VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Semafory na křižovatce U Anči v Olomouci dosvítily, nadobro je vypnuli

Olomouc - Policie rozhodla: semafory na olomoucké křižovatce u vlakové zastávky Olomouc-Hejčín zůstanou vypnuté. Napořád. Světelnou signalizaci za pět milionů korun vedle hostince U Anči v posledních týdnech komentovali mnozí řidiči i místní obyvatelé.

17.10.2012
SDÍLEJ:

Křižovatka "U Anči"Foto: DENÍK/Michal Kovář

 Magistrát totiž po pěti letech od osazení křižovatky semafory promýšlel, jak zde zajistit co nejplynulejší provoz. V posledních dnech „světla" svítila dvě hodiny ráno. Od teď už dopravu řídí pouze značky.

„Přišel pokyn od Dopravního inspektorátu Policie České republiky, aby semafory zůstaly vypnuté. Rozhodnutí je trvalé," řekla mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá.

Auta na světlech túrují motory

Místní si oddychli, protože podle nich je to jediná možná varianta.

„Když tu ještě semafory nebyly nebo nesvítily, auta odjela pryč. Jinak tu stála, túrovala motory, baráky se třásly. Na kopci v Erenburgově ulici si dokonce lidé stěžovali, že jim to ničí fasády," popsala problémy za ostatní Iveta Zdražilová, která u křížení ulic Tomkova, Na Trati, Erenburgova a Na Šibeníku bydlí.

„Žiji u křižovatky, takže jsem na provoz zvyklá, ale pokud jsou semafory zapnuté, není tu klid. Jediná možnost je jejich vypnutí, protože jinak doprava plynulá nebude. Maximálně je spustit ve špičce. Většina řidičů se dokáže domluvit," uvedla v době, kdy ještě bývaly semafory v pracovní dny zapnuté ráno od sedmé do deváté hodiny.

Jako důvod k osazení semaforů radnice uváděla větší bezpečnost při přecházení dětí a studentů do blízkých škol. Pak se světla kvůli lepší propustnosti křižovatky vypínala.

Těžké odbočování

Najdou se i hlasy, které upozorňují, že ani bez semaforů není provoz v křižovatce zcela plynulý.

„Bez světel to stojí v křižovatce taky, protože se nedá odbočit z hlavní do ulic Na Šibeníku nebo Na Trati," zmínil v diskusi na webu Olomouckého deníku čtenář, jenž se nepodepsal.

Křižovatka dostala semafory v roce 2007.

„Po pěti letech potřebujeme provést vyladění vzhledem k vývoji dopravy. Jde o to, kdy bude provoz plynulejší. Dělali jsme se státní policií místní šetření, pozorovali jsme křižovatku při obou variantách a srovnávali," sdělil nedávno Marek Černý, vedoucí oddělení koncepce dopravy. Nyní už je jasno, verze„vypnout" zvítězila.

Na úpravu křižovatky dala radnice peníze spolu s Olomouckým krajem.

„Celková investice města byla v maximální výši zhruba pěti milionů korun. Jednalo se o společnou investici města a kraje," doplnila Radka Štědrá.

Autor: Ondřej Zuntych

17.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies