jana Crhonková, která jezdí každý den vlakem z Olomouce do Prostějova za prací.

Podle vedení oblastního ředitelství SŽDC se po opravách budou nově využívat všechny koleje. Jaký bude přesný harmonogram se v tuto chvíli ještě neví.

,,Stávající koleje na dřevěných pražcích sem vložili v letech 1955 a 1973. Od té doby se prováděla pouze běžná údržba, případně výměna vyhnilých pražců. Jejich životnost je zpravidla 30, maximálně 50 let," přiblížil Ladislav Kašpar z oblastního ředitelství SŽDC.

,,Další jednotlivá výměna pražců by již byla neekonomická, proto jsme přistoupili k výměně celých kolejových polí. Stávající koleje tak jsou nahrazovány kolejovými poli na betonových pražcích," dodal.

Hotovo má být do října

Tyto úpravy však nejsou jediné, k nimž do konce září dojde. I další čtyři koleje se dočkají změn, konkrétně ve výškové a směrové poloze.

Poslední stavební úpravou bude oprava nástupištní hrany u třetí koleje. Dohromady opravy SŽDC vyjdou na zhruba 3 miliony Kč.

Cestující se však zkomplikování cesty do práce či do školy bát nemusí.

,,Vlaková doprava je po dobu oprav zajišťována po ostatních kolejích, náhradní autobusová přeprava nemusela být zavedena," ujišťuje cestující Kašpar.

Stavební ruch poznají jenom tím, že se k vlaku budou muset dostávat po provizorních dřevěných přechodech. Činnost stavařů skončí na nádraží 27.9.

Naposledy se na hlavním nádraží opravovalo mezi lety 2003–2006, kdy budova prošla kompletní rekonstrukcí, která vyšla na 53 mil. Kč.

Autor: Michal Sobecký 

Autor: Redakce

Místo události:
17.9.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies