Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Regionální letiště na Hané nebude. Projekt umřel, říká hejtman

Olomoucký kraj – Z velkolepého projektu Regionálního letiště, do něhož v minulých letech vkládaly své naděje i nemalé finanční prostředky Olomoucký, Zlínský kraj i město Přerov, s největší pravděpodobností nic nebude.

17.5.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Aleš Machálek

Potvrdil to olomoucký hejtman Jiří Rozbořil (ČSSD), podle kterého už kraj pozastavil investice do tohoto záměru. Po odchodu přerovské vrtulníkové základny využijí areál Letecké opravárenské závody Malešice.

„Jsem přesvědčen, že Regionální letiště typu Ostrava nebo Brno v Přerově nebude. Projekt usnul, ne-li přímo umřel, a na základě toho jsme stopnuli všechny investice," konstatoval hejtman.

Hlavním důvodem toho, proč ze záměru nakonec sešlo, byl fakt, že se nepodařilo dosáhnout na evropskou dotaci ve výši zhruba 400 milionů korun. Právě od ní se odvíjela další životaschopnost projektu.

Oba kraje i město Přerov do své vize investovaly desítky milionů korun. Dnes ale není vůbec jisté, zda se jim tyto peníze vrátí.

„Máme v rukou dopis od Leteckých opraváren Malešice, ve kterém stojí, že od ledna příštího roku převezmou a budou provozovat opravy a zkoušky vrtulníků. Poté bude muset být uzavřena dohoda mezi LOMem a akcionáři Regionálního letiště Přerov, " podotkl.

Využití v krizových situacích

Zájmem je, aby mohl letiště využívat v případě krizových situací, jako jsou třeba povodně, Integrovaný záchranný systém. Areál by mohl sloužit také pro přistávání menších letadel.

Představa, že by ale v budoucnu z přerovského letiště pravidelně startovaly mezinárodní linky, je už dnes přežitkem.

Nutnost zrušit nejméně jednu leteckou základnu z důvodu úspor avizovalo již dříve ministerstvo obrany ve své Bílé knize. Důvody jsou prozaické – stát musí šetřit a jen provoz vrtulníkové základny v Bochoři spolyká podle propočtů rezortu miliardu ročně.

Informaci o zrušení přerovské základny před časem potvrdil na jednání v Olomouci ministr obrany Vlastimil Picek.

„Platí, že armádní posádka ukončí na letišti činnost ke konci letošního roku. Poté areál plynule přejde na státní podnik Letecké opravárenské závody Malešice," řekl mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.

Podle něj se nepočítá s tím, že by bochořské letiště v budoucnu využívala armáda.

„Rozdělení majetku se v současné době řeší," doplnil.

Vedení Leteckých opravárenských závodů Malešice (LOM) chce areál v první fázi využít pro výcvikovou činnost vojáků a v budoucnu pak podle výsledků rozšířit portfolio svých aktivit o opravárenské činnosti a ekonomické využití areálu. Například budovy v jižní části letiště by mohly být pronajaty.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

17.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Aleš Juchelka dnes.
3 9

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si podobní, mají buldočí povahy

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

AKTUALIZOVÁNO

Jiří Hynek získal potřebnou podporu poslanců, kandiduje na prezidenta

/ANKETA/ Jiří Hynek podal u ministerstva vnitra kandidaturu na prezidenta republiky. Podpořilo ho 22 poslanců z pěti politických stran, řekl prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. Nejvíce poslanců je podle něj ze sněmovního branného výboru. Hynek na Hrad kandiduje s podporou Realistů. Stal se prvním prezidentským kandidátem, který oznámil, že kandidaturu u ministerstva vnitra podal.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

/INFOGRAFIKA/ Nastává nejkritičtější období pro pěší. Loni zemřelo na silnicích 545 osob, z toho třetina večer či při snížené viditelnosti. Dny se krátí, objevují se mlhy a na horách i první sněhové přeháňky. A pro chodce i řidiče nastává období, kdy by se měli mít obzvláště na pozoru. Výzkumy totiž prokazují, že po setmění je riziko vzniku nehody až čtyřikrát vyšší než za dne.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení