VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Olomoucká firma boj o trať vzdala, chystala nasadit patrové pantografy

Olomouc – Byla to pro ně výzva. Lidé jim fandili a hlavně získali zdroje financování. Olomoucká firma, která doposud provozuje pouze nákladní vlaky a přepravuje hlavně stavební materiál, se chtěla utkat s velkými hráči v osobní dopravě o provoz na rychlíkové trati Olomouc-Opava-Krnov.

18.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Smělé plány nakonec vzdala.

Doposud nemá černé na bílém, že nízkopodlažní vozy, které chtěla cestujícím nabídnout, by vyhovovaly složitým podmínkám na trati.

„Je to tak. Vzdali jsme to. Hlavně kvůli vozidlům. Jednali jsme s dodavatelem a po ústních dohodách to vypadalo velmi slibně a bezproblémově," popisoval jednatel Olomoucké dopravní Vlastimil Míček.

„Bohužel doposud od výrobce písemně nemáme schválení vozidel pro trať, která je poměrně komplikovaná a zahrnuje několik tunelů. K tomu když přidíme připravenost a průběh nabídkového řízení ze strany ministerstva dopravy, jiné řešení nevidíme. Nedivili bychom se, pokud by soutěž nakonec skončila úplným fiaskem," poznamenal jednatel.

Právě tunely mezi Hlubočkami a Domašovem nad Bystřicí dělali přepravci těžkou hlavu asi nejvíce. Chtěl nasadit nízkopodlažní, patrové pantografy tažené dieselovou lokomotivou, a neměl jistotu, že provoz souprav bude bezproblémový.

„Začali jsme jednat se Správou železniční dopravní cesty, jak by to vypadalo s průjezdy těchto vlaků, poukazovali jsme na možná rizika. Možná jsme přispěli k tomu, že je v tomto kritickém úseku dlouhodobá výluka a probíhá generální oprava tunelů," pousmál se Míček.

Firma vedla složitá jednání s investory a nakonec je pro dotovanou rychlíkovou trať nadchla. Nemohla si však dovolit nést zodpovědnost za to, že ne vlastní vinou nakonec nestihne nasadit soupravy včas.

„Pro mě je ještě skutečně velkým zklamáním omezení flexibility koncepce – jízdního řádu. Nemožnost dosažení vyšší cestovní rychlosti a změny tras citelně snižuje atraktivitu pro cestující a za daných podmínek bude náročnější je přilákat," přidal další závažné důvody, pro rozhodnutí olomoucké společnosti.

O trať se utkají dva zájemci

Soutěž o provozování dotovaných rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou přes Krnov a Opavu vypsalo ministerstvo dopravy koncem března. Původní termín pro zájemce byl nakonec zrušen a přesunut na říjen. Původně se mluvilo o devíti možných adeptech. Zájem však nakonec opadl. Soutěž navíc začal na podkladě několika podnětů zkoumat antimonopolní úřad.

Podle představ ministerstva dopravy by se vlaky vítězné firmy měly rozjet po trati v roce 2014.

„S vítězným uchazečem bude uzavřena smlouva od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2014/2015 na dobu následujících patnácti období, tedy do konce platnosti jízdního řádu pro 2028/2029," avizovalo na jaře ministerstvo dopravy. Původně měl nový přepravce vstoupit na trasu mezi Olomoucí a Ostravou příští rok v prosinci. Vláda ale schválila posunutí termínu o rok, aby firmy stačily včas sehnat kvalitní vlaky.

Autor: Daniela Tauberová

18.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies