Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Lutíně zmizely silnice. Tahanice firem štvou místní, nemají kde parkovat

Lutín – Pořádně naštvaní jsou v těchto dnech obyvatelé Lutína na Olomoucku. Po celé obci jim totiž od začátku týdne parkují desítky vozidel, které patří zejména zaměstnancům dvou firem sídlících v areálu bývalého podniku Sigma Lutín. 

12.12.2013
SDÍLEJ:

Odstraněný zpevněný povrch na silnicích v areálu bývalého podniku Sigma LutínFoto: DENÍK/Veronika Kolesárová

Společnosti se dohadují s majitelem komunikací ohledně placení poplatků za vjezd do lokality a parkovací stání.

„Tři kohouti se hádají a nejvíc trpíme my," zhodnotil současnou situaci starosta Lutína Antonín Bábek.

Automobily zaplnily ulice přiléhající nejen k průmyslovému areálu, ale i části obce.

„S dopravou je to tady celkově na štíru, ale nepamatuji se, že bych tady něco podobného kdy zažila. Stojí po celé vesnici, blokují třeba zásobování," řekla Marcela, jejíž příjmení redakce zná, ovšem žena ho nechtěla zveřejnit.

V činžovních domech nedaleko průmyslové zóny bydlí další nahněvaný obyvatel Lutína, který lamentoval na řidiče stojící v zákazu stání v Růžové ulici.

„Tady nemají co dělat, potřebují se sem dostat náklaďáky, které dovážejí zboží do obchodu a do hospody. Nevlezou se sem. A lidi z našeho baráku se vrátí domů z práce a nemají kde zaparkovat," utrousil muž.

Ze situace není nadšený ani starosta Antonín Bábek, který se rozhodl přizvat na pomoc policii. Jeden strážník v úterý rozdával v Růžové ulici neukázněným řidičům za stěrače upozornění na porušení zákona.

Na nedostatek parkovacích míst doplácejí nejen obyvatelé, ale i další lidé, kteří přijíždějí do Lutína z okolí. A například kvůli návštěvám lékařů porušují parkováním v zákazu pravidla silničního provozu.

„Nebylo tady žádné místo, proto jsem auto nechal v zákazu. Jedu to vyřídit na policii," přiznal Květoslav Pospíšil z Kostelce na Hané, který se k autu s oznámením o přestupku vrátil po kontrole u zubaře.

Silnice uvnitř lutínského areálu vlastní firma Subyt.

Její jednatel Milan Šimonovský, který zároveň stojí v čele vedení čerpadlářského holdingu Sigma Group, v pondělí sdělil České tiskové kanceláři, že od 1. prosince je zavedený nový systém výběru poplatků za vjezd do průmyslového komplexu.

Poplatky zdůvodnil tím, že v posledních pěti letech investovaly společnosti skupiny Sigma Group do infrastruktury průmyslového areálu v Lutíně více než třicet milionů korun.

Materiál k renovaci jiných komunikací

„Důvodem investice bylo zvýšení bezpečnosti osob i majetku v areálu, zlepšení jeho dopravní obslužnosti a ulehčení dopravě v obci," dodal Milan Šimonovský.

Firmy John Crane Sigma a Edwards podle něj ale nová pravidla nerespektují.

Majitel komunikací proto o víkendu odstranil zpevněný povrch na silnicích, které tyto dvě společnosti využívají.

„Materiál použijeme k renovaci jiných komunikací v rámci areálu. Opatřením se sice snížil kvalitativní standard přístupové komunikace mezi objekty těchto firem, nicméně jejich přístup k nemovitostem není nijak omezován," uvedl Milan Šimonovský.

Generální ředitel John Crane Sigma Stanislav Štafa se odmítl k tématu vyjádřit.

„Dohodli jsme se, že médiím nebudeme poskytovat v této souvislosti žádné informace," sdělil.

Edwards: Máme nárok na volný přístup

Společnost Edwards, která považuje postup správce komunikací za nelegální, zaslala v úterý odpoledne tiskové prohlášení.

„Společnost drží v rukou potvrzení od Okresního soudu Olomouc. To dokládá, že společnost Edwards má nárok na přístup k vlastním pozemkům a volné užívání komunikace, na které začala Sigma vybírat vstupní poplatek," uvedla Petra Kubátová, mediální zástupkyně firmy Edwards.

Podle ní vytvořila společnost Sigma Group rozbitím cesty možnou hrozbu vážných bezpečnostních problémů pro některé uživatele komerčního parku.

„Společnost Edwards zvažuje zahájení dalších právních akcí k zajištění plynulého fungování provozu a k zajištění bezpečnosti svých zaměstnanců a obchodních partnerů," dodala Petra Kubátová.

Reakci vedení Sigma Group na informace zaslané v tiskovém prohlášení firmy Edwards se Olomouckému deníku nepodařilo získat.

Tahanice mezi podnikatelskými subjekty místní obyvatele nezajímají. Jediné, co chtějí je, aby z ulic zmizelo nadměrné množství vozidel.

„Nevím, ale třeba by pomohla nějaká petice," uzavřela Marcela, která v Lutíně bydlí pětatřicet let.

Autor: Veronika Kolesárová

12.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
AKTUALIZOVÁNO
25 18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Kim Čong Un
10

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Meteorologové varují: Vytrvalý déšť může v Beskydech zvednout hladiny řek

Vydatný a vytrvalý déšť v Beskydech může během dneška a v noci zvedat hladiny řek hlavně v povodí Olše a Ostravice. Krátkodobě může být překročen i třetí stupeň povodňové aktivity, informoval dopoledne Český hydrometeorologický ústav.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení