VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Olomoucká firma boj o trať vzdala, chystala nasadit patrové pantografy

Olomouc – Byla to pro ně výzva. Lidé jim fandili a hlavně získali zdroje financování. Olomoucká firma, která doposud provozuje pouze nákladní vlaky a přepravuje hlavně stavební materiál, se chtěla utkat s velkými hráči v osobní dopravě o provoz na rychlíkové trati Olomouc-Opava-Krnov.

18.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Smělé plány nakonec vzdala.

Doposud nemá černé na bílém, že nízkopodlažní vozy, které chtěla cestujícím nabídnout, by vyhovovaly složitým podmínkám na trati.

„Je to tak. Vzdali jsme to. Hlavně kvůli vozidlům. Jednali jsme s dodavatelem a po ústních dohodách to vypadalo velmi slibně a bezproblémově," popisoval jednatel Olomoucké dopravní Vlastimil Míček.

„Bohužel doposud od výrobce písemně nemáme schválení vozidel pro trať, která je poměrně komplikovaná a zahrnuje několik tunelů. K tomu když přidíme připravenost a průběh nabídkového řízení ze strany ministerstva dopravy, jiné řešení nevidíme. Nedivili bychom se, pokud by soutěž nakonec skončila úplným fiaskem," poznamenal jednatel.

Právě tunely mezi Hlubočkami a Domašovem nad Bystřicí dělali přepravci těžkou hlavu asi nejvíce. Chtěl nasadit nízkopodlažní, patrové pantografy tažené dieselovou lokomotivou, a neměl jistotu, že provoz souprav bude bezproblémový.

„Začali jsme jednat se Správou železniční dopravní cesty, jak by to vypadalo s průjezdy těchto vlaků, poukazovali jsme na možná rizika. Možná jsme přispěli k tomu, že je v tomto kritickém úseku dlouhodobá výluka a probíhá generální oprava tunelů," pousmál se Míček.

Firma vedla složitá jednání s investory a nakonec je pro dotovanou rychlíkovou trať nadchla. Nemohla si však dovolit nést zodpovědnost za to, že ne vlastní vinou nakonec nestihne nasadit soupravy včas.

„Pro mě je ještě skutečně velkým zklamáním omezení flexibility koncepce – jízdního řádu. Nemožnost dosažení vyšší cestovní rychlosti a změny tras citelně snižuje atraktivitu pro cestující a za daných podmínek bude náročnější je přilákat," přidal další závažné důvody, pro rozhodnutí olomoucké společnosti.

O trať se utkají dva zájemci

Soutěž o provozování dotovaných rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou přes Krnov a Opavu vypsalo ministerstvo dopravy koncem března. Původní termín pro zájemce byl nakonec zrušen a přesunut na říjen. Původně se mluvilo o devíti možných adeptech. Zájem však nakonec opadl. Soutěž navíc začal na podkladě několika podnětů zkoumat antimonopolní úřad.

Podle představ ministerstva dopravy by se vlaky vítězné firmy měly rozjet po trati v roce 2014.

„S vítězným uchazečem bude uzavřena smlouva od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2014/2015 na dobu následujících patnácti období, tedy do konce platnosti jízdního řádu pro 2028/2029," avizovalo na jaře ministerstvo dopravy. Původně měl nový přepravce vstoupit na trasu mezi Olomoucí a Ostravou příští rok v prosinci. Vláda ale schválila posunutí termínu o rok, aby firmy stačily včas sehnat kvalitní vlaky.

Autor: Daniela Tauberová

18.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
3 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

Revitalizace se blíží, v Ládví zavřou obchoďák

Revitalizace prostoru náměstí u metra Ládví se blíží, začíná už na jaře a na její realizaci by mělo stačit 12 měsíců. V rámci zkrášlování prostředí zavře společnost Regata Čechy obchodní dům. Opravovat začnou za rok na jaře.

Egyptská víza budou stát více než dvojnásobek

Od příštího týdne budou egyptská vstupní víza stát více než dvojnásobek. Zdraží z původních 25 dolarů (asi 640 Kč) na 60 dolarů (asi 1530 Kč). Víza, jež umožní několik vstupů do země, budou stát 70 dolarů (asi 1790 Kč). Informovala o tom dnes agentura AP s odkazem na zdroje z egyptského letiště.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies