VYBERTE SI REGION

Opravy olomouckého nádraží finišují, vše podstatné je hotovo

Olomouc – Eskalátory jezdí, dlažba je opravená a cestující se konečně nemusejí potýkat s omezeními a uzavírkami. Takový pohled nyní nabízí odbavovací hala hlavního nádraží v Olomouci, kde finišují poslední opravy téměř dvouleté rekonstrukce.

31.7.2015 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
Hlavní nádraží v Olomouci

Hlavní nádraží v OlomouciFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Na modernější podobu hlavní haly a nová nástupiště čekal i Adam Loníček, který do Olomouce pravidelně dojíždí do zaměstnání.

„To věčné obcházení kolem dokola bylo zdlouhavé. Jsem rád, že už je to hotové. Teď je to moderní nádraží, jako mají třeba v Ostravě. Předtím to tady vypadalo dost zastarale. S výsledkem jsem spokojený," ohodnotil rekonstrukci.

V uplynulých týdnech se v nádražní hale ještě opravovala dlažba s prvky pro nevidomé a dodělávalo se zakrytování jezdicích schodů. Ty by nyní měly fungovat bez přestávky.

„Eskalátory byly v provizorním stavu. Teď prošly opravami a jsou zcela funkční. Díky nim budou mít zejména starší lidé lepší přístup k vlakovým nástupištím 2, 3 a 4. Schody zůstaly v podchodu na levé straně a u nástupiště číslo 5," vyjmenoval novinky na hlavním nádraží Jan Travěnec ze Správy železniční dopravní cesty.

Vestibul hlavního nádraží v Olomouci

Vestibul hlavního nádraží v Olomouci. Autor: DENÍK/Jiří Kopáč

Lepší nástupy do vagonů

Velkou změnou prošla během dvou let právě nástupiště. Vzniklo jedno nové a u ostatních je upravené číslování.

„Máme nové nástupiště číslo 5. Místo dřívější pětky je nyní 1a. Cestující si už zřejmě všimli, že jsou všechna nástupiště opravená, zastřešená a jsou na nich zvýšené nástupní hrany. Ty by měly usnadnit lidem přechod do vagonů. Všude jsou také nové informační systémy k příjezdu a odjezdu vlaků," řekl Jan Travěnec a doplnil, že součástí prací na železniční stanici bylo také její celkové odvodnění a vznik zabezpečovacího zařízení.

Kompletní rekonstrukce vlakového nádraží včetně části pro nákladní dopravu bude hotová příští rok v srpnu. Její cena se vyšplhá na 1,894 miliardy korun.

Během další etapy se například rozšíří most přes řeku Bystřičku, na němž vznikne další kolej, bude se budovat přečerpávací stanice na odvodnění a další technické práce. 

Autor: Kristýna Kovaříková

31.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Ilustrační foto.
21 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies