VYBERTE SI REGION

Palačovská spojka v nedohlednu. Územní plán Hustopeč se má měnit

Hranice – Sníží se hustota dopravy na silnici I/35, která obtěžuje obyvatele Hranic, sousedních obcí, ale i klienty teplických lázní? Odborníci tvrdí, že to závisí zejména na výstavbě Palačovské spojky, která by dopravu z vozovky měla odklonit. Jenže složitá jednání momentálně v podstatě leží na mrtvém bodě.

12.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Taneček David

Hranice, které letos v březnu žádaly o urychlení této spojnice mezi Palačovem a Valašským Meziříčím, nyní napjatě čekají na rozpočet dopravního resortu na příští rok.

„Podle dostupných informací se právě rozpočet ministerstva dopravy má hodně seškrtat. Tento projekt je ale závislý právě na finančních prostředcích. Jde také o to, jestli bude Palačovská spojka figurovat dostatečně vysoko v jednotlivých prioritách ministerstva," řekl tiskový mluvčí Městského úřadu Hranice Petr Bakovský s tím, že naléhavost v regionu vyžaduje také dlouho vyhlížený obchvat Přerova.

Nekonečná jednání a nejistý termín

Jednání ohledně Palačovské spojky se táhnou už několik let a vypadá to, že jejich vyústění je stále v nedohlednu. Při odhadech ohledně zahájení realizace stavby se mimo jiné mluvilo o roku 2015, jenže i Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uznává, že termín prvního výkopu není vůbec jasný.

„Vzhledem k vývoji státního rozpočtu nelze termín určit," uvedla tisková mluvčí této státní organizace Nina Ledvinová.

Kvůli nedostatku financí a úsporným opatřením se letos měnila dokumentace územního rozhodnutí. Jenže pro její zajištění je nutný soulad stavby s momentálně platným územním plánem. A tady projekt naráží. Nově navržená takzvaná „vratná větev" spojky se totiž dostává do míst, která jsou určená k zemědělství.

„V příštím roce proto proběhne projednávání změny územního plánu obce Hustopeče," upřesnila mluvčí Nina Ledvinová, ve které oblasti se zádrhel nachází.

Náklady? 3,7 miliardy

To, jakou částku si stavba dopravního projektu nakonec vyžádá, je s předstihem těžké určit. Podle ŘSD se ale celkové náklady momentálně odhadují na 3,7 miliardy korun.

„Oproti původní verzi se jedná o výrazné snížení investičních i provozních nákladů," doplnil Roman Kluzák z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Hranice o urychlení výstavby žádaly v letošním roce nejen ministerstvo dopravy, ale i ministerstvo životního prostředí. Hustý provoz na silnici I/35 má totiž za následek také zvýšenou prašnost a hlučnost ve zmíněné lokalitě, která překračuje povolenou hranici.

Autor: Pavel Mašlaň

12.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies