Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rok 2015 byl pro ČT z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních 7 let

Praha - Letošní sváteční program přinesl stanicím České televize téměř čtyřicetiprocentní podíl na publiku a tři premiérové vánoční pohádky se zařadily mezi nejvyhledávanější pořady roku 2015. Ten byl zároveň v celoročním průměru pro Českou televizi z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních sedm let.

7.1.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

„Poslední tři roky klademe v České televizi při sestavování programové nabídky soustavný důraz na několik základních parametrů, jako je aktuálnost, kvalita, přidaná hodnota pořadů, vysoký podíl premiér a původní české tvorby. Zásadní pro nás tedy je, aby se sledovanost nezvyšovala na úkor kvalitativních ukazatelů, míry zaujetí, inovativnosti nebo divácké spokojenosti. A ta meziročně neklesá. Těší mě, že diváci tento směr oceňují," říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Premiérové pořady loni tvořily zhruba čtyřicet procent celého vysílání a více než tři čtvrtiny z toho byly pořady vlastní výroby. V tomto ohledu vyniká Česká televize v celém středoevropském kontextu, kde je důraz na novou, původní tvorbu daleko menší."

Podíl České televize na sledovanosti v roce 2015 vzrostl jak během celého dne (z podílu 29,86 % na podíl 30,42 %), tak v hlavním vysílacím čase, tedy prime-time (z podílu 28,72 % na podíl 29,29 procenta). Nejúspěšnějším pořadem České televize se stala premiérová štědrovečerní pohádka Korunní princ. V divácké skupině 4+ byl pak Korunní princ dokonce nejsledovanějším pořadem z celé nabídky českých televizních stanic v loňském roce.

StarDance, krimi i hokej

Kromě pohádek ale diváky zaujala v uplynulých dvanácti měsících rovněž taneční soutěž StarDance, jejíž rozhodující finálovou část sledovalo 1,925 milionu lidí, přímé přenosy zápasů z hokejového mistrovství světa, především zápas Česka s Finskem (1,921 milionu lidí) či kriminální seriál Vraždy v kruhu (průměrná sledovanost seriálu 1,297 milionu diváků).

Výrazný nárůst sledovanosti zaznamenala rovněž hlavní zpravodajská relace České televize, Události. Jejich průměrný podíl na publiku se zvýšil z 23,92 % v roce 2014 na 24,88 procenta v roce 2015.

Průměrný koeficient divácké spokojenosti s vysíláním České televize dosáhl loni hodnoty 8,3. Nejvyšší hodnoty originality a zaujetí pak mají kanály ČT2 a ČT art.

Autor: Redakce

7.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odchytové klece na divočáky na myslivecké střelnici ve Zlíně.
23

Když se prase otočí, klec se uzavře. Hejtman nevylučuje ani trávení divočáků

Psí útulek. Ilustrační foto.
10

Pátrání po psech ztěžují nezodpovědní nálezci

Ostrava zřejmě o své kukuřičné bludiště přijde. Je údajně nejhorší ze všech!

Kukuřičné bludiště - můžete se v něm ztratit, ale i pobavit. Ostravský labyrint u Staré Bělé nabízí asi tři kilometry propletených cest. To, co zevnitř nepůsobí nikterak neobvykle, vytváří při pohledu shora zajímavý obrazec. Bludišti dominují kladiva v jeho středu. 

Evropu drancují lupiči sladkostí. Ve Švédsku ukradli čtyři tuny Ferrera

Řidič kamionu s nákladem čokoládových pochoutek spal na odpočívadle v jižním Švédsku. Hbití zloději zatím z návěsu „vymístili“ čtyři tisíce kilogramů nejrůznějších výrobků známé italské značky Ferrero.

Nejvyšší žalobce Zeman bude vypovídat. Pelikán ho zbavil mlčenlivosti

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán se nakonec rozhodl zbavit mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Učinil tak poté, co mu dnes sněmovní komise pro vyšetřování úniku informací z vyšetřovacích spisů objasnila důvody, proč chce žalobce vyslechnout. 

Krkonošská expedice na Špicberky. Tam, kde nezapadá slunce

Skupina krkonošských přírodovědců absolvovala expedici na severské souostroví Špicberky, přesněji v norštině Svalbard. Nejvyšší české hory za Arktidu vyměnilo na čtrnáct dní osm pracovníků Správy Krkonošského národního parku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení