VYBERTE SI REGION

Jak napojit D1 na průmyslovou zónu? Přerov zadal novou studii

Přerov – Na jedné straně perspektiva až pěti tisícovek nových pracovních míst, na straně druhé – podstatná změna, která by mohla zbrzdit přípravu posledního úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem.

17.6.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Adam Knesl

Řeč je o napojení budoucí strategické průmyslové zóny v areálu bochořského letiště na novou dálnici.

Město nyní nechalo zpracovat studii, která tento problém řeší.

Důsledkem neustálého oddalování stavby úseku dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem je nutnost aktualizovat projekt na potřeby dneška.

A ty jsou zcela jiné, než před mnoha lety, kdy ministři různých vlád slibovali lidem zahájení stavby.

Nestalo se tak v roce 2002, ale ani o deset let později. Šance, že se konečně něco změní, nastala až teď.

Projekt nepočítal se zónou v Bochoři

Projektanti už museli provést jednu zásadní změnu, která nastala, a tou je řešení mimoúrovňové křižovatky v Předmostí.

„Došlo ke změně z trojlístku typické dálniční křižovatky na variantu, která zajišťuje jak požadavky dálnice, tak i obslužnosti města. Namísto původního trojlístku bude mít tvar propletence," vysvětlil už dříve David Fiala z Ředitelství silnic a dálnic.

Původní projekt nepočítal ani s tím, že v areálu bochořského letiště může v budoucnu vyrůst strategická průmyslová zóna.

Zástupci Přerova proto nechali zpracovat jednoduchou studii, která naznačuje, jak by měla být napojena na chystanou dálnici D1 mezi Říkovicemi a Přerovem.

„Nechali jsme studii pohotově zpracovat právě kvůli tomu, aby s napojením nenastal zádrhel, který by očekávanou stavbu tohoto úseku dálnice oddálil, nebo ji zkomplikoval," nastínil přerovský primátor Vladimír Puchalský (SpP).

Stavbu by neměla zpomalit

Studie řeší nejen napojení dálnice na strategickou průmyslovou zónu, již před časem představil na bochořském letišti český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), ale také na stávající areál Přerovských strojíren.

„Materiál už jsme odeslali všem třem dotčeným institucím – Ředitelství silnic a dálnic v Brně, agentuře CzechInvest a Krajskému úřadu Olomouckého kraje," doplnil bývalý šéf rezortu dopravy Antonín Prachař, který nyní zastupuje město Přerov v dopravních záležitostech.

Studie se zabývá prioritně dopravním napojením, ale řeší i přístup budoucích zaměstnanců do areálu, a to jak pěších, tak i cyklistů.

V žádném případě by ale neměla zpomalit přípravu dálnice, ale spíše naopak – pomoci k dopracování projektu navazujících komunikací a změn projektu v rámci aktualizace dokumentace pro uzemní řízení.

Nevykoupeno 50% pozemků

Pro úsek dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem zbývá stále vykoupit zhruba padesát procent pozemků.

Kromě zřízení kontaktního místa pro výkupy v budově magistrátu ve Smetanově ulici nyní město rozšířilo své služby.

„Pracovníci zajíždějí od června také do okolních obcí, kde poskytují majitelům pozemků konzultace," doplnil primátor. Pro Přerov je dobudování posledního úseku D1 nutností – stavba dálnice mezi Lipníkem a Přerovem má vypuknout už v létě a s jejím dokončením se počítá v roce 2018. Mnozí lidé se obávají toho, že po zprovoznění tohoto úseku může doprava v Přerově ještě více zhoustnout.

SOUVISEJÍCÍ: 
Stavba D1 mezi Lipníkem a Přerovem může začít. Otevřít má za tři roky 
Výkupy pozemků pro D1? Co nejrychleji! Tlak sílí kvůli proměně letiště

Autor: Petra Poláková-Uvírová

17.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2 8

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Europoslanec Pavel Telička.
1 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Obří aligátor vyděsil turisty na Floridě, připomínal pravěkého ještěra

Turistům v národním parku poblíž Tampy na Floridě zkřížil v neděli cestu obří aligátor. Zvíře připomínající pravěkého ještěra měřilo odhadem přes čtyři metry a vážilo 360 kilogramů, informovala americká média.

Obama. Prezident, který Evropě možná nerozuměl

Když 20. ledna 2009 vstupoval Barack Obama do Bílého domu, bylo ve Spojených státech 861 664 prázdných domů. Jejich majitelé je museli opustit kvůli nesplácení hypoték. Po osmi letech je jeho země sice názorově rozdělená, ale po ekonomické stránce úspěšná.

Odškodnění za ptačí chřipku pokryje sotva třetinu ztrát, stěžuje si chovatel

Jižní Morava - Lidé, kteří přišli o drůbež kvůli ptačí chřipce, mohou požádat o odškodnění. Podle chovatelů je ale nižší než ztráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies