Stezka patří do kategorie smíšených, to znamená, že je určena nejen pro cyklisty a bruslaře, ale i pro pěšáky. Ti na ní budou mít vyznačen zvláštní pruh včetně vodicí linie pro slepce.

„Stezku jsme obci Rapotín předali poslední den května, ale vodorovné značení na ní zatím chybí. Musíme měsíc počkat, až živičný povrch odvětrá a dozraje, pak teprve je možné malovat čáry a piktogramy. Na komunikacích se to tak dělá vždycky. Ale provozu na cyklostezce to nijak nebrání," řekl Jan Karger, člen představenstva šumperské firmy SART, která stezku stavěla.

Ulevilo se zejména lidem, kteří jezdí z Rapotína do Šumperka na kole do práce. Na silnici I/11 - hlavním tahu na Jeseník a Polsko - je velmi hustý provoz a projíždí tu hodně kamionů; navíc rovný úsek mezi  Šumperkem a Rapotínem svádí řidiče, aby pořádně šlápli na plyn. Každý rok se tu policie řeší alespoň jeden střet auta s cyklistou. Lidé z Rapotína proto většinou raději kličkují místními uličkami, aby se silnici vyhnuli.

„Bydlíme v Polní ulici, souběžné s hlavním tahem. Naše ulice je ráj bruslařů a rekreačních cyklistů, kteří míří dál do údolí. Je tu velmi hustý provoz, někdy je obtížné vůbec vyjet autem z brány. Tak doufáme, že část bruslařů se teď přesune na novou stezku a že se nám v ulici uleví," řekla Petra Hojgrová z Rapotína.

Povrch nové cyklostezky je červený - význam to má zejména v místech, kde stezku křižují odbočky z hlavní silnice. Cyklisté si díky změně barvy lépe uvědomí, že je stezka přerušená a že musí dát pozor na auta.

Investorem stezky za dvanáct a půl milionu korun byla obec Rapotín, polovinu nákladů jí uhradila dotace.

V regionu se v současné době staví ještě dva kilometry dlouhá cyklostezka mezi Moravičany a Mohelnicí. Otevřena má být v září a význam bude mít hlavně pro  Moravičany, odkud většina lidí jezdí za prací právě do Mohelnice.

Zejména rekreačním účelům slouží od jara nová cyklostezka vybudovaná z opuštěné železniční trati mezi Lupěným a Hněvkovem na Zábřežsku.