Celou sobotu čekal brněnský závodník na tu správnou směs pneumatik. A nedočkal se, takže v kvalifikaci z toho bylo až dvacáté místo. V neděli se konečně dočkal.

Na dopolední warm up se u Dunlopu pochlapili a dodali to, co tým potřeboval. "Všechno se podařilo, jak mělo. A hned jsem byl o šest desetin rychlejší," uvedl.

Také start grand prix byl povedený. Z dvacátého místa se po několika kolech prodral až na hranici dvanáctého až třináctého místa.

"Rozhodující je co nejrychleji odstartovat a dobře projet první zatáčku a celé první kolo. Po pár zatáčkách jsem viděl, že přede mnou jsou už jen samá zvučná jména jako Lorenzo, de Angelis nebo Bautista," připomněl povedený úvod německého závodu.

Pak přišla kola plná bojů o body. "Docela rychle jsem předjel Fabrizia Laie. Pak jsem kroužil ve skupince za Šuhejem Aojamou. Toho jsem předjel, ale po chvíli se přede mě dostal Roberto Locatelli."

Právě souboj s Italem byl pro Abrahama klíčový. Kroužil za svým soupeřem a v zatáčkovité pasáži, kde na něj na rozdíl od rovinek ztrácel, se snažil číst jeho stopu.

To se mu však na rovném úseku mezi dvěma levotočivými zatáčkami do kopce stalo osudným. "Cítil jsem, že jsem moc rychlý. V tom místě se má přidávat plyn, ale to bych skončil mimo. Tak jsme čekal a doufal, že mi to vyjde," popsal klíčový okamžik.

Ale Karel Abraham měl smůlu, motocykl mu na malém hrbolku ustřelil a zamířil do "kačírku", kde upadl. Okamžitě se chtěl vrátit do závodu. Jenže němečtí pořadatelé mu příliš nepomohli.

"Chtěl jsem si zvednout motorku ze štěrku, ale traťoví komisaři tam jen stáli a koukali na mě. To mě naštvalo, tak jsem na ně volal, ať mi pomohou roztlačit stroj. Na to mě dostali z kačírku a šli zase pryč," lamentoval mladík.

Stroj si tak musel uvést do provozu sám, čímž prakticky ztratil naděje závod důstojně dokončit.

Na motocyklu se navíc stejně dalo jet jen s největšími obtížemi, protože se mu ulomila větší část stupačky. "Když jsem se o ni chtěl opřít, klouzala mi noha pryč," uvedl.

Proto se rozhodl raději zajet do boxů a své trápení ukončit. V příštím závodě, kterým bude jeho domácí Velká cena Česka v Brně, by určitě rád dojel lépe.

K tomu mají sloužit i předzávodní testy, které by měl absolvovat v Mostě. "Musím se pořádně naučit, jak manipulovat s pérováním. Tím myslím nejenho správněnastavit. Chci také pochopit, jak to celé funguje a jak motorka reaguje," dodal v pedoku za hukotu právě probíhajícího závodu sajdkár.

Mimochodem, v tomto tříkolovém napolo motocyklu a napolo autu 17letý závodník už také jel. I když ne jako pilot, ale jako spolujezdec.

"Ne, že bych se vyloženě bál, ale cítil jsem respekt. Neřídil jsem, jeli jsme obrovskou rychlostí těsně u země a v jedné zatáčce to šlo do smyku a v druhé se zvedlo kolo -to bylo brutální. Určitě jsem se držel pevně," řekl s úsměvem.