VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Olomoucká firma boj o trať vzdala, chystala nasadit patrové pantografy

Olomouc – Byla to pro ně výzva. Lidé jim fandili a hlavně získali zdroje financování. Olomoucká firma, která doposud provozuje pouze nákladní vlaky a přepravuje hlavně stavební materiál, se chtěla utkat s velkými hráči v osobní dopravě o provoz na rychlíkové trati Olomouc-Opava-Krnov.

18.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Smělé plány nakonec vzdala.

Doposud nemá černé na bílém, že nízkopodlažní vozy, které chtěla cestujícím nabídnout, by vyhovovaly složitým podmínkám na trati.

„Je to tak. Vzdali jsme to. Hlavně kvůli vozidlům. Jednali jsme s dodavatelem a po ústních dohodách to vypadalo velmi slibně a bezproblémově," popisoval jednatel Olomoucké dopravní Vlastimil Míček.

„Bohužel doposud od výrobce písemně nemáme schválení vozidel pro trať, která je poměrně komplikovaná a zahrnuje několik tunelů. K tomu když přidíme připravenost a průběh nabídkového řízení ze strany ministerstva dopravy, jiné řešení nevidíme. Nedivili bychom se, pokud by soutěž nakonec skončila úplným fiaskem," poznamenal jednatel.

Právě tunely mezi Hlubočkami a Domašovem nad Bystřicí dělali přepravci těžkou hlavu asi nejvíce. Chtěl nasadit nízkopodlažní, patrové pantografy tažené dieselovou lokomotivou, a neměl jistotu, že provoz souprav bude bezproblémový.

„Začali jsme jednat se Správou železniční dopravní cesty, jak by to vypadalo s průjezdy těchto vlaků, poukazovali jsme na možná rizika. Možná jsme přispěli k tomu, že je v tomto kritickém úseku dlouhodobá výluka a probíhá generální oprava tunelů," pousmál se Míček.

Firma vedla složitá jednání s investory a nakonec je pro dotovanou rychlíkovou trať nadchla. Nemohla si však dovolit nést zodpovědnost za to, že ne vlastní vinou nakonec nestihne nasadit soupravy včas.

„Pro mě je ještě skutečně velkým zklamáním omezení flexibility koncepce – jízdního řádu. Nemožnost dosažení vyšší cestovní rychlosti a změny tras citelně snižuje atraktivitu pro cestující a za daných podmínek bude náročnější je přilákat," přidal další závažné důvody, pro rozhodnutí olomoucké společnosti.

O trať se utkají dva zájemci

Soutěž o provozování dotovaných rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou přes Krnov a Opavu vypsalo ministerstvo dopravy koncem března. Původní termín pro zájemce byl nakonec zrušen a přesunut na říjen. Původně se mluvilo o devíti možných adeptech. Zájem však nakonec opadl. Soutěž navíc začal na podkladě několika podnětů zkoumat antimonopolní úřad.

Podle představ ministerstva dopravy by se vlaky vítězné firmy měly rozjet po trati v roce 2014.

„S vítězným uchazečem bude uzavřena smlouva od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2014/2015 na dobu následujících patnácti období, tedy do konce platnosti jízdního řádu pro 2028/2029," avizovalo na jaře ministerstvo dopravy. Původně měl nový přepravce vstoupit na trasu mezi Olomoucí a Ostravou příští rok v prosinci. Vláda ale schválila posunutí termínu o rok, aby firmy stačily včas sehnat kvalitní vlaky.

Autor: Daniela Tauberová

18.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
26 10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Prezident Miloš Zeman.
19 16

Zemanova návštěva USA se odkládá. Kvůli krizi s KLDR, řekl Kmoníček

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Kejval podepsal přihlášku na OH do Pchjongčchangu. Úspěch popřál i Zeman

Povinná formalita je splněna. Přesně 289 dnů před zahájením zimních olympijských her v Pchjongčchangu podepsali prezident Miloš Zeman a předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval oficiální přihlášku českého týmu. Ta i podpis k průvodnímu dopisu, který obdrží šéf Mezinárodního olympijského výboru Thomas Bach, jsou podmínkou k účasti sportovců v Jižní Koreji.

Seznam významných dnů se zřejmě rozšíří. O dva týkající se světové války

Nově by měl být 18. červen Dnem hrdinů druhého odboje, kteří se postavili nacismu. Druhý má připomenout vyhlazení takzvaného terezínského rodinného tábora v Osvětimi-Březince v noci na 9. března 1944. Doplnění zákona o státních svátcích dnes schválila Sněmovna už v prvním kole projednávání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies