To, že je v týmu zahraniční partner se silným sponzorem, však automaticky neznamená, že budou Brazilci protěžovanou jedničkou.

"Startujeme jako dvě zcela rovnocenné posádky, které spolu budou závodit," říká ostřílený účastník pouští soutěže Tomáš Tomeček.

Týmová rivalita však má své meze. To ukázal začátek předchozího ročníku. Tomeček dostal šestihodinovou penalizaci a tím prakticky ztratil naději na dobré umístění.

"Téměř automaticky nám začali pomáhat. Jeli jsme spolu, a když nám v písku hrozilo zapadnutí, Tomáš nás hned vytáhl. Ušetřil nám tím hodně času. Ale platí to samozřejmě vzájemně," uvedl Jaromír Martinec, který je jediným Čechem v "brazilském" kamionu.

Už potřetí za sebou bude jako mechanik pomáhat stejné dvojici, tedy pilotovi André de Azevedovi a jeho navigátorovi Maykelu Justovi.

Martinec potvrzuje, že podmínky obou Tater jsou vyrovnané. "Jsou to stejné vozy a v nich je naprosto shodné vybavení."

Jediným zásadnějším rozdílem je, že u de Azevedovy Tatry posunuli motor o 40 centimetrů dozadu. To znamená, že stroj dostal i upravenou převodovku a další náležitosti. Poslední rozdíl je v pneumatikách. Zatímco Tomeček preferuje značku Michelin, Brazilci více věří Pirelli.

Oba závodní kamiony, které čeká v jejich kategorii stovka soupeřů, by však měly jen omezené šance bez patřičného doprovodu. Pro Letka Racing Team už léta roli řidiče asistenčního vozu spolehlivě plní Petr Vodák.

"Doprovod je klíčová záležitost. Bez něj dneska už nejde Dakar absolvovat," potvrzuje Jaromír Martinec.

V posledních letech se rozšířila "ostrá" asistence, tedy podpora vozem, který je součástí závodního pelotonu. Český tým však sází na osvědčené postupy. Vodák tak pojede po své trase a týmu bude pomáhat vždy večer v bivaku v cíli etapy. Na své palubě poveze náhradní díly, pneumatiky a kompletní zabezpečení.

I to by mělo oběma posádkám pomoci k co nejlepšímu výkonu. Tomeček byl ještě s de Azevedem nejlépe stříbrný v roce 2003. Tajný sen je tedy pro závod startující 5. ledna v Lisabonu jasný - výsledek ještě vylepšit.

Letka Racing Team v Rallye Dakar

První start - 1998 (posádka Tomeček, de Azevedo, Neubarthová - Tatra)
Nejelpší výsledek - 2003, druhé místo (posádka Tomeček, de Azevedo, Martinec - Tatra)
Rok 2008 - dva kamiony (posádky Tomeček, Morávek, Smolka - Tatra a de Azevedo, Justo a Martinec - Tatra)