VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Urychlí opravu centra Olomouce? Nejdřív změří otřesy od tramvají

Olomouc – Mohou tramvaje za padající zdivo v centru Olomouce, nebo ne? Vedení olomoucké radnice kladnou odpověď vylučuje. Přesto chystá provézt seismický průzkum provozu, ponechá sníženou rychlost tramvají v ulici 8. května a zvažuje snížit hmotnostní limity pro nákladní auta.

1.11.2012
SDÍLEJ:

Tramvaj v ulici 8. května projíždí kolem domu, ze kterého spadlo zdivo a smrtelně zranilo procházející ženu Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Jsme přesvědčeni, že tramvajový provoz nebyl příčinou pádu atiky z polikliniky a podobný názor předběžně vyjádřili i statici," sdělil první náměstek olomouckého primátora Ivo Vlach.

Radní nicméně rozhodli, že tramvaje budou v následujících dnech projíždět ulicí 8. května maximální rychlostí 20 km/h oproti původní „třicítce".

Zároveň bude platit desetikilometrová rychlost v blízkosti polikliniky SPEA, ze které se minulý týden utrhla atika. Protože tramvaje naberou zpoždění dvě až tři minuty, připraví město změnu jízdního řádu.

Radnice má v rukou materiál společnosti Ecological Consulting, která pro ni před rokem měřila vibrace z provozu olomouckých tramvají.

„Opíráme se o provedený seismický průzkum, takže naše rozhodnutí je možné chápat jako opatření předběžné opatrnosti. Chceme omezit i malá rizika," řekl Vlach s tím, že další měření bude následovat.

„V ulici 8. května jsme prověřovali vliv projíždějících tramvají a naložené tatry. Stejný průzkum jsme se teď rozhodli provést na ulici 1. máje, Denisova a Pekařská," uvedl náměstek Martin Major.

Nejnovější tramvaje mají na tř. 1. máje problémy

V roce 2007 město ulice Denisova a Pekařská opravilo, koleje tam jsou nyní uloženy do pryžového obalu.

„Rádi bychom viděli, jaký to má vliv na otřesy, které se přenáší na okolní zástavbu. Chceme vědět, jak by se situace zlepšila, kdyby byly koleje uloženy do stejného lože," prohlásil Major.

V dlouhodobém plánu města jsou rekonstrukce ulic 8. května a 1. máje.

„Pokud by se ukázalo, že vliv takového uložení kolejí je nezanedbatelný, určitě bychom urychlili přípravu rekonstrukce těchto dvou ulic. Primárně asi na ulici 8. května, kde ty statické poruchy jsou silnější než na ulici 1. máje," doplnil Major.

Dodal však, že co se týče provozu tramvají, je ulice 1. máje v horším stavu, protože zde bez problémů mohou jezdit pouze starší typy tramvají.

„Ty nejnovější zde mají problémy s uložením kolejí," řekl náměstek.

O dalším postupu radnice rozhodne podle výsledků testů, které chce mít do šesti týdnů.

Autor: Ondřej Zuntych

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

AKTUALIZUJEME

Pohřeb kardinála Vlka: lidé se scházejí na Hradě, musí projít kontrolou

První desítky lidí čekají před chrámem svatého Víta na Pražském hradě kvůli pohřbu kardinála Miloslava Vlka. Katedrála, ve které se bude rozloučení konat, se otevře v 9:45, lidé do ní budou moci vstupovat do 10:45. Samotná zádušní mše má být zahájena v 11:00 po průvodu církevních hodnostářů z Arcibiskupského paláce do chrámu. Mši bude sloužit pražský arcibiskup Dominik Duka. Vlk zemřel po těžké nemoci minulou sobotu ve věku 84 let.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies