VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soutěž o logo: v komisi je jediný grafik 'zvenku', návrhy posoudí i veřejnost

Prostějov - Jediný profík, který není přímo svázán s radnicí. Dále dva radní, grafička magistrátu a mediální poradce města. Pětičlenná komise, která bude spolurozhodovat o logu Magistrátu města Prostějova, je na světě. „Komisi jmenovala rada města," sdělila náměstkyně primátora Ivana Hemerková.

24.6.2013
SDÍLEJ:

Náměstkyně primátora Ivana Hemerková s došlými návrhy na logo města ProstějovaFoto: Archiv města

Ta již dříve prozradila, že chce, aby mezi členy bylo co nejvíc odborníků na grafiku. Jsou dva specialisté, kteří tvoří v komisi menšinu, dostatečný počet? „Domnívám se, že ano," reagovala Hemerková. Vysvětlila, že sehnat víc odborníků byl nereálný úkol. Řada z nich se totiž soutěže účastní a spoléhat se na působení těch dalších, kteří třeba pracují v Praze, by bylo značně nejisté.

Předsedkyní komise pro výběr nejvhodnější návrhů je právě náměstkyně primátora Ivana Hemerková. Členy jsou náměstek primátora Zdeněk Fišer, grafička magistrátu Martina Váňová, mediální poradce magistrátu Bohumil Pácl a olomoucký graphic designer Jiří Ďuriš.

„Do soutěže jsme se nehlásili, protože jsme v podobných záležitostech nebyli dlouhodobě schopni uspět a já měl kvůli tomu pochybnosti, jak to všechno funguje. Právě proto chci poznat soutěž z druhé stránky – z pohledu člena komise. Budu sledovat, zda byla čistá," řekl ke svému členství v komisi Jiří Ďuriš ze studia BastArt.cz. Podotkl, že zatím přesně neví, do čeho jde. Magistrát mu totiž dosud podrobnosti ohledně práce komise nesdělil.

Finálové návrhy uvidí veřejnost

„Má představa je, že se ve sto dvanácti přijatých obálkách sejde zhruba tři sta jednotlivých návrhů. Grafici, kteří jsou členy komise, vyřadí ty nevhodné. Výběr se bude postupně zužovat a nakonec zůstanou jen ty návrhy, které se předloží radě města," přiblížila Ivana Hemerková.

Dodala, že radní na svém úterním zasedání vyberou z předložených návrhů nejvýše pět, které poputují do finálového kola. „Všechny tyto návrhy město zveřejní a nechá je posoudit veřejnou diskusí," ubezpečila Hemerková. Veřejnost tak radě města pomůže zvolit nejlepší logo a logotyp.

Vítězné logo má být jednoduché a bude sestávat z grafického symbolu. U logotypu bude logo doplněno slovem. Vítěz soutěže získá 30 tisíc korun. Každý z neúspěšných finalistů obdrží 5 tisíc korun. „Logo a logotyp budou užívány na propagačních materiálech, dokumentech, vizitkách, webových prezentacích  a podobně," připomněla mluvčí magistrátu Ja­na Gáborová.

Autor: Radim Havlík

24.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Politolog Jan Kubáček.
3

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

Několikaletý propad sudového piva se podařilo zastavit, naznačují první data za loňský rok.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies