VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnici smrti v Týnečku zklidní plná čára

Olomouc - Plná čára, zákaz předjíždění, zrušení maximální povolené čtyřicetikilometrové rychlosti a zavedení obvyklé padesátikilometrové. S takovými změnami se nově setkávají řidiči na silnici I/46 na výjezdu z Olomouce v městské části Týneček směrem na Šternberk.

26.7.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
3 fotografie

Změna dopravní situace na I/46 v TýnečkuFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Dopravní inženýři a inspektoři navrhli bezpečnostní opatření také kvůli tragické nehodě, která se zde stala před necelým rokem. Ředitelství silnic a dálnic plánuje další úpravy, které přispějí k bezpečnosti, i dále na trase, jež spojuje Olomouc se Šternberkem.

Sobota 17. září 2011 se zapsala do černých statistik dopravních nehod. Řidič sportovního vozu značky Mercedes začal na výjezdu z Olomouce v úseku, kde platila čtyřicetikilometrová rychlost, předjíždět kolonu vozidel před sebou. Při manévru narazil do červené fabie, která odbočovala mimo cestu. Třicetiletý řidič škodovky přišel o život, jeho spolujezdkyně utrpěla vážná zranění.

VÍCE K NEHODĚ: V Týnečku zemřel řidič, jeho fabii smetl mercedes

Vznik bezpečnostních opatření

Událost se stala podnětem pro dopravní experty, kteří na I/46 navrhli několik opatření.

„V první fázi jsme nechali zaslepit sjezdy na komunikaci vedoucí pod úrovní silnice I/46. Nejprve jsme navrhovali vykácet dřeviny, aby se zvětšil výhled, ale následně jsme zjistili, že by ani odstranění zeleně nepomohlo. Zvolili jsme proto samotné zaslepení. Nyní je možné dostat se na ulici Šternberskou od točny autobusů," uvedl Petr Radvanský, policejní dopravní inženýr.

Situací na komunikaci, kde motoristé často porušovali pravidla, se zabýval další expert na dopravu. Výsledkem je zavedení zákazu předjíždění, které podtrhuje plná čára.

Změna dopravní situace na I/46 v Týnečku

„Prapříčinou byla skutečně nešťastná nehoda. Zjistili jsme také nepříznivou situaci vůči chodcům. Ve spolupráci s komisí městské části jsme udělali návrh dopravního značení. Zákazem předjíždění se minimalizuje riziko, že na lidi, kteří chodí ve směru jízdy vozidel při levé krajnici, najede zezadu auto," uvedl Lubomír Pešout, vrchní komisař odboru služby dopravní policie krajského ředitelství. Dodal, že v praxi zákaz respektuje více než devadesát procent řidičů.

Zrušená čtyřicítka

Původní nejvyšší povolená rychlost čtyřicet kilometrů za hodinu je také minulostí.

„Byla pozůstatkem z doby, kdy v obcích platila šedesátka. Nyní se vyskytuje pouze v ojedinělých případech. Zde nyní nově platí standardní nejvyšší povolená rychlost v obci," poznamenal Lubomír Pešout s tím, že po úpravě dopravního značení není důvod, aby zde řidiči nadále jezdili čtyřicet kilometrů v hodině.

Změna na padesátikilometrovou rychlost zaskočila předsedu komise městské části Týneček.

„Velice mě to překvapilo, a to zejména ve vztahu k chodcům. Čtyřicítku zde ale stejně nikdo nedodržoval a peníze, které jsme dali do radarů, byly téměř vyhozené. S řešením, které se zde na začátku července realizovalo, jsem však maximálně spokojený. Také reakce obyvatel jsou víceméně pozitivní," sdělil předseda komise městské části Dušan Mifka.

Příprava dalších bezpečnostních prvků

Také na ostatních úsecích frekventované komunikace do Šternberka chce její vlastník, Ředitelství silnic a dálnic, v blízké době udělat další bezpečnostní opatření.

„Vzhledem k tomu, že tangenta, která měla spojit Olomouc se Šternberkem, není ve strategickém plánu ministerstva dopravy, se intenzivně snažíme zvýšit bezpečnost na stávající komunikaci I/46. Je zadána veřejná soutěž na bezpečnostní opatření. Za vynaložení minima prostředků, v porovnání s výstavbou nové komunikace, bychom chtěli udělat co nejvíce pro větší bezpečnost," uvedl Martin Smolka, ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Zásahy by pak měly mít podobu například změny svislého a vodorovného značení či zbudování by-passů.

„Chtěli bychom optimalizovat křižovatky. Například řidiči, kteří odbočují na Tovéř ze směru od Dolan, zbrzďují ostatní motoristy za sebou. Tento úsek je velmi nebezpečný a dochází zde často ke kolizím. Zde by se dal udělat průběžný odbočovací pruh," naznačil.

Autor: Veronika Kolesárová

26.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies