VYBERTE SI REGION

Z Olomouce začne jezdit další panter, překoná prý většinu rychlíků

Olomouc - Cestující, kteří jezdí vlakem mezi Olomoucí, Zábřehem a Šumperkem, se dočkají modernějšího a pohodlnějšího cestování.

10.12.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
19 fotografií
Nový vlak ČD RegioPanter

Nový vlak ČD RegioPanter Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Od neděle 15. prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád na železnici, se na osobních vlacích mezi těmito městy objeví nové elektrické jednotky RegioPanter.

Na lince mezi krajským městem a Šumperkem budou obsluhovat přibližně třetinu spojů. Mezi Zábřehem a Olomoucí tak budou cestující jezdit nejrychlejšími zastávkovými osobními vlaky v České republice.

„Ve směru do Olomouce dosáhnou průměrné rychlosti sedmdesát kilometrů za hodinu, v opačném směru dokonce šestasedmdesát kilometrů za hodinu. Takové rychlosti nedosahuje ani většina rychlíků na českých tratích," sdělil ředitel Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík.

Nové vlaky nabídnou cestujícím komfort srovnatelný s dálkovými expresy. V soupravě RegioPanter je kromě dvou set třiceti sedaček druhé třídy i devět míst v první třídě.

„Souprava RegioPanter je klimatizovaná, bezbariérová a ze dvou třetin nízkopodlažní, což ocení zejména invalidé a cestující s kočárky nebo koly. K dispozici je navíc i wi-fi připojení," představila novou jednotku ředitelka Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Olomouci Hana Motyková.

O trase vlaku informují cestující displeje a hlášení, k dispozici jsou také elektrické zásuvky pro dobíjení notebooků či mobilů. Maximální rychlost je sto šedesát kilometrů za hodinu.

Ve stanici lze

Celá jednotka je plně klimatizovaná, moderní prostory mají i strojvedoucí.

Toalety lze používat i ve stanicích, jedna je bezbariérová a je vybavená sklopným pultem pro přebalování kojenců. Zajímavostí je, že projektanti mysleli i na takový detail, jakým jsou koše na tříděný odpad.

České dráhy už dva RegioPantery provozují v tomto jízdním řádu na trati z Olomouce přes Prostějov do Nezamyslic. Tuto linku od neděle prodlouží až do Šumperka. Umožní to změna v dotačním programu, kterým na nákup RegioPanterů přispěla Českým drahám Evropská unie.

„Olomoucký kraj má zájem o maximální využití moderních vozidel. Díky změně projektu budou na modernizované trati využity technické vlastnosti těchto vozidel, jako je například maximální rychlost sto šedesát kilometrů v hodině či bezbariérovost," řekl Jaroslav Tomík.

Cena jedné jednotky RegioPanter je 144 milionů korun. Čtyřicet procent z této sumy pokryla Českým drahám dotace z Evropské unie, zbytek uhradily ze svého rozpočtu.

Autor: Michal Krestýn

10.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Zaorálek míří do Turecka, jednat bude i o zadržených Češích

Ankara/Praha - Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek odlétá v pondělí na dvoudenní návštěvu Turecka. Chce jednat o migrační krizi a podpořit vzájemné obchodní vztahy, bude se ale zabývat i případem dvojice Čechů, kteří byli v zemi zadrženi kvůli údajné příslušnosti ke kurdským milicím. Věnovat by se měl i problematickému projektu stavby turecké elektrárny Yunus Emre, na který poskytla úvěr Česká exportní banka (ČEB) a pojistila ho státní pojišťovna EGAP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies