VYBERTE SI REGION

Češi staví kamion pro Brazilce, šetřit je ale nebudou

Praha - Už čtvrtý rok po sobě staví česká stáj Letka Racing Team pro populární Rallye Dakar dva kamiony Tatra. Jeden pro Tomáše Tomečka a druhý pro Brazilce André de Azeveda.

12.12.2007
SDÍLEJ:

Letka Racing Team testuje Tatry pro Tomáše Tomečka a Brazilce André de Azeveda pro Rallye Dakar 2008.Foto: Letka Racing Team

To, že je v týmu zahraniční partner se silným sponzorem, však automaticky neznamená, že budou Brazilci protěžovanou jedničkou.

"Startujeme jako dvě zcela rovnocenné posádky, které spolu budou závodit," říká ostřílený účastník pouští soutěže Tomáš Tomeček.

Týmová rivalita však má své meze. To ukázal začátek předchozího ročníku. Tomeček dostal šestihodinovou penalizaci a tím prakticky ztratil naději na dobré umístění.

"Téměř automaticky nám začali pomáhat. Jeli jsme spolu, a když nám v písku hrozilo zapadnutí, Tomáš nás hned vytáhl. Ušetřil nám tím hodně času. Ale platí to samozřejmě vzájemně," uvedl Jaromír Martinec, který je jediným Čechem v "brazilském" kamionu.

Už potřetí za sebou bude jako mechanik pomáhat stejné dvojici, tedy pilotovi André de Azevedovi a jeho navigátorovi Maykelu Justovi.

Martinec potvrzuje, že podmínky obou Tater jsou vyrovnané. "Jsou to stejné vozy a v nich je naprosto shodné vybavení."

Jediným zásadnějším rozdílem je, že u de Azevedovy Tatry posunuli motor o 40 centimetrů dozadu. To znamená, že stroj dostal i upravenou převodovku a další náležitosti. Poslední rozdíl je v pneumatikách. Zatímco Tomeček preferuje značku Michelin, Brazilci více věří Pirelli.

Oba závodní kamiony, které čeká v jejich kategorii stovka soupeřů, by však měly jen omezené šance bez patřičného doprovodu. Pro Letka Racing Team už léta roli řidiče asistenčního vozu spolehlivě plní Petr Vodák.

"Doprovod je klíčová záležitost. Bez něj dneska už nejde Dakar absolvovat," potvrzuje Jaromír Martinec.

V posledních letech se rozšířila "ostrá" asistence, tedy podpora vozem, který je součástí závodního pelotonu. Český tým však sází na osvědčené postupy. Vodák tak pojede po své trase a týmu bude pomáhat vždy večer v bivaku v cíli etapy. Na své palubě poveze náhradní díly, pneumatiky a kompletní zabezpečení.

I to by mělo oběma posádkám pomoci k co nejlepšímu výkonu. Tomeček byl ještě s de Azevedem nejlépe stříbrný v roce 2003. Tajný sen je tedy pro závod startující 5. ledna v Lisabonu jasný - výsledek ještě vylepšit.

Letka Racing Team v Rallye Dakar

První start - 1998 (posádka Tomeček, de Azevedo, Neubarthová - Tatra)
Nejelpší výsledek - 2003, druhé místo (posádka Tomeček, de Azevedo, Martinec - Tatra)
Rok 2008 - dva kamiony (posádky Tomeček, Morávek, Smolka - Tatra a de Azevedo, Justo a Martinec - Tatra)
12.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Ilustrační foto.
29 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies