VYBERTE SI REGION

Oprava silnice na Červenohorské sedlo čeká na rozhodnutí vlády

Loučná nad Desnou – Kdy se řidiči dočkají opravené silnice na jižní straně Červenohorského sedla? Osud rekonstrukce závisí na rozhodnutí vlády.

20.2.2014
SDÍLEJ:

Červenohorské sedlo.Foto: DENÍK/Hana Kubová

Po „papírové" stránce je šestisetmilionová investice připravená, stát na ni má i peníze. Ředitelství silnic a dálnic čeká na rozhodnutí ministerského sboru. Pak bude moci vyhlásit veřejnou soutěž na firmu, která osmikilometrový úsek komunikace opraví.

„Silnice z Loučné na Sedlo je rozbitá už roky. V poslední době na některých místech kolem ní káceli dřevorubci stromy, jinak se tu ale nic neděje. Už aby ji opravili," přeje si řidič Radek Kováč, který přes Červenohorské sedlo jezdí.

Osud rekonstrukce nyní závisí na tom, kdy ministr dopravy schválí takzvané odůvodnění veřejné zakázky na opravu silnice. Teprve potom může Ředitelství silnic a dálnic vypsat veřejnou soutěž na firmu, která se prací ujme.

„Pokud materiál ministr dopravy schválí, očekáváme jeho předložení na jednání vlády v nejbližší době," sdělil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Ředitelství silnic a dálnic již před rokem na akci získalo stavební povolení. V rozpočtu má i potřebné peníze. „Z naší strany je všechno připravené. Jakmile vláda materiál projedná, okamžitě vyhlašujeme veřejnou soutěž," řekl šéf olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Rekonstrukci cesty na jižní straně Červenohorského sedla stát připravuje více než deset let. Naváže na opravu severní části, která se uskutečnila v letech 2007 a 2008.

Rekonstruovaná část začíná v Koutech nad Desnou před mostem u odbočky na Dlouhé Stráně a končí na hranici okresu Jeseník. Podle dosavadních předpokladů práce bez daně z přidané hodnoty vyjdou na více než šest set milionů korun.

Kvůli stavbě budou muset silničáři hlavní spojnici okresu Jeseník s vnitrozemím uzavřít. Průjezdná bude v zimním období. Řidiči budou muset uzavřený úsek objíždět přes Hanušovice a Lipovou-lázně.

Loni v listopadu se na internetu objevila petice, která požaduje pod Červenohorským sedlem vybudování tunelu. Doposud ji podepsalo bezmála pět tisíc lidí.

Tvůrce petice František Pavlů uvádí, že díky šest kilometrů dlouhému tunelu by se zkrátila jízdní doba do Jeseníku. Výstavba a následná existence tunelu by rovněž přispěla ke snížení nezaměstnanosti.

„Lepší dopravní dostupnost by do jesenického regionu mohla přilákat více investorů, které komplikovaná dopravní situace odrazuje od výstavby nových průmyslových objektů," stojí v textu petice.

Tunel však pravděpodobně zůstane dlouhé roky pouhou vizí. Není zařazen ani do strategických plánů ministerstva dopravy. „V horizontu dalších let vidím přípravu takového projektu jako nereálnou," poznamenal loni v listopadu Martin Smolka.

Autor: Petr Krňávek

20.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies