VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky mezi Třebovou a Chornicemi se rozjedou. Kdy pojedou do Dzbelu?

Dzbel – Téměř tři roky vlaky mezi Chornicemi a Dzbelem nejedou, a nad tím, zda vůbec pojedou, stále visí otazník. Od 1. září se však rozjedou vlaky mezi Moravskou Třebovou a Chornicemi, odtud je pak jen krok k tomu, aby vlaky dojely do Dzbelu. Lidé by tento vstřícný krok uvítali.

2.6.2014
SDÍLEJ:

Nádraží ve Dzbelu. Ilustrační fotoFoto: Martin Laštůvka

„Už mě to nebaví. To jak se dá už víc než dva roky dopravit do Dzbelu z Chornic a opačně je tristní. Je mi jedno jaká společnost se o dopravní obslužnost postará, hlavně aby tu nějaká obslužnost byla a vlak z Chornic pak dobře navazoval na Moravskou Třebovou či Skalici nad Svitavou," nechal se slyšet jeden z občanů Dzbelu, který si nepřál uvést své jméno.

Jiří Pálka z odboru dopravy Pardubického kraje říká, že obnovené spojení mezi Moravskou Třebovou a Chornicemi je první krok ze dvou.

„Je to taková první vlaštovka. Na trase Moravská Třebová Chornice pojedou dva páry vlaků typu 810 od dopravní společnosti České dráhy," nechal se slyšet Jiří Pálka.

„Jsou to staré motoráky, i když je tam dobrá trať. Změnu jízdního řádu mohou lidé čekat 15. června. Vlaky by ale měly vyjet 1. září, tedy až se začátkem školního roku," řekl Jiří Pálka s tím, že vlak brzy dorazí i do Dzbelu.

Čeká se na studie

K serióznímu jednání mezi kraji však dojde, až bude mít Pardubický kraj vyhotoveny potřebné studie.

"Čekáme na výsledky řešení návrhové studie, kterou Pardubický kraj v těchto dnech dopracovává. Příští týden by mělo dojít k neoficiálnímu jednání v této záležitosti mezi Pardubickým a Olomouckým krajem," uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Alois Mačák.

Pardubický kraj ještě potřebné studie nemá k dispozici.

„Olomoucký kraj bez ekonomických podkladů vlak na Dzbel nechce pustit. Myslím, že lidé by ale mohli být s motoráky 810 spokojení. Otázkou je, jestli budou mít lidé na tomto úseku o vlak ještě zájem, po té, co si našli jiné řešení dopravy. Zrušená doprava se zavádí skutečně těžce," dodal Jiří Pálka s tím, že by v případě zájmu ze strany občanů vlaky do Dzbelu mohly dojet v příštím roce. Tedy s novým jízdním řádem pro rok 2014/2015, který bude znám na začátku prosince tohoto roku.

Starostka už v návrat spojů nevěří

Starostka Dzbelu se na záležitost dívá skepticky.

„Už tomu, že obnoví trasu Dzbel – Chornice nevěřím. Slibují nám návrat vlaků dva roky. Ještě, když jsme nebyli rozdělení do krajů, šlo vše v pohodě. Od rozdělení, je vše špatně," nechala se slyšet starostka Dzbelu Jana Konečná.

„Myslím, že staré motoráky by lidem určitě nevadily. Jen vlak sem už nejezdí tři roky, tak aby se jím lidé znovu naučili jezdit," dodala starostka malé dědinky za Konicí, odkud do 11 kilometrů vzdálené Chornice jede v pracovní dny pouze dvakrát za den mikrobus, o víkendu nic.

Zajistit dopravní obslužnost mezi Dzbelem a Chornicemi měla před časem společnost Arriva, která však změnila vedení a došlo tak k několika komplikacím. Podle slov současného ředitele této společnosti se zajištění dopravy na tomto úseku Arriva nebrání ani dnes.

„Jsme připraveni k zajištění dopravní obslužnosti na této trase, ale pouze v závazku veřejné služby (tzn. v případě, že doprava by byla objednaná krajem, pozn. red.)," řekl Ivo Novotný, marketingový a personální ředitel Arriva Transport ČR.

Autor: Martina Greplová

2.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Věra Jourová.
26 5

Ošizené jídlo za vyšší cenu? Chci s tím skoncovat, říká Věra Jourová

Exploze na koncertě v Manchesteru
3 16

Teroristický útok v Manchesteru: Češi mezi oběťmi nejsou

Expert o pražské kampani proti SUV vozům: Je to jen prázdné gesto

Vedení Prahy agituje za omezení počtu tzv. SUV aut v ulicích metropole. Názory odborníků na racionalitu kampaně „Čistou stopou Prahou" se liší. Nakolik jdou pražští radní v kampani za ekologičtější dopravu sami příkladem? Na to se pokouší odpovědět srovnání, které pro Pražský deník připravil automobilový expert.

Biozemědělství je stále oblíbenější, má ale i odpůrce. Co jim vadí?

/INFOGRAFIKA/ Biopotraviny jsou mezi spotřebiteli stále na vzestupu a najdou se i tací, kteří by nic bez označení „bio" nesnědli. Přesto se mezi zemědělci najdou jak zastánci, tak odpůrci takzvaného biozemědělství.

Dva kamiony na pětatřicítce sešrotovaly osobní auto, jeden mrtvý

Silnice I/35 dnes si dnes vyžádala další život a je opět zablokovaná. Ve tři čtvrtě na devět tu dva kamiony sešrotovaly osobní vůz. Následky jsou tragické: spolujezdec v osobním autě byl na místě mrtvý. Řidič utrpěl těžká zranění a podle zpráv policie bylo obtížné ho vyprostit. Na místo přiletěl vrtulník záchranné služby. 

AKTUALIZUJEME

Za únos a opakované znásilnění dívky dostali tři muži dohromady 30 let vězení

Unesli osmnáctiletou dívku z Jihlavska a opakovaně ji znásilnili v kempu na Hodonínsku. Za to si trojice mužů podle středečního rozhodnutí Krajského soudu v Brně odsedí celkem třicet let. Josef Dubský starší, který byl podle obžaloby hlavním organizátorem všech zločinů, má podle soudu strávit ve vězení dvanáct let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies