VYBERTE SI REGION

Drtivá výhra. Seattle deklasoval Denver a poprvé ovládl Super Bowl

East Rutherford - Hráči Seattlu Seahawks poprvé v historii vyhráli Super Bowl, finále ligy amerického fotbalu NFL. V boji o trofej Vince Lombardiho porazili Denver Broncos jednoznačně 43:8.

3.2.2014 AKTUALIZOVÁNO 3.2.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií
Luke Wilson ze Seattlu (vlevo) zastaven hráčem Denveru při Super Bowlu.

Luke Wilson ze Seattlu (vlevo) zastaven hráčem Denveru při Super Bowlu.Foto: ČTK

Zářila především jejich obrana přezdívaná "Legie zkázy", která tři čtvrtiny zcela vymazala nejlepší útok soutěže vedený hvězdným quarterbackem Peytonem Manningem. Výsledkem je třetí nejvyšší výhra v historii Super Bowlu a nejvyšší od roku 1990.

"Tohle je skvělý tým, dnes podal fantastický výkon," radoval se trenér Seattlu Pete Carroll. "Tým jsme trpělivě budovali čtyři roky a vyplatilo se to. Teď máme partu chlapů, kteří neberou nic jiného než vítězství," dodal.

V zápasových předpokladech se očekávalo, že právě Manning bude schopný si poradit s nejlepší obranou NFL, ale opak byl pravdou. Denver chyboval už při první rozehrávce zápasu a po 12 vteřinách daroval soupeři dva body za přilehnutí míče ve vlastním koncovém území. Šlo o vůbec nejrychlejší body v historii Super Bowlu.

Útok Denveru se celou první čtvrtinu vůbec nedostal do hry. Naopak když Seattle ve druhé čtvrtině dvakrát dostal míč do koncové zóny a získal dva touchdowny, druhý po zachycení chybné přihrávce Manninga a 63 metrů dlouhém běhu Malcolma Smitha, bylo o vítězi jasno. Smith za svůj obranný výkon získal cenu pro nejužitečnějšího hráče zápasu.

Wilson zastínil hvězdného Manninga

Navíc hned v úvodu druhé půle Percy Harvin přeběhl po výkopu s míčem celé hřiště, zvýšil už na 28:0 a definitivně zlomil odpor soupeře.

Denver a Manning se probrali až v závěru třetí čtvrtiny, kdy se dočkali alespoň čestného touchdownu, ale na výsledku to už nic nezměnilo a Seattle si bez problémů pohlídal výhru o 35 bodů. Větší rozdíl mezi finálovými soupeři byl jen v roce 1990 (45 bodů) a 1986 (36).

"Byl to dominantní výkon od začátku do konce. Zapsali jsme se do historie," řekl obránce Seattlu Earl Thomas.

Hvězdného Manninga zcela zastínil teprve pětadvacetiletý rozehrávač Seattlu Russell Wilson. Stal se třetím nejmladším quarterbackem v historii, který dovedl tým k triumfu v Super Bowlu. Potvrdil tak roli vycházející hvězdy, když měl do NFL nejlepší start ze všech rozehrávačů v dějinách soutěže.

Reklamy o Super Bowlu hrály letos na jistotu

Super Bowl si nenechali ujít ani fotbalista David Beckham (uprostřed) a pilot formule 1 Lewis Hamilton (vpravo).Jako hru na jistotu charakterizovala agentura AP reklamy během letošního Super Bowlu. Nedělní finále ligy amerického fotbalu NFL podle odhadů vidělo přes 108 milionů diváků a tradičně patří k nejsledovanější televizním pořadům v USA. Nedílnou součástí tohoto fenoménu se staly i reklamní spoty velkých firem, které neodrazují ani horentní sumy za reklamní čas. Tento rok musely za půlminutový spot zaplatit čtyři miliony dolarů (téměř 82 milionů korun).

Reklamy o Super Bowlu letos neobsahovaly žádné kruté žerty, sexuální narážky tvůrci stlačili na minimum a na příběhy, po nichž se divák cítil nesvůj, rezignovali úplně. Místo nich vsadili na lehký humor a emoce, konstatuje AP.

Šokující spoty podle ní nebyly v minulých letech vždy kladně přijaty, a proto se reklamní agentury zaměřily na více rodinná témata či vlastenecká sdělení. "Inzerenti se snaží zaujmout, ale nesnaží se jít přes hranu," tvrdí vedoucí marketingu reklamní společnosti MRY David Berkowitz. "Mnoho značek hraje od začátku na jistotu," dodal.

Mezi takové zařadila americká média například reklamní spot pivovaru Budweiser s roztomilým štěnětem, které za žádnou cenu nechce opustit svého koňského přítele. Jako obvykle nechybějí hvězdy, ať již sportovní, herecké nebo hudební. Módní řetězec H&M tak vsadil na fotbalistu Davida Beckhama, pivovar Anheuser-Bush na Arnolda Schwarzeneggera v netradiční roli hráče ping-pongu s účesem tenisty Björna Borga a automobilka Chrysler na zpěváka Boba Dylana.

Největší kontroverze už předem vyvolal spot s hollywoodskou kráskou Scarlett Johanssonovou propagující přístroj na výrobu sodovky. Poprask ale nezpůsobil obsah reklamy, ale skutečnost, že herečka podporuje izraelskou společnost SodaStream, která má svou továrnu i v židovské osadě na okupovaném západním břehu Jordánu.

Super Bowl, finále ligy amerického fotbalu NFL:

Seattle Seahawks - Denver Broncos 43:8 (8:0, 14:0, 14:8, 7:0).

Autor: ČTK

3.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
6 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
18 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Na Moravě se budou tvořit sněhové jazyky, v Čechách hrozí silný mráz

Praha - Na většině území Moravy se mohou do středečního večera tvořit od středních poloh sněhové jazyky, vedle toho na východě a severovýchodě Čech hrozí v noci na středu silný mráz. Teploty tam mohou spadnout pod minus 12 stupňů Celsia. Informoval o tom dnes Český meteorologický ústav (ČHMÚ). Podle něj bude mrznout v celém Česku ale minimálně do konce týdne.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies