VYBERTE SI REGION

Palačovská spojka v nedohlednu. Územní plán Hustopeč se má měnit

Hranice – Sníží se hustota dopravy na silnici I/35, která obtěžuje obyvatele Hranic, sousedních obcí, ale i klienty teplických lázní? Odborníci tvrdí, že to závisí zejména na výstavbě Palačovské spojky, která by dopravu z vozovky měla odklonit. Jenže složitá jednání momentálně v podstatě leží na mrtvém bodě.

12.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Taneček David

Hranice, které letos v březnu žádaly o urychlení této spojnice mezi Palačovem a Valašským Meziříčím, nyní napjatě čekají na rozpočet dopravního resortu na příští rok.

„Podle dostupných informací se právě rozpočet ministerstva dopravy má hodně seškrtat. Tento projekt je ale závislý právě na finančních prostředcích. Jde také o to, jestli bude Palačovská spojka figurovat dostatečně vysoko v jednotlivých prioritách ministerstva," řekl tiskový mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský s tím, že naléhavost v regionu vyžaduje také dlouho vyhlížený obchvat Přerova.

Nekonečná jednání a nejistý termín

Jednání ohledně Palačovské spojky se táhnou už několik let a vypadá to, že jejich vyústění je stále v nedohlednu. Při odhadech ohledně zahájení realizace stavby se mimo jiné mluvilo o roku 2015, jenže i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uznává, že termín prvního výkopu není vůbec jasný.

„Vzhledem k vývoji státního rozpočtu nelze termín určit," uvedla tisková mluvčí této státní organizace Nina Ledvinová.

Kvůli nedostatku financí a úsporným opatřením se letos měnila dokumentace územního rozhodnutí. Jenže pro její zajištění je nutný soulad stavby s momentálně platným územním plánem. A tady projekt naráží. Nově navržená takzvaná „vratná větev" spojky se totiž dostává do míst, která jsou určená k zemědělství.

„V příštím roce proto proběhne projednávání změny územního plánu obce Hustopeče," upřesnila mluvčí Nina Ledvinová, ve které oblasti se zádrhel nachází.

Náklady? 3,7 miliardy

To, jakou částku si stavba dopravního projektu nakonec vyžádá, je s předstihem těžké určit. Podle ŘSD se ale celkové náklady momentálně odhadují na 3,7 miliardy korun.

„Oproti původní verzi se jedná o výrazné snížení investičních i provozních nákladů," doplnil Roman Kluzák z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Hranice o urychlení výstavby žádaly v letošním roce nejen ministerstvo dopravy, ale i ministerstvo životního prostředí. Hustý provoz na silnici I/35 má totiž za následek také zvýšenou prašnost a hlučnost ve zmíněné lokalitě, která překračuje povolenou hranici.

Autor: Pavel Mašlaň

12.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies