VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Frischknecht se loučí, ale jméno z bláta nemizí

Fridrichshafen - Větrem a sluncem osmahlá tvář horského vlka na okamžik ztuhla.

8.9.2008
SDÍLEJ:

PÁN KOL (A HOR). Legendární Thomas Frischknecht se loučí se závodní kariérou. Ale ne s kolem, vede mladé v DT Swiss teamu. A první z nich Schuter už má olympijský bronz.Foto: DENÍK/Tomáš Nohejl

Na otázku kolik desetiletí ho ještě budeme potkávat v terénu se závodnickým číslem, odpověděl stroze: „Dva týdny.“ Pak se usmál a dodal: „Jsem už dost starý na to, abych začal dělat něco jiného.“

Legendární a nezničitelný „swiss power“ Thomas Frischknecht končí v osmatřiceti kariéru. Se sedmi světovými medailemi z horského kola a jednou z cyklokrosu. K tomu se stříbrem z olympijské premiéry MTB v Atlantě 1996.

Vede tým švýcarských nadějí, pomáhá v profitýmu Scott a také má bikovou školu na Engadinu (týden zhruba za 1000 eur, pozn. aut.).

Vážně vám nebude chybět závodní adrenalin?

Bude mi brzy čtyřicet a to prý přichází krize středního věku (smích). A co se týká napětí, když jsem na olympiádě sledoval své kluky Vogela a Schutera, byl jsem nervóznější než při vlastním závodění. Nemám představu, co budu dělat, ale něco si najdu. Teď mám před sebou touhu uběhnout maraton.

Pod tři hodiny jako Armstrong?

To ne. Vůbec nevím, nikdy jsem moc neběhal.

Jak se ve vaši éře změnila kola v terénu?

Moc ne, pořád musíte šlapat a jste celý špinavý. Před devatenácti lety, když jsem přijel do Ameriky, jsem se ptal sám sebe: Je tohle opravdu sport? Ani táta to nemohl pochopit. Ale pak jsem se stal součástí té scény, přešla mi do krve. A tam už zůstane navždy. Nikdo nechce ztratit krev.

Dobrá, mohou se tedy hrdinové z lesů vyrovnat hvězdám silnic?

Myslím, že ne. Silničáři mají silnou lobby, napojenou na celý průmysl.

Jste díky kolu bohatý?

Díky létům závodění jsem šťastný. A tím pádem bohatý. Ty zážitky bych nevyměnil za žádné peníze na světě.

Dokáže tedy aspoň někdo jako vy kombinovat cyklokros v zimě a horská kola v létě?

V cyklokrose se víc závodí, musíš vždycky jet úplně na sto procent. Tratě horského kola bývají delší, víc se taktizuje. Můžete asi zajet jednotlivé závody, ale na absolutně špičkové úrovni asi ne.

Ani váš syn Andri, už úspěšný cyklokrosař a třetí (začal děda Peter, věčně druhý na mistrovství světa v 70. letech, pozn. red.) pokračovatel cyklo-dynastie?

S tímhle jménem to má těžký. Ano, má talent, ale to nemusí nic znamenat. Hlavní je hard work. Tvoří aspoň šedesát procent výkonu, to platí pořád.

Autor: Tomáš Nohejl

8.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies