VYBERTE SI REGION

Severní obchvat Prostějova? Znovu v jednání a názory se různí

Prostějov – Plánovaný severní obchvat v Prostějově propojte s ulicí Pod Kosířem. Usedlíci ze sídliště E. Beneše i zástupci Občanského sdružení Hloučela právě takto vyzvali vedení města.

9.8.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

„V záležitosti jsme před nedávnem oslovili nejen primátora, ale také prostějovského radního a náměstka hejtmana Olomouckého kraje Aloise Mačáka, který má na kraji na starosti oblast dopravy a je tudíž zodpovědný i za stavbu plánovaného severního obchvatu. Pan Mačák slíbil, že náš návrh orgány města projednají," uvedl František Filouš, předseda rady Občanského sdružení Hloučela.

Náměstek Mačák v reakci na žádost sdružení upozornil, že právě kraj bude investorem obchvatu. Navrhovanou spojku by dle jeho slov muselo budovat za peníze z obecní pokladny samo město.

„Protože propojení ulice Pod Kosířem na plánovaný severní obchvat není vyvolanou investicí, investorem spojky by muselo být město a to včetně jejího financování," potvrdil Mačák.

Jednání o spojce

Náměstek hejtmana Alois Mačák od úředníků magistrátu zjistil, že požadavek na zapracování propojení ulice Pod Kosířem s plánovaným obchvatem město do projektové dokumentace oficiálně nevzneslo.

„Tato změna by mohla zastavit v současnosti probíhající územní řízení, které by muselo začít v podstatě od začátku," nechal se Mačák slyšet a odhadl, že prodleva by činila půl až tři čtvrtě roku.

Projektová příprava severního obchvatu přitom začala před čtyřmi roky.

„Letos probíhá projektová příprava severního obchvatu," informoval v roce 2009 Petr Dlabal, vedoucí oddělení přípravy a realizace investic Krajského úřadu Olomouc.

Petice a Filoušův návrh

Nedlouho poté občané města požádali o spojku ulice Pod Kosířem se severním obchvatem.

„Petici s tímto požadavkem v roce 2010 podepsalo jak Společenství Beneše a Valenty, tak obyvatelé ze sídliště E. Beneše," sdělil František Filouš, předseda výboru občanského sdružení Hloučela. Ten za zmíněné sdružení letos znovu požádal o řešení spojky.

Vysvětluje, že také řešení by přineslo ideální dopravní obslužnost pro městkou sportovní halu i firmy, které sídlí u ulice Pod Kosířem.

„Autobusy se sportovci a fanoušky musí teď stejně jako nákladní auta jezdit po Olomoucké ulici, za přejezdem zahnout na Sladkovského ulici, pak odbočit na nepřehledné křižovatce u samoobsluhy a přejet most přes říčku Hloučelu," popsal trasu Filouš s tím, že nově by šoféři sjeli například v Držovicích z rychlostní komunikace R46, přejeli část obchvatu a přes sdružením prosazovanou kruhovou křižovatku sjeli do ulice Pod Kosířem.

„Do vnitřního města by však nákladní doprava nesměla", dodal Filouš.

Fišerova reakce

Co si o návrhu této spojky myslí náměstek primátora prostějovského magistrátu Zdeněk Fišer?

„Takové řešení možné není. Křižovatky totiž musí být v předepsaných minimálních vzdálenostech," reagoval Fišer.

Náměstek primátora popsal, že město v součinnosti s krajem řeší dopravní problematiku komplexně.

„Do Hanakovu i dalších firem by měla vést sběrná komunikace, která povede souběžně s obchvatem. Vyústění obchvatu pak bude na Kostelecké ulici, odkud bude pokračovat plánovaná nová silnice přes Hloučelu na severní obslužnou komunikaci. Touto trasou budou moci například obyvatelé sídlišť Svobody a Hloučela přejíždět jak do nákupní zóny na pomezí s Držovicemi, tak na rychlostní komunikaci," popsal Fišer. Náměstek míní, že takové řešení ulehčí provozu na Plumlovské ulici, Vápenici i sídlišti Beneše.

František Filouš na slova náměstka Fišera reaguje, že vzdálenosti křižovatek je možné přizpůsobit předpisům.

„V tom by neměl být problém. Jsme připraveni o tom jednat," vzkázal Filouš a upozornil, že pokud se jedná o sběrnou komunikaci pro zásobování Hanakov, tak návrh územního plánu z roku 2011 takové řešení neobsahoval.

„Proto žádáme, aby byla veřejnost co nejdříve seznámena s podrobnostmi tohoto nového záměru," vvzval František Filouš s tím, že Občanské sdružení Hloučela se v této věci bude i dále aktivně angažovat.

Autor: Radim Havlík

9.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Zaorálek míří do Turecka, jednat bude i o zadržených Češích

Ankara/Praha - Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek odlétá v pondělí na dvoudenní návštěvu Turecka. Chce jednat o migrační krizi a podpořit vzájemné obchodní vztahy, bude se ale zabývat i případem dvojice Čechů, kteří byli v zemi zadrženi kvůli údajné příslušnosti ke kurdským milicím. Věnovat by se měl i problematickému projektu stavby turecké elektrárny Yunus Emre, na který poskytla úvěr Česká exportní banka (ČEB) a pojistila ho státní pojišťovna EGAP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies