VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jméno Schumacher ztráci lesk, Ralf se trápí

PRAHA - S odchodem Michaela Schumachera z F1 začala blednout i hvězda jeho mladšího bratra Ralfa.

6.6.2007
SDÍLEJ:

Foto:

Jakoby až nyní v zámoří zjistili, že svět formule jedna opustil sedminásobný šampion. Seriál především v USA fanoušky příliš nezajímá a snad kromě závodu v Monaku sledují pouze vlastní velkou cenu.

Až s tím, jak se kolotoč mistrovství světa přemístil přes oceán, začínají tamní motorističtí příznivci zjišťovat, co je v této sezoně vlastně nového.

A nejvíc jim chybí jménu Schumacher. Jenže nejen oni se ptají "Kde je vlastně ten Schumacher?" Podobně zní otázka odborníků na F1 a týká se Ralfa. Vypadá to, jako by se řečeno vojenskou terminologií ztratil v boji.

 

Pilot Toyoty letos předvádí jeden propadák za druhým. S kvalifikací se běžně loučí už v první fázi mezi šesticí nejslabších pilotů a v pěti závodech viděl všehovšudy jediný bod.

Získal jej už v úvodním podniku MS v australském Melbourne. Jenže od té doby to byla bída s nouzí završená šestnáctým místem v Monaku se ztrátou dvou kol na vítězného Fernanda Alonsa s McLarenem.

V kvalifikaci byl 31letý pilot v křivolakých uličkách přímořského státečku dokonce dvacátý až za Spykerem mladíčka Adriana Sutila.

Velký plat a zklamané naděje

Ralf Schumacher přišel do Toyoty v roce 2005 jako hvězda. Japonští manažeři si zřejmě řekli, že nositel takového jména musí mít závodění v krvi a dali mu jeden z nejvyšších platů v kolotoči F1.

Jenže samotné jméno velké ceny nevyhrává a Němec se svým chlebodárcům za plat více než 20 milionů USD ročně odvděčil pouze třemi třetími místy. A to je pro tým se široko dalekonejvětším rozpočtem skutečně málo.

Není tedy divu, že se opět ozvaly hlasy žádající Schumacherovu hlavu. Zatím nejjasněji se vyjádřil prezident stáje John Howett.

 

I když mají oba piloti (vedle Schumachera vodí Toyoty Jarno Trulli z Itálie) smlouvu pro rok 2008, naznačil nejistotu jejich postavení. "Je profesionální, že sledujeme závodnický trh," naznačil pro německý Bild.

Sám Schumacher si je jistý sám sebou. Krátce po zvorané monacké kvalifikace s klidem agentuře Reuters oznámil: "Soustředím se na svoji práci. Budu tu i příští rok, takže žádné starosti."

Ať už jsou zákulisní kroky japonské automobilky jakékoliv, se Schumacherem spokojenost nepanuje. "Snažíme se mu pomoci dostat se z jeho problémů," uvedl bez servítků Howett.

Pro britský Autosport však prezident stáje Toyota připustil i svůj díl viny. "Je to pro nás samozřejmě frustrující, ale nemůžeme říct, že je v tom sám. Musíme mu dát lepší auto."

Rozpomene se v Kanadě na lepší časy?

S tím samým vozem je však Jarno Trulli rychlejší a má už čtyři body za dvě sedmé příčky. Navíc ve Španělsku byl šestý na startu, jenže tam jej zradil jeho monopost.

 

Ralf Schumacher doufá, že se vše v dobré otočí už o víkendu v Montrealu. Na kanadském okruhu bude jedním ze tří pilotů, kteří tam už dříve vyhráli. Těmi zbývající jsou obhájce titulu Ferandno Alonso a Kimi Räikkönen s Ferrari.

Pokud se neodrazí ode dna, tak snadno může po začátku "Éry bez Schumachera" rázem odstartovat "Éra bez Schumacherů".

6.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies