VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi? Nejlepší je teď König, řekl šéf Tour de France a mluvil o startu v Praze

Paříž /ROZHOVOR/ - Se skleničkou šampaňského rozdával úsměvy na všechny strany. Christian Prudhomme, ředitel slavné Tour de France,  se chystá na svůj osmý ročník z vedoucí pozice. Na české ambasádě převzal nové ředitelské vozidlo a pro letošní závod připravil opět několik novinek.

24.6.2015 1
SDÍLEJ:

Christian Prudhomme, ředitel Tour de FranceFoto: ČTK/AP

„Letošní závod je řekněme půl na půl. Poprvé za posledních deset let se jede prvních deset dní po rovinatých pasážích, pak následují hory," pronesl s nadšením čtyřiapadesátiletý šéf Tour.

Jaké jsou vaše dojmy z nového ředitelského vozu pro Tour de France?
Perfektně vyhovuje tomu, co potřebujeme při největším cyklistickém závodu světa. Je pro mě důležité být v autě po celou dobu Tour, vlastně se stává mojí kanceláří. Strávím v něm osmdesát až devadesát dní v roce, více než v mé skutečné kanceláři. Nový Škoda Superb je pro mě komfortní, protože je prostorný. Můj řidič Gilles Maignan měří 190 centimetrů a je stejně vysoký jako já. Je za ním velice těžké sedět. (směje se)

Čím se vyznačuje ředitelské vozidlo?
Je to páteř závodu a má červenou barvu jako ústřední barva organizace. Na dveřích mám iniciály zakladatele Henri Desgrange. Mám k dispozici otevřenou střechu, protože při startu závodu potřebuji stát. Využívám čtyř kanálů rádiového spojení, abych mohl komunikovat s rozhodčími, s vedením závodu či informovat jednotlivé týmy. Najde se i pár lahví pro hosty. (usmívá se)

Bude opět v autě francouzský prezident?
Ano, a nejen on. Dále také premiér, několik francouzských ministrů a věřím, že i několik významných hostů z Nizozemska, jelikož se letošní Tour startuje v Utrechtu.

Poprvé cíl na mostě

Letos se mluví o čtyřech favoritech. Těšíte se na souboje, které z auta uvidíte?
Máme fantastickou čtyřku. Alberto Contador, Nairo Quintana, Chris Froome nebo poslední vítěz Vincenzo Nibali, schopný odkudkoliv zaútočit. Doufám, že to bude zdařilá Tour.

Z francouzských jezdců by mohl někdo překvapit a obléct se do žlutého trikotu?
Naději by mohli mít mladíci Thibaut Pinot a Romain Bardet, kteří jsou velmi kvalitní. Překvapit může talentovaný Warren Barguil a šanci má i zkušený Jean-Chris Peraud. Pierre Rolland je zase výborný vrchař. Je to výborná generace.

Co byste řekl k trase, po které se pojede Tour?
Letošní závod je řekněme půl na půl. Poprvé za posledních deset let se jede prvních deset dní bez hor a druhý rok po sobě se pojedou některé etapy na dlažebních kostkách. Dalším úskalím může být i vítr, který zvlášť v Nizozemsku může rozdělit balík do několika skupin. Zajímavé je i to, že v nizozemském městě Zeeland bude poprvé cíl na mostě. Na konci rovinaté periody bude týmová časovka s dojezdem do kopce v Plumeleku slavný kopec pro Francii. Bernard Hinault zde totiž vyhrál Tour jako poslední Francouz, a to už před dlouhými třiceti lety. (řekne posmutněle) Pak následují etapy v horách, kterých je letos méně, ale jsou více koncentrované.

Historie je důležitá

V České republice diskutujeme o možnosti pořádat úvodní tři etapy Giro di Italia. Je v budoucnu možné, aby se Tour startovala z Prahy nebo už je to daleko?
Praha je úžasné město, pro každého. Byli jsme zde před šesti měsíci se ženou. Je tam skvělé strávit víkend. Není to daleko, ale je to otázka vůle tamních autorit. Míváme osm až deset nabídek na Grand Depart. (slavnostní start Tour de France pozn. red.) Samozřejmě, pokud bychom jednou jeli do Prahy, tak jedině na Grand Tour, není možné jet tam a zpátky. Nejdřív musí přijít nabídka, ale zatím jsem žádnou nedostal. Pak se na žádost precizně podíváme.

Je to otázka peněz?
Jezdíme tam, kde jsme žádaní. Před dvěma roky vyhrál Brit Bradley Wiggins a loni se spousta lidí divila: proč do Yorkshiru? Pak už každý pochopil. A teď říkají: Proč Utrecht? Až tam budeme, nikdo už se nebude divit. Jedeme tam, kde je nadšení pro cyklistiku, až pak hrají roli peníze. Historie je pro nás velmi důležitá. Když v budoucnu vyhraje český cyklista, bude to samozřejmě snazší.

Co říkáte na české fanoušky, kteří navštěvují každý rok Tour v hojném počtu?
Doufám, že budou mít radost. Váš nejlepší závodník je teď Leopold König, který minulý rok skončil sedmý. Letos to může být jiné, protože Froome je jeden z potenciálních vítězů Tour a König je jeho parťák, ale v dalších letech bude taky velice dobrý. Velice dobře známe i Zdeňka Štybara. Hlavně ze závodu Paříž-Roubaix, takže dlažební kostky mu budou vyhovovat. (usmívá se)

PETR MUSIL

Autor: Redakce

24.6.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies