VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Urychlí opravu centra Olomouce? Nejdřív změří otřesy od tramvají

Olomouc – Mohou tramvaje za padající zdivo v centru Olomouce, nebo ne? Vedení olomoucké radnice kladnou odpověď vylučuje. Přesto chystá provézt seismický průzkum provozu, ponechá sníženou rychlost tramvají v ulici 8. května a zvažuje snížit hmotnostní limity pro nákladní auta.

1.11.2012
SDÍLEJ:

Tramvaj v ulici 8. května projíždí kolem domu, ze kterého spadlo zdivo a smrtelně zranilo procházející ženu Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„Jsme přesvědčeni, že tramvajový provoz nebyl příčinou pádu atiky z polikliniky a podobný názor předběžně vyjádřili i statici," sdělil první náměstek olomouckého primátora Ivo Vlach.

Radní nicméně rozhodli, že tramvaje budou v následujících dnech projíždět ulicí 8. května maximální rychlostí 20 km/h oproti původní „třicítce".

Zároveň bude platit desetikilometrová rychlost v blízkosti polikliniky SPEA, ze které se minulý týden utrhla atika. Protože tramvaje naberou zpoždění dvě až tři minuty, připraví město změnu jízdního řádu.

Radnice má v rukou materiál společnosti Ecological Consulting, která pro ni před rokem měřila vibrace z provozu olomouckých tramvají.

„Opíráme se o provedený seismický průzkum, takže naše rozhodnutí je možné chápat jako opatření předběžné opatrnosti. Chceme omezit i malá rizika," řekl Vlach s tím, že další měření bude následovat.

„V ulici 8. května jsme prověřovali vliv projíždějících tramvají a naložené tatry. Stejný průzkum jsme se teď rozhodli provést na ulici 1. máje, Denisova a Pekařská," uvedl náměstek Martin Major.

Nejnovější tramvaje mají na tř. 1. máje problémy

V roce 2007 město ulice Denisova a Pekařská opravilo, koleje tam jsou nyní uloženy do pryžového obalu.

„Rádi bychom viděli, jaký to má vliv na otřesy, které se přenáší na okolní zástavbu. Chceme vědět, jak by se situace zlepšila, kdyby byly koleje uloženy do stejného lože," prohlásil Major.

V dlouhodobém plánu města jsou rekonstrukce ulic 8. května a 1. máje.

„Pokud by se ukázalo, že vliv takového uložení kolejí je nezanedbatelný, určitě bychom urychlili přípravu rekonstrukce těchto dvou ulic. Primárně asi na ulici 8. května, kde ty statické poruchy jsou silnější než na ulici 1. máje," doplnil Major.

Dodal však, že co se týče provozu tramvají, je ulice 1. máje v horším stavu, protože zde bez problémů mohou jezdit pouze starší typy tramvají.

„Ty nejnovější zde mají problémy s uložením kolejí," řekl náměstek.

O dalším postupu radnice rozhodne podle výsledků testů, které chce mít do šesti týdnů.

Autor: Ondřej Zuntych

1.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
64 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
33 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

DOTYK.CZ

ReSite - Ťok má pro Prahu vizi některých ulic jen pro cyklisty, bez aut

Ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 22. června o tom, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (nominovaný za Hnutí Ano).

VIDEO: Polská divadelní hra Kletba pod palbou, údajně podněcuje k vraždě

Polská prokuratura začala vyšetřovat producenty kontroverzní divadelní hry Klątwa. Příčinou je obvinění ze strany katolické církve, že představení prý diváky nabádá k vraždění.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies