VYBERTE SI REGION

Silnici smrti v Týnečku zklidní plná čára

Olomouc - Plná čára, zákaz předjíždění, zrušení maximální povolené čtyřicetikilometrové rychlosti a zavedení obvyklé padesátikilometrové. S takovými změnami se nově setkávají řidiči na silnici I/46 na výjezdu z Olomouce v městské části Týneček směrem na Šternberk.

26.7.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
Změna dopravní situace na I/46 v Týnečku

Změna dopravní situace na I/46 v TýnečkuFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Dopravní inženýři a inspektoři navrhli bezpečnostní opatření také kvůli tragické nehodě, která se zde stala před necelým rokem. Ředitelství silnic a dálnic plánuje další úpravy, které přispějí k bezpečnosti, i dále na trase, jež spojuje Olomouc se Šternberkem.

Sobota 17. září 2011 se zapsala do černých statistik dopravních nehod. Řidič sportovního vozu značky Mercedes začal na výjezdu z Olomouce v úseku, kde platila čtyřicetikilometrová rychlost, předjíždět kolonu vozidel před sebou. Při manévru narazil do červené fabie, která odbočovala mimo cestu. Třicetiletý řidič škodovky přišel o život, jeho spolujezdkyně utrpěla vážná zranění.

VÍCE K NEHODĚ: V Týnečku zemřel řidič, jeho fabii smetl mercedes

Vznik bezpečnostních opatření

Událost se stala podnětem pro dopravní experty, kteří na I/46 navrhli několik opatření.

„V první fázi jsme nechali zaslepit sjezdy na komunikaci vedoucí pod úrovní silnice I/46. Nejprve jsme navrhovali vykácet dřeviny, aby se zvětšil výhled, ale následně jsme zjistili, že by ani odstranění zeleně nepomohlo. Zvolili jsme proto samotné zaslepení. Nyní je možné dostat se na ulici Šternberskou od točny autobusů," uvedl Petr Radvanský, policejní dopravní inženýr.

Situací na komunikaci, kde motoristé často porušovali pravidla, se zabýval další expert na dopravu. Výsledkem je zavedení zákazu předjíždění, které podtrhuje plná čára.

Změna dopravní situace na I/46 v Týnečku

„Prapříčinou byla skutečně nešťastná nehoda. Zjistili jsme také nepříznivou situaci vůči chodcům. Ve spolupráci s komisí městské části jsme udělali návrh dopravního značení. Zákazem předjíždění se minimalizuje riziko, že na lidi, kteří chodí ve směru jízdy vozidel při levé krajnici, najede zezadu auto," uvedl Lubomír Pešout, vrchní komisař odboru služby dopravní policie krajského ředitelství. Dodal, že v praxi zákaz respektuje více než devadesát procent řidičů.

Zrušená čtyřicítka

Původní nejvyšší povolená rychlost čtyřicet kilometrů za hodinu je také minulostí.

„Byla pozůstatkem z doby, kdy v obcích platila šedesátka. Nyní se vyskytuje pouze v ojedinělých případech. Zde nyní nově platí standardní nejvyšší povolená rychlost v obci," poznamenal Lubomír Pešout s tím, že po úpravě dopravního značení není důvod, aby zde řidiči nadále jezdili čtyřicet kilometrů v hodině.

Změna na padesátikilometrovou rychlost zaskočila předsedu komise městské části Týneček.

„Velice mě to překvapilo, a to zejména ve vztahu k chodcům. Čtyřicítku zde ale stejně nikdo nedodržoval a peníze, které jsme dali do radarů, byly téměř vyhozené. S řešením, které se zde na začátku července realizovalo, jsem však maximálně spokojený. Také reakce obyvatel jsou víceméně pozitivní," sdělil předseda komise městské části Dušan Mifka.

Příprava dalších bezpečnostních prvků

Také na ostatních úsecích frekventované komunikace do Šternberka chce její vlastník, Ředitelství silnic a dálnic, v blízké době udělat další bezpečnostní opatření.

„Vzhledem k tomu, že tangenta, která měla spojit Olomouc se Šternberkem, není ve strategickém plánu ministerstva dopravy, se intenzivně snažíme zvýšit bezpečnost na stávající komunikaci I/46. Je zadána veřejná soutěž na bezpečnostní opatření. Za vynaložení minima prostředků, v porovnání s výstavbou nové komunikace, bychom chtěli udělat co nejvíce pro větší bezpečnost," uvedl Martin Smolka, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Zásahy by pak měly mít podobu například změny svislého a vodorovného značení či zbudování by-passů.

„Chtěli bychom optimalizovat křižovatky. Například řidiči, kteří odbočují na Tovéř ze směru od Dolan, zbrzďují ostatní motoristy za sebou. Tento úsek je velmi nebezpečný a dochází zde často ke kolizím. Zde by se dal udělat průběžný odbočovací pruh," naznačil.

Autor: Veronika Kolesárová

26.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

Soud uznal bývalé manažery Key Investments vinnými

Praha - Pražský městský soud v pátek uznal vinu tří bývalých členů představenstva společnosti Key Investments (KI). Podle obžaloby způsobili 45 zákazníkům firmy škodu 873,7 milionu korun, když spravovali jejich peníze při obchodování s cennými papíry. Tresty soud sdělí na závěr obsáhlého rozsudku, který bude předčítat zhruba hodinu. Bývalým manažerům hrozí až osm let vězení za porušení povinnosti při správě cizího majetku a porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže.

Žalobci předali poznatky z prověřování šéfů policie do Prahy

Olomouc, Praha - Olomoučtí žalobci ukončili prověřování policejního prezidenta Tomáše Tuhého a jeho bývalého náměstka Zdeňka Laubeho, které se týkalo sloučení protimafiánského a protikorupčního útvaru. Novinářům to po výslechu před sněmovní vyšetřovací komisí k reorganizaci policie řekl šéf vrchního státního zastupitelství Ivo Ištvan. Podle informací ČTK poznatky předali kolegům do Prahy, což Ištvan nechtěl potvrdit. Uvedl, že nechce kolegy vystavovat mediálnímu tlaku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies