VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaků z Hranic do Valmezu bude stále jako šafránu

Hranicko – Vše při starém. Ani nový vlakový jízdní řád, který vstouil í v platnost dnes, v neděli 15. prosince, nepřinese úlevu těm, kteří dojíždějí z Teplic nad Bečvou, Černotína, Milotic nebo Hustopečí nad Bečvou. Především ve dnech pracovního klidu na trati vedoucí z Hranic přes Valašské Meziříčí na Slovensko zcela chybí dopolední obsluha zastávkovými osobními vlaky a v grafikonu je až pětihodinová mezera mezi spoji.

15.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Alexandr Vanžura

Na skutečnost Deník upozorňoval již začátkem září. Občané postižených obcí tehdy doufali, že pravidelná roční změna jízdních řádů jim po několika letech nesnází přinese jeden dopolední vlak navíc. Marně. V neděli jede například ze zmíněných Hustopečí nad Bečvou spoj do Hranic před osmou hodinou ráno, další až hodinu po poledni.

O zavedení dopoledního spoje usiluje například Jiří Zajíček z Černotína. Podle něj by lidé mohli v Hranicích využít přípojné vlaky do Brna, Přerova, Ostravy, Vídně i Prahy.

„Byla by to ideální přípojná vazba," vyjádřil se pan Zajíček. Ten dokonce Českým drahám navrhnul, aby na trať vyslaly pouze motorový vlak, který jinak od 7 do 15 hodin stojí bez užitku ve Vsetíně.

Vyjádření Českých drah

„V požadovaný čas není k dispozici žádná jednotka. Došlo totiž ke změně oběhů vozidel. Na dané trase objednává osobní vlaky Zlínský kraj po projednání s krajem Olomouckým. Postupuje se v zájmu co nejvyšší efektivity. Z tohoto důvodu nezůstávají stát ve stanicích volné pantografové jednotky nebo motorové vozy," informovala tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

V Hranicích na nádraží ovšem o víkendu po celý den zůstává odstavený vlak, který se často stává terčem sprejerů. Údaje o tom, o jakou finanční částku na vypravení jednoho dopoledního víkendového vlaku navíc by se mělo jednat, odmítla Šubová s ohledem na data obchodního charakteru sdělovat. Ani město Hranice situaci doposud nijak neřešilo.

„V posledních třech letech neevidujeme žádnou připomínku nebo stížnost od občanů na uvedený jízdní řád. Proto jsme s Českými drahami nejednali," sdělil tiskový mluvčí Městského úřadu v Hranicích Petr Bakovský.

„Prozatím jsme neuspěli," zhodnotil současnou situaci nespokojený černotínský občan, čímž zároveň nastínil, že o dopolední spoj navíc hodlá i nadále bojovat.

Autor: Jan Rotrekl

15.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies