VYBERTE SI REGION

Přehrada v Plumlově: Začala příprava rekonstrukce hráze, opravená má být letos

Plumlov – IMOS z Brna. Právě tato společnost provede rekonstrukci hráze plumlovské přehrady. Bagry mají podle zdrojů blízkých realizační firmě přijet na dno nádrže hned příští týden.

29.8.2012 3
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
IMOS na dně plumlovské přehrady

IMOS na dně plumlovské přehradyFoto: DENÍK/Radim Havlík

„Přesný termín zahájení vlastních prací ještě neznáme," odmítla tuto inforamci v úterý ráno potvrdit mluvčí Povodí Moravy Gabriela Tomíčková. Dodala, že nyní v okolí hráze probíhá sečení.

Lidé, kteří si vyjdou na hráz přehrady, tak mohou pod ní sledovat zaměstnance IMOSu při práci s křovonořezem. Dno totiž od podzimu 2009, kdy ji Povodí začalo s vypouštěním, porostl koberec vysokých plevelů. Přes občasné sečení tam pak rostou i dvoumetrové náletové dřeviny.

Povodí plánuje, že hráz stavbaři zrekonstruují do konce letošního roku.

„Stále platí, že přehradu chceme za ideálních podmínek napustit na jaře příštího roku," potvrdila Tomíčková.

Dělníci budou muset zhruba půl kilometru dlouhou hráz rozebrat, kameny očistit a znovu ručne vyskládat.

„Plumlovská hráz bude první v tuzemsku, která se dočká takto zásadního zásahu," sdělil generální ředitel Povodí Moravy Radim Světlík.

Připomněl, že cílem opravy hráze je zvýšit bezpečnost vodního díla při mimořádných manipulacích.

Rekonstrukce zahrnuje opravy návodního líce, který je běžně skrytý pod vodou a vybudování nových opěrných zdí u vypouštěcí věže.

„Chceme předejít nutnosti podobných oprav po několika letech," vysvětlil Světlík.

Nová silnice

Součástí akce bude také nová silnice na koruně hráze.

„Nutnost těchto opatření vychází z nevyhovujícího technického stavu po sedmdesáti letech provozu," poznamenal vedoucí útvaru provozu Povodí Moravy Vlastimil Krejčí.

Rekonstrukce hráze plumlovské přehrady má přijít na 140 milionů korun.

Hráz nádrže postavili dělníci v místě původní hráze Stichovského rybníka. Je dlouhá 465,5 metru, šířku má šířku 6 metrů, výška činí bezmála 20 metrů, těsní ji jíl.

Údolní nádrž na říčce Hloučele u Plumlova vybudovali stavbaři v letech 1922 až 1929. V trvalém provozu je od 1. 8. 1936.

  „Účelem plumlovské přehrady je ochrana před povodněmi, zadržování vody pro zlepšení průtoků pod přehradou, rekreace, vodní sporty, rybí hospodářství a energetické využití v malé vodní elektrárně," popsala mluvčí Povodí Moravy.

Autor: Radim Havlík

29.8.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
18 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
18 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies