VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje blokují Sokolskou. Nevejdou se do depa, nové je v nedohlednu

Olomouc – Nové depo pro rozšiřující se park olomouckých tramvají je zatím v nedohlednu. Vozy proto stávají na kolejích u depa v Sokolské ulici, kde ale překážejí řidičům.

31.8.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Místní si zase stěžují na otřesy a prach. Proti parkování tramvají pod okny se ozvali i z azylového domu, protože nebylo místo pro sanitku.

O možnosti nechávat tramvaje v Sokolské nadále jedná odbor dopravy.

Tolik tramvají jako v Sokolské ulici, asi jinde po městě za den neprojede. Místní už jsou na to hákliví.

„Je to hrůza. Provoz je tu asi od čtyř hodin ráno do půl dvanácté večer. Když projíždějí tramvaje, kývají se skleničky v sekretáři, jelikož koleje nejsou uložené do pryže jako ve vedlejších ulicích. Tramvaje otravují lidi a vedení ukotvené do zdí ničí domy," ukazoval na budovy Jiří Kubíček ze Sokolské ulice.

Problém ale znamenají i tramvaje odstavené na jedné ze dvou kolejí.

„Přes pracovní den se tu nedá zaparkovat. Nevyhnou se tu dvě auta. K tomu je tu domov pro matky, když by se tam něco stalo, bude problém se tam dostat," přidal muž.

Komunikace, ne odstaviště

Azylový dům pro matky s dětmi Fondu ohrožených dětí už na znesnadněný přístup upozorňoval. Je totiž potřeba, aby se ke vchodu mohla dostat sanita.

„Jsou u nás i těhotné ženy, porod může přijít kdykoli. Nebo se zraní dítě," řekla zástupkyně vedoucí azylového domu Ivana Paráková. V případě požáru je to prý domluvené tak, že dopravní podnik by vozy operativně přesunul.

Ze zúženého prostoru ulice nemají radost ani řidiči, jimž občas vznikají horké chvilky.

„Jsou to nebezpečné situace. V úzkém místě už jsem několikrát musela vycouvávat. Bývá to hodně nepříjemné, když si třeba protijedoucí neuvědomí, že má překážku, tedy tramvaj, na své straně," poznamenala k provozu řidička Jana z Olomouce.

„Myslím, že ulice by měla sloužit jako veřejná komunikace a ne jako odstaviště, to by mohli tramvaje nechávat třeba v Legionářské nebo kdekoli jinde. Přeci když vím, že nemám vozy kam dát, nekupuji další," narazila žena na pořizování nových vozů.

Moderní tramvaje jsou delší

Na podobný problém poukázal i Jiří Kubíček, který má zato, že situace si jasně říká o větší prostor pro parkování tramvají, než má podnik v Sokolské ulici k dispozici.

„Tramvaje jezdí v Olomouci už asi sto let, jenže tenkrát měl provoz jiné rozměry. Z několika projektů, které se plánovaly, žádný nevyšel. Mluvilo se třeba o místě po ruské armádě v Neředíně nebo v Lipenské ulici," vzpomněl některé z nich.

Dopravní podnik města Olomouce by potíže s místem rád dlouhodobě vyřešil, chybí však peníze.

„Tramvaje stojící v Sokolské ulici souvisí s nákupem nových vozů a rozšiřováním vozového parku, nové vozy typu Vario jsou delší než vozy typu T3, které postupně vyřazujeme. Provoz na této koleji je schválen Drážním úřadem," sdělila mluvčí dopravce Magdaléna Kopřivová s tím, že kolej se využívala i v minulosti.

Nové depo není z čeho zaplatit

Záměr na výstavbu nového depa, které by současnému stavu odlehčilo, sice existuje, nebylo by ho však z čeho zaplatit.

Podle mluvčí zatím nebyly vyčleněny finance, ačkoli byla možnost čerpat z evropských fondů.

„Dopravní podnik připravuje výstavbu odstavného parkoviště pro tramvajové vozy na ulici Jeremenkova, bohužel opět je tento záměr vázán na rekonstrukci hlavního vlakového nádraží, a proto se jeho realizace oddaluje," uvedla Kopřivová.

Před dvěma lety odhadovala radnice stavbu nové vozovny včetně příprav na 1,2 miliardy korun.

Dopravní podnik nyní provizorně odstavuje tramvaje na konečné zastávce Nová Ulice, kterou pro tento účel oplotil a vybavil kamerovým systémem.

Otázkou, zda je možné, aby tramvaje v Sokolské ulici parkovaly i nadále, se v současné době zabývá dopravní odbor magistrátu.

Autor: Ondřej Zuntych

31.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První závod autonomních vozů skončil nehodou.
14

V Argentině se jel první závod aut bez řidičů, Skončil nehodou

K vraždě došlo na ubytovně v Jevíčku, kde oběť i  vrah bydleli ve stejném pokoji.
AKTUALIZOVÁNO

Vražda na ubytovně otřásla Malou Hanou, muži hrozí až 18 let vězení

Vodojemy v Brně se podobají istanbulské památce, říká znalec podzemí

Brno /FOTOGALERIE/ – Již zanedlouho se Brňané i přespolní vyřádí na adrenalinových prohlídkách brněnského podzemí. Lidé při nich vstoupí na dosud nepřístupná, ale zato zajímavá místa, jen s helmami a čelovkami. Úzkými štolami a žebříky do podzemí, které návštěvníci zakusí, již nespočetněkrát prošel znalec brněnského podzemí Aleš Svoboda. Právě on se velkou měrou na zpřístupnění nových tras podílí.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Praha - V České republice žijí téměř tři miliony důchodců a jejich počet trvale roste. I na tuto životní etapu by se měl člověk připravit.

AKTUALIZOVÁNO

Valachová se pře s gymnázii o termín maturity z matematiky

Zlomky, deskriptivní geometrie, nepřímá úměra a všechny další matematické dovednosti se mají zabydlet v myslích středoškoláků natolik, že bude přirozené z nich skládat maturitu. A to nejen na gymnáziích a lyceích, kde se bude maturita z matematiky poprvé konat povinně na jaře 2021, ale i na středních odborných školách. Tam tato novinka dorazí o rok později, jak v pondělí rozhodla vláda. Výjimku budou mít pouze umělecké, zdravotnické a sociální obory.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies