VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zastávka v Přerově-Předmostí nebude, rozhodli radní

Přerov – Sen mnohých obyvatel Předmostí, kteří už se těšili, že to budou mít blíže na zastávku vlaku, se rozplynul. Zastupitelé totiž poslali k ledu záměr na vybudování zastávky v Předmostí, který loni na jaře posvětili, a kvůli němuž dokonce vznikla pracovní skupina.

1.7.2013
SDÍLEJ:

Vizualizace zastávky vlaku v Předmostí.Foto: Archiv SpP.

Důvody jsou prosté – ekonomická nevýhodnost projektu, který by muselo kompletně financovat město.

S nápadem přišli jako první opoziční zastupitelé ze strany Společně pro Přerov, kteří navrhovali zbudování nové železniční zastávky jak v Předmostí, tak místní části – Dluhonicích.

Vycházeli mimo jiné i z požadavků seniorů z těchto místních částí, kteří by zkrácení cesty na nádraží jedině uvítali. Opozice prosazovala rovněž investici do cyklostezky, jež by propojila Velkou Dlážku s Předmostím.

„Denně jezdí do Olomouce spousta středoškoláků, kteří by mohli díky nové zastávce v Předmostí ušetřit na autobusové dopravě," vyjádřila svůj názor jedna ze zastupitelek Anna Pospíšilová (SpP).

Podobného mínění je i Helena Netopilová (SpP), která byla členkou vytvořené pracovní skupiny. Město by podle ní mělo využít historické příležitosti, která se mu nyní naskytla – Správa železniční dopravní cesty totiž s pomocí evropských peněž provádí rozsáhlou modernizaci železničního uzlu v Přerově, do níž se má celkem investovat před čtyři miliardy korun.

„Jsme přesvědčeni, že nové železniční zastávky jsou důležité pro obyvatele Přerova i přilehlých obcí," tvrdí.

Rychlíky by Předmostí stejně minuly

Pro město je ale financování projektu příliš nákladné.

„Správa železniční dopravní cesty nemíní financovat zastávku v Předmostí z vlastních zdrojů a chce, aby ji zaplatilo město," vysvětlil náměstek přerovského primátora Josef Kulíšek (ODS).

Vybudování nové stanice by ale stálo více, než se původně odhadovalo a navíc není ani jisté, zda by splnila svůj účel.

„Rychlíky a expresy, spojující Prahu s Ostravou, by totiž případné nádraží v Předmostí úplně minuly," poznamenal.

Lidé z Předmostí to podle něj mají na vlakové nádraží stejně daleko jako třeba obyvatelé Dvořákovy ulice.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

1.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Déšť

Dešťovka. Obyvatelé suchých oblastí si rozdělí sto milionů

Protesty ve Skopji skončily násilím
1

V makedonském parlamentu došlo k bitce, zraněno bylo minimálně deset lidí

Jihokorejci chtějí stavět Dukovany. Nezdržujeme a nezdražujeme, slibují

Tři roky poté, co ČEZ zrušil tendr na dostavbu Temelína, začíná jaderný maraton nanovo. Zatím jen opatrně a zdvořilostním představováním. Bitva o jednu z největších zakázek v dějinách ČR ale bude možná ještě ostřejší než minule.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Kdo hodně cvičí, nástroj si ničí, věří Kabáti

/ROZHOVOR/ Po čtyřech letech vyrazí na velké halové turné nejúspěšnější česká rocková kapela Kabát. Obsáhne devatenáct zastávek a odehraje se v průběhu měsíců října a listopadu. Vypráví o něm zpěvák Pepa Vojtek.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies