VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rok 2015 byl pro ČT z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních 7 let

Praha - Letošní sváteční program přinesl stanicím České televize téměř čtyřicetiprocentní podíl na publiku a tři premiérové vánoční pohádky se zařadily mezi nejvyhledávanější pořady roku 2015. Ten byl zároveň v celoročním průměru pro Českou televizi z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních sedm let.

7.1.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

„Poslední tři roky klademe v České televizi při sestavování programové nabídky soustavný důraz na několik základních parametrů, jako je aktuálnost, kvalita, přidaná hodnota pořadů, vysoký podíl premiér a původní české tvorby. Zásadní pro nás tedy je, aby se sledovanost nezvyšovala na úkor kvalitativních ukazatelů, míry zaujetí, inovativnosti nebo divácké spokojenosti. A ta meziročně neklesá. Těší mě, že diváci tento směr oceňují," říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Premiérové pořady loni tvořily zhruba čtyřicet procent celého vysílání a více než tři čtvrtiny z toho byly pořady vlastní výroby. V tomto ohledu vyniká Česká televize v celém středoevropském kontextu, kde je důraz na novou, původní tvorbu daleko menší."

Podíl České televize na sledovanosti v roce 2015 vzrostl jak během celého dne (z podílu 29,86 % na podíl 30,42 %), tak v hlavním vysílacím čase, tedy prime-time (z podílu 28,72 % na podíl 29,29 procenta). Nejúspěšnějším pořadem České televize se stala premiérová štědrovečerní pohádka Korunní princ. V divácké skupině 4+ byl pak Korunní princ dokonce nejsledovanějším pořadem z celé nabídky českých televizních stanic v loňském roce.

StarDance, krimi i hokej

Kromě pohádek ale diváky zaujala v uplynulých dvanácti měsících rovněž taneční soutěž StarDance, jejíž rozhodující finálovou část sledovalo 1,925 milionu lidí, přímé přenosy zápasů z hokejového mistrovství světa, především zápas Česka s Finskem (1,921 milionu lidí) či kriminální seriál Vraždy v kruhu (průměrná sledovanost seriálu 1,297 milionu diváků).

Výrazný nárůst sledovanosti zaznamenala rovněž hlavní zpravodajská relace České televize, Události. Jejich průměrný podíl na publiku se zvýšil z 23,92 % v roce 2014 na 24,88 procenta v roce 2015.

Průměrný koeficient divácké spokojenosti s vysíláním České televize dosáhl loni hodnoty 8,3. Nejvyšší hodnoty originality a zaujetí pak mají kanály ČT2 a ČT art.

Autor: Redakce

7.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
63 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
32 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

DOTYK.CZ

ReSite - Ťok má pro Prahu vizi některých ulic jen pro cyklisty, bez aut

Ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 22. června o tom, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (nominovaný za Hnutí Ano).

VIDEO: Polská divadelní hra Kletba pod palbou, údajně podněcuje k vraždě

Polská prokuratura začala vyšetřovat producenty kontroverzní divadelní hry Klątwa. Příčinou je obvinění ze strany katolické církve, že představení prý diváky nabádá k vraždění.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies