VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje blokují Sokolskou. Nevejdou se do depa, nové je v nedohlednu

Olomouc – Nové depo pro rozšiřující se park olomouckých tramvají je zatím v nedohlednu. Vozy proto stávají na kolejích u depa v Sokolské ulici, kde ale překážejí řidičům.

31.8.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Místní si zase stěžují na otřesy a prach. Proti parkování tramvají pod okny se ozvali i z azylového domu, protože nebylo místo pro sanitku.

O možnosti nechávat tramvaje v Sokolské nadále jedná odbor dopravy.

Tolik tramvají jako v Sokolské ulici, asi jinde po městě za den neprojede. Místní už jsou na to hákliví.

„Je to hrůza. Provoz je tu asi od čtyř hodin ráno do půl dvanácté večer. Když projíždějí tramvaje, kývají se skleničky v sekretáři, jelikož koleje nejsou uložené do pryže jako ve vedlejších ulicích. Tramvaje otravují lidi a vedení ukotvené do zdí ničí domy," ukazoval na budovy Jiří Kubíček ze Sokolské ulice.

Problém ale znamenají i tramvaje odstavené na jedné ze dvou kolejí.

„Přes pracovní den se tu nedá zaparkovat. Nevyhnou se tu dvě auta. K tomu je tu domov pro matky, když by se tam něco stalo, bude problém se tam dostat," přidal muž.

Komunikace, ne odstaviště

Azylový dům pro matky s dětmi Fondu ohrožených dětí už na znesnadněný přístup upozorňoval. Je totiž potřeba, aby se ke vchodu mohla dostat sanita.

„Jsou u nás i těhotné ženy, porod může přijít kdykoli. Nebo se zraní dítě," řekla zástupkyně vedoucí azylového domu Ivana Paráková. V případě požáru je to prý domluvené tak, že dopravní podnik by vozy operativně přesunul.

Ze zúženého prostoru ulice nemají radost ani řidiči, jimž občas vznikají horké chvilky.

„Jsou to nebezpečné situace. V úzkém místě už jsem několikrát musela vycouvávat. Bývá to hodně nepříjemné, když si třeba protijedoucí neuvědomí, že má překážku, tedy tramvaj, na své straně," poznamenala k provozu řidička Jana z Olomouce.

„Myslím, že ulice by měla sloužit jako veřejná komunikace a ne jako odstaviště, to by mohli tramvaje nechávat třeba v Legionářské nebo kdekoli jinde. Přeci když vím, že nemám vozy kam dát, nekupuji další," narazila žena na pořizování nových vozů.

Moderní tramvaje jsou delší

Na podobný problém poukázal i Jiří Kubíček, který má zato, že situace si jasně říká o větší prostor pro parkování tramvají, než má podnik v Sokolské ulici k dispozici.

„Tramvaje jezdí v Olomouci už asi sto let, jenže tenkrát měl provoz jiné rozměry. Z několika projektů, které se plánovaly, žádný nevyšel. Mluvilo se třeba o místě po ruské armádě v Neředíně nebo v Lipenské ulici," vzpomněl některé z nich.

Dopravní podnik města Olomouce by potíže s místem rád dlouhodobě vyřešil, chybí však peníze.

„Tramvaje stojící v Sokolské ulici souvisí s nákupem nových vozů a rozšiřováním vozového parku, nové vozy typu Vario jsou delší než vozy typu T3, které postupně vyřazujeme. Provoz na této koleji je schválen Drážním úřadem," sdělila mluvčí dopravce Magdaléna Kopřivová s tím, že kolej se využívala i v minulosti.

Nové depo není z čeho zaplatit

Záměr na výstavbu nového depa, které by současnému stavu odlehčilo, sice existuje, nebylo by ho však z čeho zaplatit.

Podle mluvčí zatím nebyly vyčleněny finance, ačkoli byla možnost čerpat z evropských fondů.

„Dopravní podnik připravuje výstavbu odstavného parkoviště pro tramvajové vozy na ulici Jeremenkova, bohužel opět je tento záměr vázán na rekonstrukci hlavního vlakového nádraží, a proto se jeho realizace oddaluje," uvedla Kopřivová.

Před dvěma lety odhadovala radnice stavbu nové vozovny včetně příprav na 1,2 miliardy korun.

Dopravní podnik nyní provizorně odstavuje tramvaje na konečné zastávce Nová Ulice, kterou pro tento účel oplotil a vybavil kamerovým systémem.

Otázkou, zda je možné, aby tramvaje v Sokolské ulici parkovaly i nadále, se v současné době zabývá dopravní odbor magistrátu.

Autor: Ondřej Zuntych

31.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Zaorálek
2 15

Sobotka: Kandidátem ČSSD na Hrad by mohli být Zaorálek nebo Štěch

Kajínek po propuštění z vězení vyvolává mezi lidmi různé reakce. Jedni jej odsuzují, druzí jej považují za celebritu. Když ve čtvrtek odpoledne s přítelkyní nakupoval v brněnském univerzitním kampusu, lidé se s nim fotili a chtěli autogramy.
AKTUALIZOVÁNO
19 12

Lidé jsou skvělí. Přejí mi a věří, že jsem nevinný, řekl omilostněný Kajínek

Ruské velvyslanectví: Růžový tank pošpiňuje vzpomínku. Podpořilo přemalování

Členy vojenského klubu, kteří se o víkendu pokusili vrátit růžovému tanku IS-2 před červeným kostelem v Brně původní zelenou barvu, ve čtvrtek podpořilo velvyslanectví Ruské federace v České republice. Jeho zástupci se ohradili proti tvrzení Davida Černého, který tank přetřel na růžovo, že se jedná o symbol okupace z roku 1968.

Erdogan v bruselských kleštích. Jednal s Merkelovou i Macronem

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan se musel v Bruselu na summitu NATO podívat přímo do očí těm, které v uplynulých měsících na dálku urážel. Setkal se s francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem a německou kancléřkou Angelou Merkelovou. I když s pohledem do očí má v případě Angley Merkelové prezident Turecka problémy. Při jednáních v únoru v Ankaře se turecký prezidnet očnímu kontaktu s kancléřkou v maximální možné míře vyhýbal.

Zase můžete cestovat. Soud pozastavil Trumpův protiimigrační dekret

Když na začátku svého vládnutí v Bílém domě omezil prezident Donald Trump vstup do země občanům zemí, kde převládá muslimské obyvatelstvo, postavili se proti jeho rozhodnutí nejen obyvatelé USA na protestních akcích. Své slovo řekl k naplnění Trumpových předvolebních slibů i soud.

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

V Bruselu bez rukaviček. Problémem bude Turecko, rozpočet, teror a možná i Rusko

Podle článku 5 zakládací listiny Severoatlantické aliance je útok na jednoho člena NATO útokem na celou alianci. To platilo bez výhrady v době studené války. Bude to platit i v éře nového amerického prezidenta Donalda Trumpa?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies