Spekuluje se o devíti možných uchazečích o zakázku. Ve čtvrtek zveřejnila zájem o tendr společnost LEO Express. Vlaky vítězné firmy se rozjedou po kolejích v roce 2014.
„Pro Ministerstvo dopravy je otevření trhu veřejných služeb na železnici zásadní prioritou, nikoli však samoúčelně, ale s cílem dosažení co nejlepšího poměru mezi cenou veřejných služeb a jejich dosahovanou kvalitou,“ uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš.
Šanci na úspěch má dopravce, který bude za ekonomicky nejvýhodnějších podmínek poskytovat kvalitní cestování.
Nabídne-li částečnou nízkopodlažnost vozidel, klimatizaci vozů, poskytnutí internetového připojení, pomyslné body si získá i zajištěním občerstvení ve vozidlech.
„Termín pro podání nabídek je stanoven do 10. července. S vítězným uchazečem bude uzavřena smlouva od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2014/2015 na dobu následujících patnácti období, tedy do konce platnosti jízdního řádu pro 2028/2029,“ informovalo ministerstvo dopravy.
Nový přepravce měl původně vstoupit na trasu mezi Olomoucí, Opavou a Ostravou již příští rok v prosinci. Vláda ale na před měsícem schválila posunutí termínu o rok, aby firmy stačily včas sehnat kvalitní vlaky.
Podle dostupných informací má o dotované rychlíky zájem devět firem. Účast ve čtvrtek ohlásil Leo Express.
„Jsme si jisti, že náš koncept je velmi kvalitní, jsme schopni státu nabídnout výhodné podmínky a cestujícím poskytovat kvalitní a moderní služby v nových vlacích,“ uvedl mluvčí společnosti Petr Kropáček.
„V tuto chvíli již máme vybrány nové vlaky, které bychom nasadili na první tendrované trasy,“ sdělil mluvčí