VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obavy z tisíců kamionů mířících do Čech přes Mohelnici se nenaplnily

Šumpersko – Obavy, že kvůli modernizaci dálnice D1 a s ní souvisejícími uzavírkami podstatně zhoustne provoz na alternativní trase z Olomouce přes Mohelnici a Moravskou Třebovou na Hradec Králové, se nenaplnily.

8.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Zdeněk Traxler

Kamionů na severní trase napříč republikou prakticky vůbec nepřibylo. Ukazují to data z mýtného systému, který zpoplatňuje těžkou nákladní dopravu.

Shodují se s ním i řidiči. „Dojíždím denně z Mohelnice do Olomouce do práce a nemám pocit, že by nějak přibylo kamionů. Musím říct, že jsem z toho měl daleko větší obavu," potvrdil řidič Adam Řehák.„Pozorně sledujeme, jak se projeví dopravní komplikace související s modernizací dálnice D1, protože ta patří mezi klíčové komunikace státu. Vybere se na ní až pětatřicet procent celkového mýta. Doposud jsme ale ze statistik nezaznamenali žádný přeliv kamionové dopravy na alternativní severní trasu z Prahy po dálnici D11 na Hradec Králové a dále po silnici 35 směrem na Olomouc," řekl mluvčí českého elektronického mýtného systému MYTO CZ David Šimoník.

Profesionálové za volanty tak zatím severní trasu přes Mohelnici volí spíše výjimečně, i když je na dálnici D1 čeká dlouhé omezení a snížená rychlost.

„Vím od kolegů, že je některé dopravní firmy před začátkem oprav na D1 nutily, aby jezdili raději přes Hradec Králové a neriskovali, že uvíznou v koloně. Jet ale z Olomouce do Prahy severní trasou se časově nevyplatí. Je to sice o několik kilometrů kratší, ale zase je to horší cesta, která navíc vede několika městy, což vás brzdí. To by musely být na D1 opravdu velké kolony, aby to stálo za to," podělil se o své zkušenosti řidič kamionu Milan Hadraba.

Podle údajů z mýtného systému se provoz kamionů na rychlostní komunikaci z Mohelnice do Olomouce prakticky nezměnil. Například v pondělí 29. dubna, tedy ještě před začátkem uzavírek na D1, projelo úsekem mezi Mohelnicí a sjezdem na Loštice 4311 nákladních aut. O měsíc později, opět v pondělí 27. května, kdy už byla na D1 dopravní omezení, jich bylo dokonce o devětatřicet méně. Podobné je to i v dalších dnech v týdnů.

Výhodnost severní trasy přes Hradec Králové navíc pro autodopravce hodně snižuje fakt, že je od poloviny června až do 21. července uzavřen Hřebečský tunel mezi Moravskou Třebovou a Svitavami, kde se pracuje na opravě povrchu vozovky, sanaci chodníků a výměně kabelových žlabů.

Řidiči proto musejí jet po staré cestě, která byla opuštěná po dokončení tunelu. Ta je plná ostrých zatáček a stoupání. „Jiné by to bylo, kdyby už konečně i z Mohelnice do Hradce vedla dálnice. Pak by mělo smysl jezdit tudy a ulevilo by to i D1," doplnil Milan Hadraba.

Ta největší omezení a uzávěry naši nejstarší dálnici ještě teprve čekají, odborníci ale ani pak nepředpokládají, že by se dopravci hromadně přesunuli na severní trasu.

„Svou roli sehrává kvalitní připravenost modernizace D1 ze strany Ředitelství silnic a dálnic i důkladná informovanost motoristické veřejnosti. I kdyby později došlo na D1 ke komplikacím a tvorbám kolon, mohou tranzitující nákladní vozidla volit průjezd přes Rakousko. To ale nepředpokládáme, protože tam jsou dvojnásobné kilometrové tarify," doplnil David Šimoník.

D1 je nejstarší a nejvytíženější dálnicí v republice a nutně potřebuje modernizaci. Problémem je, že stále zůstává jedinou dálniční spojnicí Moravy s Čechami. O výstavbě dálnice, která by navázala v Mohelnici na současnou rychlostní silnici od Olomouce a pokračovala směrem na Hradec Králové, se léta jen mluví a plány zůstávají na papíře.

Autor: Michal Krestýn

8.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.
9 8

Akcie OKD byly při privatizaci podhodnocené, potvrdil posudek

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel

Lada Xray Exclusive chce být luxusní crossover. Je to nejdražší model značky

Ruská automobilka si chce také uzmout nějaký ten drobek z koláče oblíbenosti malých crossoverů. Co načala s modelem Xray, nyní rozvíjí s jeho mnohem komfortněji vybavenou verzí Exclusive.

Vlastní profil na Facebooku má už čtvrtina lidstva

Sociální sít Facebook už na celém světě využívá čtvrtina populace. Podle jejího zakladatele Marka Zuckerberga počet uživatelů přesáhl hranici dvou miliard.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies