V současné chvíli v nových kancelářích sedí přes sto úředníků, což je něco málo přes polovinu těch, kteří sem měli přejít.

Polyfunkční dům Namiro v Hynaisově ulici „Stěhování bude probíhat do konce tohoto roku průběžně. V listopadu se předpokládá přestěhování úseku poplatku za komunální odpad oddělení místních poplatků ekonomického odboru," uvedla Radka Štědrá, mluvčí olomoucké radnice.

Podle ní opoždění přesunu ovlivnil termín konání předčasných voleb.

„Kvůli němu nebylo možné některá frekventovaná pracoviště nyní přesunovat," podotkla mluvčí. V nových prostorách jsou od konce srpna nastěhované odbory školství, investic, ochrany a části odboru ekonomického a správy.

Nájem za plochu, která je o tisíc metrů čtverečních menší než hrací plocha Androva stadionu, činí za rok 19 milionů korun. Město nájemné hradí čtvrtletně.

Smlouva mezi samosprávou a společností Namiro je podepsaná na dvacet let s tím, že po deseti rocích se dá v případě nalezení jiného místa pro umístění úředníků vypovědět.

Budova olomouckého magistrátu (vlevo) a nová budova Namiro průhledem ze spojovací chodby

Budova olomouckého magistrátu (vlevo) a nová budova Namiro průhledem ze spojovací chodby. Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Úspory: čtyři odbory se starým nábytkem

Ještě před samotným zahájením stěhování město hledalo nejvýhodnější nabídku na výbavu kanceláří. Nyní však hledá úspory.

„Jedná se o redukci objemu veřejné zakázky na vybavení budovy magistrátu nábytkem o zhruba třetinu. To znamená, že čtyři odbory nebudou mít nový nábytek," přidala Radka Štědrá.

„Ve vazbě na volby a za předpokladu ukončení výběrového řízení na veřejnou zakázku dodávky nábytku, se odbor živnostenský a úsek občanských průkazů a cestovních dokladů bude stěhovat do Namiro začátkem roku 2014," uzavřela Radka Štědrá.