VYBERTE SI REGION

Skládka v Žeravicích se rozšiřuje, sloužit bude dalších deset let

Přerov – S rozšířením skládky v mítní části Přerova – Žeravice se začalo v pondělí 14. července. Životnost skládky by se měla díky tomu prodloužit o dalších deset let, do roku 2024 tak mohou Přerované směřovat svůj zbytkový odpad právě sem.

17.7.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: František Čermák

„Současná skládka se rozkládá na ploše 58 270 metrů čtverečních, což představuje úložný prostor o kapacitě zhruba 671 tisíc metrů krychlových. Teď se tato plocha ještě rozšíří – zahájili jsme výstavbu dalšího pole s kapacitou 225 500 metrů krychlových," uvedl náměstek přerovského primátora Michal Zácha.

Systém skládkování zůstane i po rozšíření zachován.

„Odpad se na skládce ukládá do jednotlivých sektorů. Ty jsou překrývány inertním materiálem, jako je zemina, cihly a podobně, aby došlo k zamezení zápachu, požárnímu odizolování a úletům lehkých částí," nastínila Miroslava Švadlenková z Technických služeb města Přerova.

Těleso skládky je po celé ploše izolováno jednak minerálním těsněním a jednak speciální fólií, která je chráněna geotextilií. V průběhu provozu skládky je její vliv na okolí pravidelně monitorován analýzou kvality podzemních, povrchových a průsakových vod.

„Tyto rozbory budou probíhat i po uzavření skládky a její rekultivaci – a to po dobu minimálně třiceti let. Každá skládka je, ve větší či menší míře, producentem skládkového bioplynu. V případě skládky v Žeravicích jsou slabé úniky bioplynu jímány speciálními koksokompostovými filtry," doplnila závěrem Miroslava Švadlenková.

Skládka byla v Přerově – Žeravicích otevřena v roce 1993. Za tu dobu sem bylo uloženo více než 700 tisíc metrů krychlových zbytkového směsného komunálního odpadu.

Její rozšíření by mělo být do konce září hotové, cena investice je třináct milionů korun. 

Autor: Iva Najďonovová

17.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies