VYBERTE SI REGION

Silnici smrti v Týnečku zklidní plná čára

Olomouc - Plná čára, zákaz předjíždění, zrušení maximální povolené čtyřicetikilometrové rychlosti a zavedení obvyklé padesátikilometrové. S takovými změnami se nově setkávají řidiči na silnici I/46 na výjezdu z Olomouce v městské části Týneček směrem na Šternberk.

26.7.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie
Změna dopravní situace na I/46 v Týnečku

Změna dopravní situace na I/46 v TýnečkuFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Dopravní inženýři a inspektoři navrhli bezpečnostní opatření také kvůli tragické nehodě, která se zde stala před necelým rokem. Ředitelství silnic a dálnic plánuje další úpravy, které přispějí k bezpečnosti, i dále na trase, jež spojuje Olomouc se Šternberkem.

Sobota 17. září 2011 se zapsala do černých statistik dopravních nehod. Řidič sportovního vozu značky Mercedes začal na výjezdu z Olomouce v úseku, kde platila čtyřicetikilometrová rychlost, předjíždět kolonu vozidel před sebou. Při manévru narazil do červené fabie, která odbočovala mimo cestu. Třicetiletý řidič škodovky přišel o život, jeho spolujezdkyně utrpěla vážná zranění.

VÍCE K NEHODĚ: V Týnečku zemřel řidič, jeho fabii smetl mercedes

Vznik bezpečnostních opatření

Událost se stala podnětem pro dopravní experty, kteří na I/46 navrhli několik opatření.

„V první fázi jsme nechali zaslepit sjezdy na komunikaci vedoucí pod úrovní silnice I/46. Nejprve jsme navrhovali vykácet dřeviny, aby se zvětšil výhled, ale následně jsme zjistili, že by ani odstranění zeleně nepomohlo. Zvolili jsme proto samotné zaslepení. Nyní je možné dostat se na ulici Šternberskou od točny autobusů," uvedl Petr Radvanský, policejní dopravní inženýr.

Situací na komunikaci, kde motoristé často porušovali pravidla, se zabýval další expert na dopravu. Výsledkem je zavedení zákazu předjíždění, které podtrhuje plná čára.

Změna dopravní situace na I/46 v Týnečku

„Prapříčinou byla skutečně nešťastná nehoda. Zjistili jsme také nepříznivou situaci vůči chodcům. Ve spolupráci s komisí městské části jsme udělali návrh dopravního značení. Zákazem předjíždění se minimalizuje riziko, že na lidi, kteří chodí ve směru jízdy vozidel při levé krajnici, najede zezadu auto," uvedl Lubomír Pešout, vrchní komisař odboru služby dopravní policie krajského ředitelství. Dodal, že v praxi zákaz respektuje více než devadesát procent řidičů.

Zrušená čtyřicítka

Původní nejvyšší povolená rychlost čtyřicet kilometrů za hodinu je také minulostí.

„Byla pozůstatkem z doby, kdy v obcích platila šedesátka. Nyní se vyskytuje pouze v ojedinělých případech. Zde nyní nově platí standardní nejvyšší povolená rychlost v obci," poznamenal Lubomír Pešout s tím, že po úpravě dopravního značení není důvod, aby zde řidiči nadále jezdili čtyřicet kilometrů v hodině.

Změna na padesátikilometrovou rychlost zaskočila předsedu komise městské části Týneček.

„Velice mě to překvapilo, a to zejména ve vztahu k chodcům. Čtyřicítku zde ale stejně nikdo nedodržoval a peníze, které jsme dali do radarů, byly téměř vyhozené. S řešením, které se zde na začátku července realizovalo, jsem však maximálně spokojený. Také reakce obyvatel jsou víceméně pozitivní," sdělil předseda komise městské části Dušan Mifka.

Příprava dalších bezpečnostních prvků

Také na ostatních úsecích frekventované komunikace do Šternberka chce její vlastník, Ředitelství silnic a dálnic, v blízké době udělat další bezpečnostní opatření.

„Vzhledem k tomu, že tangenta, která měla spojit Olomouc se Šternberkem, není ve strategickém plánu ministerstva dopravy, se intenzivně snažíme zvýšit bezpečnost na stávající komunikaci I/46. Je zadána veřejná soutěž na bezpečnostní opatření. Za vynaložení minima prostředků, v porovnání s výstavbou nové komunikace, bychom chtěli udělat co nejvíce pro větší bezpečnost," uvedl Martin Smolka, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Zásahy by pak měly mít podobu například změny svislého a vodorovného značení či zbudování by-passů.

„Chtěli bychom optimalizovat křižovatky. Například řidiči, kteří odbočují na Tovéř ze směru od Dolan, zbrzďují ostatní motoristy za sebou. Tento úsek je velmi nebezpečný a dochází zde často ke kolizím. Zde by se dal udělat průběžný odbočovací pruh," naznačil.

Autor: Veronika Kolesárová

26.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
5 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Vicekancléř Gabriel: AfD se radikalizuje, měla by ji sledovat kontrarozvědka

Berlín - Německý vicekancléř Sigmar Gabriel navrhuje, aby německou protiimigrační stranu Alternativa pro Německo (AfD) sledovala tajná služba. Reaguje tak na hojně kritizované výroky představitele AfD Björna Höckeho, který vyjádřil nelibost nad přítomností památníku holokaustu v Berlíně.

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies