VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje blokují Sokolskou. Nevejdou se do depa, nové je v nedohlednu

Olomouc – Nové depo pro rozšiřující se park olomouckých tramvají je zatím v nedohlednu. Vozy proto stávají na kolejích u depa v Sokolské ulici, kde ale překážejí řidičům.

31.8.2013 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Místní si zase stěžují na otřesy a prach. Proti parkování tramvají pod okny se ozvali i z azylového domu, protože nebylo místo pro sanitku.

O možnosti nechávat tramvaje v Sokolské nadále jedná odbor dopravy.

Tolik tramvají jako v Sokolské ulici, asi jinde po městě za den neprojede. Místní už jsou na to hákliví.

„Je to hrůza. Provoz je tu asi od čtyř hodin ráno do půl dvanácté večer. Když projíždějí tramvaje, kývají se skleničky v sekretáři, jelikož koleje nejsou uložené do pryže jako ve vedlejších ulicích. Tramvaje otravují lidi a vedení ukotvené do zdí ničí domy," ukazoval na budovy Jiří Kubíček ze Sokolské ulice.

Problém ale znamenají i tramvaje odstavené na jedné ze dvou kolejí.

„Přes pracovní den se tu nedá zaparkovat. Nevyhnou se tu dvě auta. K tomu je tu domov pro matky, když by se tam něco stalo, bude problém se tam dostat," přidal muž.

Komunikace, ne odstaviště

Azylový dům pro matky s dětmi Fondu ohrožených dětí už na znesnadněný přístup upozorňoval. Je totiž potřeba, aby se ke vchodu mohla dostat sanita.

„Jsou u nás i těhotné ženy, porod může přijít kdykoli. Nebo se zraní dítě," řekla zástupkyně vedoucí azylového domu Ivana Paráková. V případě požáru je to prý domluvené tak, že dopravní podnik by vozy operativně přesunul.

Ze zúženého prostoru ulice nemají radost ani řidiči, jimž občas vznikají horké chvilky.

„Jsou to nebezpečné situace. V úzkém místě už jsem několikrát musela vycouvávat. Bývá to hodně nepříjemné, když si třeba protijedoucí neuvědomí, že má překážku, tedy tramvaj, na své straně," poznamenala k provozu řidička Jana z Olomouce.

„Myslím, že ulice by měla sloužit jako veřejná komunikace a ne jako odstaviště, to by mohli tramvaje nechávat třeba v Legionářské nebo kdekoli jinde. Přeci když vím, že nemám vozy kam dát, nekupuji další," narazila žena na pořizování nových vozů.

Moderní tramvaje jsou delší

Na podobný problém poukázal i Jiří Kubíček, který má zato, že situace si jasně říká o větší prostor pro parkování tramvají, než má podnik v Sokolské ulici k dispozici.

„Tramvaje jezdí v Olomouci už asi sto let, jenže tenkrát měl provoz jiné rozměry. Z několika projektů, které se plánovaly, žádný nevyšel. Mluvilo se třeba o místě po ruské armádě v Neředíně nebo v Lipenské ulici," vzpomněl některé z nich.

Dopravní podnik města Olomouce by potíže s místem rád dlouhodobě vyřešil, chybí však peníze.

„Tramvaje stojící v Sokolské ulici souvisí s nákupem nových vozů a rozšiřováním vozového parku, nové vozy typu Vario jsou delší než vozy typu T3, které postupně vyřazujeme. Provoz na této koleji je schválen Drážním úřadem," sdělila mluvčí dopravce Magdaléna Kopřivová s tím, že kolej se využívala i v minulosti.

Nové depo není z čeho zaplatit

Záměr na výstavbu nového depa, které by současnému stavu odlehčilo, sice existuje, nebylo by ho však z čeho zaplatit.

Podle mluvčí zatím nebyly vyčleněny finance, ačkoli byla možnost čerpat z evropských fondů.

„Dopravní podnik připravuje výstavbu odstavného parkoviště pro tramvajové vozy na ulici Jeremenkova, bohužel opět je tento záměr vázán na rekonstrukci hlavního vlakového nádraží, a proto se jeho realizace oddaluje," uvedla Kopřivová.

Před dvěma lety odhadovala radnice stavbu nové vozovny včetně příprav na 1,2 miliardy korun.

Dopravní podnik nyní provizorně odstavuje tramvaje na konečné zastávce Nová Ulice, kterou pro tento účel oplotil a vybavil kamerovým systémem.

Otázkou, zda je možné, aby tramvaje v Sokolské ulici parkovaly i nadále, se v současné době zabývá dopravní odbor magistrátu.

Autor: Ondřej Zuntych

31.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nejčastějšími riziky pro zaměstnance na evropských pracovištích jsou stres a problémy pohybového aparátu, zejména zad a rukou.
10

Odškodné za bolavá záda? Zničí nás to, tvrdí o návrhu firmy

Maria Šarapovová na exhibici v Las Vegas.
14

Pohledem Vojtěcha Žižky: O Máše a pokrytectví

Kde je farmářský trh s kvalitním jídlem? To si lidé musí povědět mezi sebou

Kus nebo třeba jen kousek vlastního pozemku? V Praze to má málokdo. Ani s dostatkem času nebo i chuti hrabat se v hlíně to občas není růžové. Právě v metropoli se tak staly fenoménem farmářské trhy.

Vakcíny proti tetanu docházejí. Lékaři při přeočkování upřednostňují starší děti

V dětské ambulanci v Kunštátě na Blanensku předminulý týden vypotřebovali poslední Boostrix Polio. Vakcínu, kterou povinně přeočkovávají deseti až jedenáctileté děti proti záškrtu, tetanu, černému kašli a dětské obrně. A několik měsíců ji ani nedoobjednají. Dodavatel oznámil přerušení výroby. „Potřebujeme obnovu dodávek hned, začínáme mít nenaočkované děti," přiblížila tamní lékařka Marie Neníčková.

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Flotila USA v čele s letadlovou lodí Carl Vinson se vytrvale přibližuje Korejskému poloostrovu. V prostoru by měla být do několika desítek hodin. Svaz disponuje takřka kompletním arsenálem zbraní - střelami země-země Tomahawk, stíhačkami Super Hornet, protilodními střelami. Zatím však chybí výzbroj, která by dovedla zasáhnout severokorejské balistické střely.

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies