VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kulhavého od silnice odradila i kauza okolo Amstronga, zvolil horská kola

Průhonice - Biker Jaroslav Kulhavý bude i v příštím roce závodit na horských kolech. Sedmadvacetiletý olympijský vítěz z Londýna podepsal novou dvouletou smlouvu se současným týmem Specialized Racing. Součástí kontraktu je i dvouletá opce.

6.12.2012 1
SDÍLEJ:

Biker Jaroslav Kulhavý.Foto: Deník/Libor Plíhal

"S podmínkami, které jsem dostal, jsem naprosto maximálně spokojený. Přišlo mi škoda opouštět biky poté, kam jsme je dostali, a po tom olympijském triumfu," prohlásil Kulhavý na dnešní tiskové konferenci.

Závody na silnici považuje za nejvyšší patro cyklistiky a věří, že v budoucnu bude mít příležitost si je naplno vyzkoušet. A zúčastní se třeba i slavné Tour de France. "Nikdy jsem neměl sen vyhrát Tour nebo něco podobně velkého, k tomu musí mít člověk určité dispozice. Hlavní důvod, proč jsem vše zvažoval, byl ten, abych celý život nejezdil biky a pak si v padesáti neřekl, proč jsem to nevyzkoušel alespoň jednou na silnici. Do budoucna je to otevřené," uvedl.

Určitou roli v jeho rozhodování sehrála i rozsáhlá dopingová kauza kolem Američana Lance Armstronga, jenž nedávno přišel o sedm vítězství na Tour de France a pověst silniční cyklistiky kvůli němu dostala možná nejvýraznější trhlinu v historii. "Myslím, že veřejnost už na silniční cyklisty trošku kouká skrz prsty. Hodně ji to poškodilo. V bikách vím, jak to chodí. I tam se třeba někdo najde, ale jezdí tam jinak všichni 'čistí'. Na silnici naopak nevím, co se tam děje, a šel bych v tomto ohledu do neznámého prostředí, z čehož jsem měl trošku strach," připustil Kulhavý.

Chce obhájit olympijské zlato v Riu

Čtyřleté období jeho nového kontraktu by mělo vyvrcholit na olympiádě v Riu de Janeiro 2016, kde bude obhajovat zlato. "Cílem je vyhrát v Riu, ale i když teď budu jezdit biky, budu se snažit ty zkušenosti na silnici nasbírat a jednou si ten sen opravdu splnit. I když to v jednatřiceti asi nebude na nějaké velké prosazení se," nastínil své představy Kulhavý.

Trenér Viktor Zapletal měl z jeho rozhodnutí radost. Sám však jezdci do úvah nijak nezasahoval. "Celé je to od začátku Járova záležitost. Vím, že když si Jarda něco rozmyslí, tak je pak těžké mu vnucovat nějaký jiný názor," připustil Zapletal.

"Věděli jsme, že ať už se rozhodne pro jednu, či druhou variantu, tak obě jsou realizovatelné v tom stylu, že je schopný jezdit v absolutní světové špičce," prohlásil Zapletal, který se domnívá, že horským kolům hodně pomohlo zařazení na OH. "Nejlepší jezdci, kteří vyrostli na horských kolech, na nich zůstávají. Biky jsou na plnohodnotné úrovni," dodal kouč.

Tři nabídky od prestižních silničních stájí

Kulhavý se původně rozhodl už koncem října a oznámil to svému manažerovi Zdeňku Löffelmannovi. Den poté se jim ale ozval jeden ze tří velkých silničních týmů (Saxo Bank-Tinkoff Bank, Astana a Omega Pharma-Quick Step), které Specialized sponzoruje. Stáj Omega Pharma-Quick Step se zdála být nejpravděpodobnější variantou, i s ohledem na majitele Zdeňka Bakalu.

Začalo jednání, které ale trvalo přibližně měsíc, a pro Kulhavého se vše nepříjemně natahovalo. "Zájem z jejich strany byl, ale Jarda už nechtěl čekat dál a chtěl mít už začátkem prosince jasno, protože v sobotu odjíždí na první tréninkový kemp na Kanárské ostrovy. A začít trénovat a nevědět na co, to by asi nebylo ideální," poznamenal Löffelmann.

"Vše se pořád táhlo a já byl ve stresu. Během volna jsem byl na lyžích v Alpách a jezdil dolů z kopce poloviční rychlostí, protože jsem neměl nic jistého a kdybych se rozlámal, tak bych mohl příští rok dělat třeba také pošťáka. Ta nejistota byla velká," řekl Kulhavý. "Už předtím jsem byl ale přesvědčený o tom, že je to správná cesta. V silničním týmu by byl člověk třeba až desátý, musel se hodně učit a trvalo by, než by se v hierarchii týmu dostal na nějakou lepší pozici. Touto cestou jsem moc jít nechtěl," připustil loňský mistr světa a vítěz Světového poháru.

Autor: ČTK

6.12.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
6 8

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Jan Hamáček, předseda Poslanecké sněmovny
15 8

Babiš by měl sám opustit vládu. Dohnala ho minulost, říká Hamáček

V dubnu přišlo na silnicích o život 36 lidí, o jednoho méně než loni

Na českých silnicích zemřelo letos v dubnu 36 lidí, o jednoho méně než loni. Číslo vyrovnává tragickou bilanci z dubna před třemi roky, která byla nejnižší od roku 1990. Od začátku roku při dopravních nehodách v Česku zemřelo 124 lidí, což je o 19 méně než za první čtyři měsíce loňska. Vyplývá to z předběžných údajů policie.

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Za ohýnky a popíjení hrozí pokuty, varují strážníci před čarodějnicemi

Čarodějnické oslavy v noci ze 30. dubna na 1. května jsou z pohledu pražských strážníků rok co rok stejné. Stejně jako hasiči a zdravotničtí záchranáři zaznamenávají i příslušníci městské policie během filipojakubské noci požáry související s nedostatečným zabezpečením ohňů. Občas se objeví případy nahnutých či naříznutých májek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies