VYBERTE SI REGION

Olomoucká firma boj o trať vzdala, chystala nasadit patrové pantografy

Olomouc – Byla to pro ně výzva. Lidé jim fandili a hlavně získali zdroje financování. Olomoucká firma, která doposud provozuje pouze nákladní vlaky a přepravuje hlavně stavební materiál, se chtěla utkat s velkými hráči v osobní dopravě o provoz na rychlíkové trati Olomouc-Opava-Krnov.

18.10.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Smělé plány nakonec vzdala.

Doposud nemá černé na bílém, že nízkopodlažní vozy, které chtěla cestujícím nabídnout, by vyhovovaly složitým podmínkám na trati.

„Je to tak. Vzdali jsme to. Hlavně kvůli vozidlům. Jednali jsme s dodavatelem a po ústních dohodách to vypadalo velmi slibně a bezproblémově," popisoval jednatel Olomoucké dopravní Vlastimil Míček.

„Bohužel doposud od výrobce písemně nemáme schválení vozidel pro trať, která je poměrně komplikovaná a zahrnuje několik tunelů. K tomu když přidíme připravenost a průběh nabídkového řízení ze strany ministerstva dopravy, jiné řešení nevidíme. Nedivili bychom se, pokud by soutěž nakonec skončila úplným fiaskem," poznamenal jednatel.

Právě tunely mezi Hlubočkami a Domašovem nad Bystřicí dělali přepravci těžkou hlavu asi nejvíce. Chtěl nasadit nízkopodlažní, patrové pantografy tažené dieselovou lokomotivou, a neměl jistotu, že provoz souprav bude bezproblémový.

„Začali jsme jednat se Správou železniční dopravní cesty, jak by to vypadalo s průjezdy těchto vlaků, poukazovali jsme na možná rizika. Možná jsme přispěli k tomu, že je v tomto kritickém úseku dlouhodobá výluka a probíhá generální oprava tunelů," pousmál se Míček.

Firma vedla složitá jednání s investory a nakonec je pro dotovanou rychlíkovou trať nadchla. Nemohla si však dovolit nést zodpovědnost za to, že ne vlastní vinou nakonec nestihne nasadit soupravy včas.

„Pro mě je ještě skutečně velkým zklamáním omezení flexibility koncepce – jízdního řádu. Nemožnost dosažení vyšší cestovní rychlosti a změny tras citelně snižuje atraktivitu pro cestující a za daných podmínek bude náročnější je přilákat," přidal další závažné důvody, pro rozhodnutí olomoucké společnosti.

O trať se utkají dva zájemci

Soutěž o provozování dotovaných rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou přes Krnov a Opavu vypsalo ministerstvo dopravy koncem března. Původní termín pro zájemce byl nakonec zrušen a přesunut na říjen. Původně se mluvilo o devíti možných adeptech. Zájem však nakonec opadl. Soutěž navíc začal na podkladě několika podnětů zkoumat antimonopolní úřad.

Podle představ ministerstva dopravy by se vlaky vítězné firmy měly rozjet po trati v roce 2014.

„S vítězným uchazečem bude uzavřena smlouva od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2014/2015 na dobu následujících patnácti období, tedy do konce platnosti jízdního řádu pro 2028/2029," avizovalo na jaře ministerstvo dopravy. Původně měl nový přepravce vstoupit na trasu mezi Olomoucí a Ostravou příští rok v prosinci. Vláda ale schválila posunutí termínu o rok, aby firmy stačily včas sehnat kvalitní vlaky.

Autor: Daniela Tauberová

18.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies