VYBERTE SI REGION

V Zábřehu bude opět stavět RegioJet, snaha starostů uspěla

Olomoucký kraj – Snaha vedení měst z celého Šumperska o opětovné zastavování vlaků soukromého dopravce RegioJet v Zábřehu slaví úspěch. Od neděle 9. června, kdy vstoupí v platnost změna jízdního řádu na železnici, bude ve stanici Zábřeh na Moravě zastavovat všech devět žlutých vlaků ve směru do Prahy.

22.5.2013
SDÍLEJ:

Vlak společnosti RegioJet. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Běčák

V opačném směru pak v Zábřehu zastaví tři spoje, které odjíždějí odpoledne z hlavního města a do Zábřeha přijíždějí vpodvečer, tedy v době, kdy je zájem cestujících o přepravu největší. Tyto časy jsou ideální pro návrat z pracovních jednání, ze škol i z výletů.

Většina vlaků RegioJetu přestala v Zábřehu zastavovat loni v polovině prosince, kdy se měnil jízdní řád.

Cestující měli až dosud k dispozici jen první ranní vlak do Prahy, který navíc jezdí jen v pracovní dny, a večerní spoj v opačném směru.

Soukromý dopravce zrušení zastávky v Zábřehu odůvodňoval provozními hledisky, velkou vytížeností hlavní trati a stavebními pracemi na modernizaci koridoru před Prahou, které zpomalují provoz.

Navíc se snažil o to, aby na nejexponovanějším úseku mezi Ostravou a Prahou jezdil co nejrychleji, protože musí čelit konkurenci Pendolin Českých drah a od letoška nově i černozlatým expresům soukromé společnosti Leo Express.

Lidé si cestování moderními žlutými vlaky soukromého dopravce v drtivé většině pochvalovali.

„Vagony jsou daleko pohodlnější než u Českých drah a jsou vždy čisté. Vyhovovalo mi i to, že součástí jízdenky je místenka, takže nehrozí, že by člověk prostál celou cestu do Prahy v uličce," řekl cestující Martin Fiala ze Zábřeha, který v loňském roce často využíval nabídky soukromých spojů.

Teď plánuje, že se do žlutých vlaků vrátí.

„Po zrušení zastavování RegioJetu v Zábřehu jsem začal jezdit expresy Českých drah a několikrát se mi stalo, že jsem prostál celou cestu do Prahy v uličce, jak byl vlak plný. Na rozdíl od jídelních vozů Českých drah si navíc můžu v RegioJetu dát něco k jídlu nebo k pití za rozumnou cenu," dodal Martin Fiala.

Pomohla i medializace

Vlak společnosti RegioJet v Zábřehu. Ilustrační fotoOpětovné zastavování většiny žlutých expresů v Zábřehu je výsledkem dlouhodobé snahy měst a společných jednání. Na RegioJet se se žádostí o obnovení zastávky obrátili starostové Šumperka, Zábřeha i Mohelnice.

„Pomohlo i to, že se tématu věnovala média právě v souvislosti s dopisy měst na vedení společnosti. Poslední jednání s ředitelem společnosti RegioJet Jiřím Schmidtem se konala v Zábřehu a rychle jsme našli společnou řeč. Jsem rád, že se podařilo najít řešení, které posílí dopravní obslužnost regionu. Musím ocenit flexibilitu společnosti a její přístup k zákazníkům," komentoval dobrou zprávu starosta Zábřeha František John.

„Nikdy jsme se nesmířili s tím, že bychom naše zákazníky v Zábřehu a Šumperku opustili a deklarovali jsme snahu se do Zábřeha vrátit hned, jak to bude možné. Vedli jsme za tím účelem intenzivní jednání jak s městy, tak se Správou železniční dopravní cesty," sdělil ředitel společnosti Jiří Schmidt.

Cestující tak budou mít opět na výběr, se kterým dopravcem pojedou. Navíc se jim podstatně rozšíří nabídka spojů do hlavního města i na Ostravsko.

RegioJet zareagoval rychleji, ČD budou druhé

České dráhy už dříve deklarovaly, že chtějí, aby v Zábřehu zastavovaly všechny expresy, včetně těch, které nyní stanicí jen projíždějí. Změnu ale plánují až od prosince, zatímco konkurence v podobě RegioJetu zareagovala rychleji.

„Opětovné zastavování v Zábřehu je důkazem toho, že konkurence na železnici přinesla větší flexibilitu. Zavedení nových zastávek už není otázkou dalšího roku a nového jízdního řádu. Dopravci jsou schopni pružněji reagovat na poptávku a přání zákazníků," řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Jízdenky s místenkou pro cesty ze Zábřeha po 9. červnu jsou již nyní v prodeji na internetových stránkách dopravce.

RegioJet vypravil první soukromé expresy v historii české železnice na trať mezi Prahou a Ostravou poprvé na konci září roku 2011. Nejprve šlo o tři páry spojů, postupem času společnost nabídku rozšiřovala až na dnešních devět párů spojů.

Autor: Michal Krestýn

22.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies