VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na olomouckém nádraží už staví nové nástupiště, na jaře zavřou podjezd

Olomouc – Za čtvrtým nástupištěm olomouckého hlavního nádraží se v rámci rekonstrukce železniční stanice Olomouc buduje jedno zcela nové. Práce na něm budou pokračovat i v příštím roce.

14.12.2013
SDÍLEJ:

Za čtvrtým nástupištěm olomouckého hlavního nádraží se v rámci rekonstrukce železniční stanice Olomouc buduje nové Foto: DENÍK/Veronika Kolesárová

Nový peron by měl být v provozu v březnu příštího roku. Termín dokončení však může ovlivnit počasí.

Poté budou následovat postupně opravy stávajících nástupišť. Podle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) se musejí cestující připravit na řadu omezení.

„Určitě nastanou zpoždění. Nebudou způsobená tím, že se zde něco staví, ale tím, že počet kolejí bude omezený a možnosti vyřešení dopravní situace budou velmi složité," řekl Jan Travěnec, náměstek ředitele SŽDC správy východ.

Přidal, že na čekání se podepíše také zpoždění vlaků, které přijíždějí z Ústí nad Orlicí. Zdejší železniční uzel také prochází od jara letošního roku velkou rekonstrukcí.

Podchod opraví až za rok

Na podzim se začne opravovat zchátralý hlavní podchod, který spojuje vestibul nádraží budovy a současné čtyři peróny. Hotový má být až na jaře roku 2015.

Cestující budou muset po dobu jeho rekonstrukce využívat druhý podchod, který od roku 2006 spojuje přednádraží a městskou část Hodolany.

Jan Travěnec naznačil také velké dopravní komplikace, které v příštím roce způsobí oprava železničního mostu na ulici Pasteurova. Nervy potečou hlavně řidičům.

„Takzvaný Pavlovický podjezd bude zcela uzavřený od dubna do června. Od července do srpna bude průjezdný jen jeden jízdní pruh," sdělil náměstek Travěnec.

Detaily kolem uzavírek a náhradní trasy nyní řeší zhotovitel stavby, tedy společnosti OHL ŽS a Alpine Bau CZ, s dotčenými orgány.

Tři roky práce za tři miliardy

V současnosti se pracuje například na mostě přes řeku Bystřici, v částech nádraží, které veřejnost z ulice nevidí.

Například v pondělí začala třítýdenní odstávka zabezpečovacího zařízení v úseku, kudy přijíždějí a odjíždějí vlaky směrem na Přerov. Provoz vlaků zde proto po dobu zásahů neřídí technika, ale samotní železničáři.

Rekonstrukce železniční stanice Olomouc začala letos v říjnu a potrvá tři roky. Téměř tří miliardová investice SŽDC přinese nejen nová nástupiště, opravené koleje,vyměněné výhybky, moderní systémy, ale také například opravu tří mostních objektů, výstavbu protihlukových stěn a zrychlení a zjednodušení odbavování důležitého železničního uzlu.

VÍCE: Přestavba nádraží v Olomouci cestující omezí až příští rok

Autor: Veronika Kolesárová

14.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Budějovický Budvar, n. p. Ilustrační foto.
4

Poslanci odhlasovali úlevy ze zveřejňování smluv pro státní podniky

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel

Poslanci schválili zbrojní novelu ústavy. Podle Chovance pomůže žalobě proti EU

Majitelé legálně držených zbraní možná dostanou právo zasáhnout v případě potřeby k zajištění bezpečnosti Česka. Předpokládá to poslanecký návrh novely ústavního zákona o bezpečnosti, který dnes schválila ústavní většinou Sněmovna.

Hnutí ANO má 27 procent, komunisté předběhli ČSSD, tvrdí Median

Volby by v červnu vyhrálo podle volebního modelu Median hnutí ANO, které si měsíc po vládní krizi polepšilo a vrátilo se ke 27,5 procenta. Druhá by skončila KSČM s 15,5 procenta, která poprvé v historii modelu předstihla sociální demokracii.

Pro motorkáře zraněného na lhenickém náměstí letěl vrtulník

/VIDEO/ V poledne se na náměstí ve Lhenicích na Prachaticku srazilo osobní auto s motocyklem. Podle informací z místa nehody motorkáře odvezl záchranářský vrtulník.

Lada Xray Exclusive chce být luxusní crossover. Je to nejdražší model značky

Ruská automobilka si chce také uzmout nějaký ten drobek z koláče oblíbenosti malých crossoverů. Co načala s modelem Xray, nyní rozvíjí s jeho mnohem komfortněji vybavenou verzí Exclusive.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies