VYBERTE SI REGION

Noční rychlíky v Hranicích stavět nebudou. Kraj je na to krátký

Hranice/Přerov – Na lavičkách přerovského nádraží pospávají skupinky cestujících, které jízdní řád den co den odsuzuje k mnohahodinovému čekání.

14.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Lidé, kteří se v nočních hodinách potřebují vlakem dostat z Přerova do Hranic, nemají na vybranou. Poslední vlak totiž jede v 22.41, další až ve 3.30.

Na problém, který už několik let znepříjemňuje cestování desítkám lidí, doplácí i paní Dočkalíková.

„Jezdíme z Přerova v nočních hodinách, jakmile nám skončí služba. Musíme však čekat až do půl čtvrté na rychlík Excelsior, přitom v 1.19 vyjíždí rychlík, který Hranicemi jen projíždí. Uvítali bysme, kdyby tu zastavil. Z Přerova do Hranic v noci dojíždí více lidí."

Téměř pětihodinovou prodlevu řešil i odbor dopravy v Hranicích. Na změnu jízdního řádu jsou však jeho pravomoce krátké.

„Můžeme ovlivnit jízdní řád osobních vlaků, které mají na starosti kraje. Rychlíky však zřizuje ministerstvo dopravy. Nedokážeme zařídit, aby vlak jedoucí z Vídně do Varšavy u nás zastavil, zdrželo by ho to," vysvětluje vedoucí odboru Zdeněk Kolomazník.

Komerčně provozovaný vlak

V Hranicích přitom kromě Pendolina zastavují všechny spoje, jedoucí ve směru od Prahy. Z jakého důvodu si hranického nádraží nevšímají rychlíky na trase z Rakouska, jsme zjišťovali na vedení Českých Drah. To nás však odkázalo na ministerstvo dopravy, které provoz rychlíků smluvně zajišťuje.

„Rychlík Chopin je takzvaně komerčně provozovaný vlak, což je případ většiny nočních spojů. Do jejich provozu ministerstvo dopravy na rozdíl od běžné denní přepravy nezasahuje. Provoz mají na starosti České dráhy, které si samy určují cílové zákazníky i stanice, ve kterých vlaky staví. V tomto případně jim jde primárně o přepravu cestujících z Rakouska do Polska," předává odpovědnost zpět Českým drahám vedoucí odboru veřejné přepravy na ministerstvu dopravy František Vichta.

Cestujícím, toužícím po zastavení nočního rychlíku v Hranicích, tak kromě trestné možnosti zatáhnout za ruční brzdu nezbývá, než dále trávit hodiny v přerovské čekárně.

Útěchou jim může být, že lepší situace není ani ve směru opačném. Sedm minut po půlnoci vyjíždí z Hranic do Přerova rychlík Excelsior, další spoj je k mání až o půl páté.

Autor: Vít Vrbka

Autor: Redakce

14.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

AKTUALIZOVÁNO

V kauze Key Investments soud uložil tři až pět let vězení

Praha - Bývalí členové představenstva společnosti Key Investments (KI) mají jít na tři až pět let do vězení za pochybné spravování peněz klientů firmy, při němž vznikla škoda nejméně 873,7 milionu korun. Rozhodl o tom dnes pražský městský soud. Rozsudek není pravomocný, lze se proti němu odvolat.

Tejc se nechce vracet k chybám, ČSSD nabídne programové priority

Praha - Kandidát na prvního místopředsedu ČSSD Jeroným Tejc na sobotním jednání širšího vedení strany v Praze představí konkrétní návrhy programových priorit. Řekl to dnes v Poslanecké sněmovně. V projevu se nechce příliš vracet k chybám, které podle něj strana udělala v krajských a senátních volbách, ale hledat cestu, jak zatraktivnit značku ČSSD a stranu zlepšit a modernizovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies